Martijn schreef: Wat een ophef zeg over zo'n incident. Laat een rechter (en vervolgens, indien daar een beroep op wordt gedaan, andere instanties ) maar beoordelen of mevrouw schuldig is aan doodslag!

dat wil nog niet zeggen dat het niet interresant (danwel discutabel) kan zijn

Ik las net:

Verdonk heeft het niet helemaal door, want juridisch gezien, is dat niet heel relevant.....

mensenvriend
Henri!! schreef: Ik las net: Verdonk heeft het niet helemaal door, want juridisch gezien, is dat niet heel relevant.....

welke foto?

Gewoon ff op klikken. Verdonk moet zich er inderdaad niet mee gaan bemoeien als ze dit soort onzin uitkraamt...

Krantenbericht schreef: -"Ze is achteruitgereden om die jongens aan het verstand te brengen dat er niets in de handtas zat wat waarde voor hen had"

Impulsief

Krantebericht schreef: -"Ze is erg aangeslagen. Ze vindt het verschrikkelijk voor die jongen en zijn ouders. Ze wil heel graag persoonlijk aan de ouders uitleggen hoe het heeft kunnen gebeuren." -"Mijn cliƫnt is erg aangeslagen. Ze zegt niets te hebben gemerkt van een botsing, anders was ze toch ook niet achter die wegrennende jongen aangegaan. Dan had ze wel direct hulp verleend."

Onbedoeld

Krantenbericht schreef: -"Ze was volledig in paniek en riep: 'Zo heb ik het niet bedoeld." -"De vrouw was totaal in shock"

Grote psychische schade,

Precies wat ik dacht. Ik geloof toch eerder een moeder van twee kinderen dan een (Marrokaanse) crimineel, die net uit de gevangenis komt.

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het een krantenbericht (uit de telegraaf) is he. (aan bronvermelding heb ik er tot mijn grote schaamte niet niet gedaan!!)

van der Jagt schreef: Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het een krantenbericht (uit de telegraaf) is he. (aan bronvermelding heb ik er tot mijn grote schaamte niet niet gedaan!!)

Oh, in dat geval: ik geloof eerder de telegraaf, dan een (Marrokaanse) crimineel, die net uit de gevangenis komt.

agent_Fox_Mulder

@ Luuk. Ik redeneerde even vanuit die vrouw, zoals dat steeds wordt gedaan.

@ Jurrian 2. Daarom dacht ze dat juist, je denkt zoiets niet zomaar.

  1. Flauw

Is Verdonk de enige minister met een mening hierover? Of anders enige andere goede reden waarom juist zij geciteerd wordt? Erg lekker als de pers er even een integratieprobleem van gaat maken...

goed punt

nogal apart inderdaad dat optreden van Verdonk.
maar wat mij opvalt is dat telkens weer gewezen wordt op de begrijpelijkheid van de reactie van de vrouw, maar er is toch ook al een paar keer gezegd dat ze gewoon een onaanvaardbaar risico nam door zo wild achteruit te rijden? Dat wordt niet ineens gerechtvaardigd door het feit dat er net is geprobeerd een tasje van haar te stelen, lijkt me redelijk buitenproportioneel.
Kennelijk denkt de rechter-commissaris daar anders over, want de verdachte is vrijgelaten, al blijft ze verdachte.
Nog even over die stille tocht, dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden, maar dat spreekt voor zich lijkt me. Dan zie je niet alles meer in de juiste verhoudingen.

Maar wat dan als de scooter retegevaarlijk reed, en de vrouw daardoor toevallig iemand dood reed.. Dan neemt de scooter bestuurder net zo goed risico en brengt zichzelf in gevaar..

Het blijft natuurlijk lastig om er iets over te zeggen als je niet precies weet hoe het gegaan is. Maar ik ging af op nieuwsberichten waarin gezegd werd dat de vrouw zelf achter de jongens aanreed (om te vertellen dat er niks waardevols in haar tas zat). Dat lijkt me voldoende grond voor een vervolging wegens dood door schuld.

Volgens mij was het zo dat de scooter met ali erop achter de auto stond en die vrouw het niet zag. Dit zeggen meerdere mensen tenminste. Dan vind ik niet dat er sprake is van een wilde rit van een woedende vrouw. Dan is het gewoon een ongeluk. (vrouwlijk) lomp achteruit rijden en dan per ongeluk iemand doden!
Ik geloof trouwens nooit dat een vrouw met zulke precisie achteruit kan rijden om iemand dood te rijden. :shock:

Ook voor zo'n 'gewoon' ongeluk zou de vrouw dood door schuld verweten kunnen worden. Bovendien lijkt het me onlogisch dat een dief die op heterdaad betrapt is achter de auto van zijn slachtoffer blijft staan. Maar goed, het blijft speculeren.
Verder wordt ik er erg moe van dat een Geert Wilders dit gebeuren direct aangrijpt om goedkoop te kunnen scoren. (zie bv. www.nu.nl)

mensenvriend
krakrak schreef: Ook voor zo'n 'gewoon' ongeluk zou de vrouw dood door schuld verweten kunnen worden. Bovendien lijkt het me onlogisch dat een dief die op heterdaad betrapt is achter de auto van zijn slachtoffer blijft staan. Maar goed, het blijft speculeren. Verder wordt ik er erg moe van dat een Geert Wilders dit gebeuren direct aangrijpt om goedkoop te kunnen scoren. (zie bv. www.nu.nl)

Nou goedkoop scoren, hij zegt wel wat hij denkt. En dat lef moet ik hem mee geven. Natuurlijk zegt hij niets over de vrouw, dat zou niet passen in zijn antimarokkanen campagne, dat is helemaal niet nodig. Maar juist weer een marokkaan die zo de media haalt. Dat is gewoon koren op de molen voor veel mensen die het nederlandse beleid gewoon zat zijn. En dat speelt in de samenleving.

mensenvriend schreef: [..] Nou goedkoop scoren, hij zegt wel wat hij denkt. En dat lef moet ik hem mee geven. Natuurlijk zegt hij niets over de vrouw, dat zou niet passen in zijn antimarokkanen campagne, dat is helemaal niet nodig. Maar juist weer een marokkaan die zo de media haalt. Dat is gewoon koren op de molen voor veel mensen die het nederlandse beleid gewoon zat zijn. En dat speelt in de samenleving.

haha.... lef !!?? doet me een beetje denken aan een bepaalde film waarin bruce willis naakt door the bronx liep met een bordje om zijn nek "I hate nikkers"

Joachim Sickbock
Buffy schreef: een bepaalde film

Haha, retetof inderdaad, beetje door The Bronx paraderen.

Wat ik nog wel ff kwijt moet, dit is toch te zot voor woorden:
Rondom de boom liggen veel bloemen. Er hangen ook steunbetuigingen. Op een van de briefjes staat: 'Verdonk, moordenares'. Een paar jongens schreeuwden "We willen geen camera's", waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg. Een stel andere jongens wist de boel te sussen. (nu.nl)

Koos L schreef: Wat ik nog wel ff kwijt moet, dit is toch te zot voor woorden: Een paar jongens schreeuwden "We willen geen camera's", waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg.

Wat jammer dat Wilders nu weer zo zijn gelijk moet krijgen.