Pieter schreef: het waren dit keer niet eens de 'domste' mensen...

Wie dan, wie dan, wie dan????

Vriend Niels

Volgens mij is het virus een aanslag van Ichthus. Onlangs op de opleidingenmarkt van het Greijdanus stonden deze mensen naast het standje van de GSV en was de sfeer ook al erg vijandig.

Even over een ander virus. Ik kreeg vandaag het volgende mailtje:

Subject: virus Aan iedereen in mijn adresboek Ik heb net ontdekt in een mailtje van een contactpersoon dat er een virus automatisch via mijn adresboek doorgegeven wordt. Het zit in mijn C: schijf. Omdat jouw email-adres in mijn adresboek staat, heb je het virus waarschijnlijk ook in jouw computer. Het virus: jdbe.exe, wordt niet gevonden door Norton of McAfee antivirus programma's. Het kan zich 14 dagen rustig houden in je systeem, voordat er schade wordt veroorzaakt. En wordt automatisch doorgestuurd naar alle adressen in je adresboek, of je nu mailt of niet. Handel als volgt, om te checken of je het hebt en om het dan kwijt te raken. 1. Ga naar START (links onder) en klik op de functie ZOEKEN 2.Kies bestanden of mappen, en type de naam in: jdbgm 3. Laat hem nu je \c:schijf doorzoeken en eventuele subschijven. 4. Het virus heeft een teddybeer icoon! met de naam: jdbgmr.exe of zonder .exe, MAAK HEM NIET OPEN!!! 5. Ga naar het menu BEWERKEN (boven) en kies ALLES SELECTEREN 6. Ga nu naar het menu BESTAND en kies VERWIJDEREN 7. Het virus komt nu in de PRULLENBAK 8. Maak die leeg. Als je het virus bij jou gevonden hebt, stuur dan alle mensen in je adresboek dit mailtje zodat iedereen het kan verwijderen. Ga als volgt te werk: 1. open een nieuw bericht 2. klik op AAN 3. selecteer alle namen en voeg ze in BCC 4. kopieer deze tekst en plak ze in je nieuwe emailbericht 5. nu nog even versturen. Succes!

Wat is hiervan waar? Klopt het dat het een virus is die je zomaar even kunt verwijderen? Of is dit een slechte grap waardoor je een belangrijk bestand verwijderd?

Ik heb geen idee.......... het lijkt oprecht geschreven

Ik heb ff gezocht naar die file, en hij staat bij mij niet op de computer, dus zo belangrijk zal het bestandje niet zijn, dus hij zou wel is gelijk kunnen hebben..........

Animal schreef: Even over een ander virus. Ik kreeg vandaag het volgende mailtje: Wat is hiervan waar? Klopt het dat het een virus is die je zomaar even kunt verwijderen? Of is dit een slechte grap waardoor je een belangrijk bestand verwijderd?

idd slechte grap...
dit is een zgn. hoax... verwijder het bestand dus vooral niet!!

Waar is dit bestand dan voor???? Ik heb het bestand niet kunnen vinden.......

Als je even leest wat erop die site staat.

Ik kan daar nietr uit wijs worden wat het voor bestand is........ maar het maakt ook niet uit, ik heb het niet

Frits schreef: [..] idd slechte grap... dit is een zgn. hoax... verwijder het bestand dus vooral niet!!

Gloeiengloeiende! had dat dan eerder gezegd... ik heb em dus wel verwijderd! wat nu?

Zal wel mee vallen.......... ik heb het bestand niet eens........... en hij doet het nog steeds (al is er wel wat op aan te merken)

Microsoft Knowledge Base schreef: The Microsoft Debugger Registrar for Java (Jdbgmgr.exe) is only used by Microsoft Visual J++ 1.1 developers. If you follow the e-mail message instructions and delete this file, you do not have to recover it unless you use Microsoft Visual J++ 1.1 to develop Java programs on Windows XP, Windows NT 4.0, Windows 98 Second Edition, Windows 98, or Windows 95.
Henri!! schreef: het lijkt oprecht geschreven

:?

Let op! Er staat misschien een bestand op je computer die ervoor zorgt dat alle mailtjes die je verstuurd op een site openbaar worden gemaakt!
Het gaat hier om het bestand C:\Windows\Explorer.exe
Je kunt dit bestand opzoeken door blahblahblah.
Als je het bestand gevonden hebt, moet je het verwijderen. Soms zegt Windows dat hij beveiligd is, maar dan moet je even met een grote hamer op je beeldscherm slaan. Dan lukt het.

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb geholpen. Want ik zou het vreselijk vinden als de privacy van zoveel mensen geschonden wordt.
Ik hoef helemaal niets van jullie terug te hebben. We zijn ten slotte op deze wereld gezet om elkaar te helpen toch?

Heel veel succes ermee! Als het niet lukt of je moet huilen, dan bel je maar even. Ik sta altijd voor je klaar.
Nogmaals heel veel succes! En niet vergeten, gewoon even met een grote hamer slaan. Heel veel succes!

Das ook best oprecht toch? Kijken hoeveel mensen het gaan doen. 8)

Ik proef hier een vleugje sarcasme.......

Jean schreef: Dan lukt het.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb het geprobeerd, Jean, en aan mij vroeg Windows of ik een nieuwe monitor wilde bestellen via internet, en als ik dat wilde, dat ik dan even naar het dichtstbijzijnde moest gaan om een monitor te halen, zodat ik via internet....

Heuj, ff een vraagje,
Jurrian heeft ook een virus in zijn computer. Volgens mij is het een bestand die verschillende virussen met zich meebrengt, waaronder speedy.bat, basil.pif, puta.com en nog wat andere. Elke keer als je windows opstart krijg je eerst een heleboel foutmeldingen en moet je dus een groot aantal keer op enter drukken maar verder doet het virus volgens mij nix. Tis alleen wel vrij irritant, want elke keer als we Worms via het netwerk spelen valt Jurrians computer na een tijdje uit doordat een virusscanner weer een allert geeft van dat virus. Ik heb al een beetje gezocht op internet, maar kan geen virusscanner vinden die het virus verwijdert, meestal worden de bestanden alleen in quarantaine gezet en kunnen ze niet gerepareerd worden. Ik heb de bestanden zelf ook al eens verwijderd, (uit de computer gehaald en uit het register van windows) en ook de verwijzing in win.ini naar dit virus verwijderd, maar zelfs dan komt het virus nog weer terug. Dus mijn vraag is nu, of iemand wel weet hoe die virus te verwijderen is.
Hoiii
Mark

L1Rn4urAyA7aTEe

Norton Antivirus 2004. Moet het probleem fixen en het kost niet duur. Op virusscanners en firewalls kun je maar beter niet bezuinigen als student.

Ingûh schreef: Norton Antivirus 2004. Moet het probleem fixen en het kost niet duur. Op virusscanners en firewalls kun je maar beter niet bezuinigen als student.

Als wat dan wel?

Jean schreef: Als wat dan wel?

Als kniepert. Die bezuinigen overal op!