Het gaat dus nog om de volgende IP's:
217.120.210.65
213.197.5.188

Misschien kan machteld even nagaan of haar ouders idd een van deze ip-adressen gebruikt; dan weten we ook zeker of die pc de oorzaak is.

En ten Heuw 212.45.49.26 lijkt voorlopig opgelost (?).

>>
Vanaf nu allemaal up-to-date virusscanners gebruiken
En misschien even online scannen; dat is sowieso wel handig om af en toe te doen. http://housecall.trendmicro.com/ ff doorklikken naar de gratis online virusscan, en je weet weer waar je aan toe bent.

Je normale virusscanner kan namelijk door sommige virusscanners deels uitgeschakeld zijn; dus af en toe online scannen is slim om te doen.

kramer schreef: [..] Geertsma! Je spel is uit! Dat wordt brommen... ;)

't Is niet mijn IP-adres en ik heb geen Solcon. Dus...

Werd zelf idd ook al gek van al die mailtjes. Heb er inmiddels al een stuk of 10 gehad, waaronder van Oranje Nassau en de GVGroningen :?.

213.197.5.188 is greg.188.conceptsfa.nl
Wat is dat nou weer?

Carloz schreef: Het gaat dus nog om de volgende IP's: 217.120.210.65 213.197.5.188 Misschien kan machteld even nagaan of haar ouders idd een van deze ip-adressen gebruikt; dan weten we ook zeker of die pc de oorzaak is. En ten Heuw 212.45.49.26 lijkt voorlopig opgelost (?). >> Vanaf nu allemaal up-to-date virusscanners gebruiken En misschien even online scannen; dat is sowieso wel handig om af en toe te doen. http://housecall.trendmicro.com/ ff doorklikken naar de gratis online virusscan, en je weet weer waar je aan toe bent. Je normale virusscanner kan namelijk door sommige virusscanners deels uitgeschakeld zijn; dus af en toe online scannen is slim om te doen.

1e ip adres is idd Machteld en ze is -toevallig- ook met je bovenstaande link haar PC aan het scannen, het virus schakelt namelijk ook je virusscanner uit als je pech hebt! Dus Heuw is of offline of ge-desinfecteerd, en Machteld is bezig. Dat andere IP adres heeft niet gepost bij de laatste 5000 posts op het GSV forum...

Volgens mij is dit het virus dat de ellende veroorzaakt:

W32.Netsky.b@mm

http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=623

Hij is gloednieuw dus er is nog weinig over bekend. Maar ik kon 'em weer vrij eenvoudig verwijderen, en ik kon ook vrij makkelijk z'n acties onderbreken (hij wilde van mijn pc mailtjes sturen) dus ik denk dat 't wel meevalt.

Iedereen succes met de oplossing.

Hier lijkt het erop dat het ongeveer voorbij is. Valt allemaal inderdaad wel mee dus. Als iedereen nou even al die suffe mailtjes weggooit en een scannetje doet, is het weer opgelost. 8)

Ik kreeg er net eentje van nielswis!

Ik ben nu de boel aan het scannen, en het is zo opgelost

we wachten af, idd nieuw virus maar niet erg schadelijk :roll: 8)

jammer, heb al een uur geen mailtjes meer gehad. Vond het eigenlijk wel tof om veel meel te krijgen. Ik denk dat ik dat virus bestandje toch maar ga openen. :P

:twisted: ik kan nog wel effe toe sturen....

L1Rn4urAyA7aTEe

Prima, als je mij maar uit je adressenlijst haalt. Ik heb even gescand, had wel een virus (bcc.exe) maar dat is denk ik een andere.

Ik heb trouwens voor mensen die er interesse voor hebben PC-cillin (ook van Trend Micro) liggen (een gratis virusscanner incl. firewall).

Joshiman schreef: we wachten af, idd nieuw virus maar niet erg schadelijk :roll: 8)

niet schadelijk? het kan je windows op stelten zetten dat je het waarschijnlijk opnieuw moet installeren.
en 'iets' erger het overbelast het emailsysteem, vooral hotmailboxen zitten zo vol als de grootste boosdoeners niet tijdig het virus probeerde te stoppen/onderscheppen.

Het viel dus mee qua last omdat uiteindelijk maar 2 personen het emailtje hebben geopend en geen firewall hadden die ongeautoriseerde toegang tot het internet automatisch blokkeert.
Als je ziet dat bijna iedereen meerder virusmeels heeft gehad en alleen maar van 1 a 2 personen dan wil je niet weten als bijv. dit topic niet geopend was wat er dan was gebeurd... :shock:

RvTG olé!! :lol:

Pieter schreef: ... dan wil je niet weten als bijv. dit topic niet geopend was wat er dan was gebeurd... :shock:

Nou, dat valt wel mee denk ik. Ik had al besloten om de bestandjes niet te openen, voordat ik wist dat het een vereniging-brede aanval was. En ik neem aan dat de meeste mensen zo slim zijn om een onbekende attachment niet te openen.... Maar ja, 't kan natuurlijk een keer gebeuren.

Misschien zegt je onderschrift genoeg over de inhoud van je bericht... :roll:

O, was jij zo iemand die het attachment heeft geopend?! :wink:

het waren dit keer niet eens de 'domste' mensen die het virus op het pc actief hadden, waarom zijn virussen nog zo mega actief in de wereld? terwijl iedereen toch zo drommels goed weet dat ze niet op die attachments moeten klikken hoe nieuwsgierig je ook bent (he carloz ;) )

en in dit virus wordt de virusscanner KasperskyAV ook nog eens uitgeschakeld... wat het weer makkelijk maakt voor andere virussen als je die virusscanner draait.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb om 15:30 nog een mailtje van Machteld gehad... kan dat?

Carloz schreef: Het gaat dus nog om de volgende IP's: 217.120.210.65 213.197.5.188 Misschien kan machteld even nagaan of haar ouders idd een van deze ip-adressen gebruikt; dan weten we ook zeker of die pc de oorzaak is. En ten Heuw 212.45.49.26 lijkt voorlopig opgelost (?). >> Vanaf nu allemaal up-to-date virusscanners gebruiken En misschien even online scannen; dat is sowieso wel handig om af en toe te doen. http://housecall.trendmicro.com/ ff doorklikken naar de gratis online virusscan, en je weet weer waar je aan toe bent.

Die IP-adressen zijn niet van mij! Het virus is bij mij inmiddels verwijderd, dit via McAfee,

http://housecall.trendmicro.com/ heeft bij mij het virus er NIET uitgehaald!!