Koning David
Ursa_Maior schreef: Ik wou hier graag een soort verkiezing starten om de grootste Nederlander door de ogen van de normale GSV'er te zien. Als historicus (ahum) ben ik namelijk zeer ontevreden met het televisiespel dat ons aller tongen beroerd heeft, de laatste dagen. De werking van de hype werd eens te meer duidelijk. Nou is de verkiezing niet helemaal eerlijk; ikzelf heb namelijk de deelnemers bepaald, verschillende invloedrijke personen op cultuur-, filosofisch, religieus en politiek gebied. Mocht een van de uwen toch een zeer verdienstelijk persoon willen toevoegen, of zich erover beklagen dat ik die in mijn eindige wijsheid vergeten ben, schroom dan niet mij daar kond op aan te spreken, zoniet te vermanen (= plaats een reactie)

Joan Derk van der Capellen tot den Pol mis ik (maar ja, jij was niet niet op de facgroep), Baruch Spinoza (de enige echte filosoof die we in Nederland gehad hebben), Floris (bekend van de TV-serie), Pieter Vreede (voorzitter van de Nationale Vergadering van 1798), en Betje Wolff en Aagje Deken (de eerste feministen in Nederland).

agent_Fox_Mulder
huubkant schreef: ik was als kind nogal onder de indruk van Michiel Adriaenszoon de Ruyter nou ben ik nog niet erg veel wijzer geworden over die man de afgelopen tien jaar, maar fan blijf ik

Idd, de enige die, als je toch een verkiezing wilt doen, de grootste kan en mag zijn.

ARD schreef: Waarom staat wijlen drs prof blablabla Pim Fortuyn er niet in??? ik vindt het competitie vervalsing!! En natuulijk mis ik de ingenieurs Leeghwater en Lely, zonder hen was half Nederland er niet eens!!

zonder hem(lely) was ik dus ook niet in lelystad geboren en op gegroeid.
was ik in een echte stad opgegroeid, had ik enig verstand van cultuur en waarden gehad. van mij mag de dijk doorgeprikt worden

kben blij dat ik in zwolle leefde

Heb 710 gescoord. En 822! En ik ben voor meer vrouwen in de lijst.

Robespierre
kramer schreef: Je bedoelt met Guillaime zeker Guillaume? Of, in gewoon Nederlands, Willem van Oranje dus.

Kan je niet beter "Wilhelm" zeggen, want behalve het bezit van Orange was er weinig Frans aan hem ;)

Koning David

In Brussel waar Willempje als klein jongetje naar toe ging werd Frans gesproken. Zijn brieven waren, net als die van de meeste Oranjes tot koning Willem III geloof ik, in het Frans opgesteld.

Pieternel schreef: Heb 710 gescoord. En 822! En ik ben voor meer vrouwen in de lijst.

Ik heb soms wel alles goed, maar ben nog niet snel genoeg. IK WIL IN DIE LIJST!

Wat heeft dit trouwens met De Grootste Nederlander te maken? Webcie?

Heb dit onderwerp verplaatst naar huiskampertopic. En laat het niet weer gebeuren!