Ursa

Ik wou hier graag een soort verkiezing starten om de grootste Nederlander door de ogen van de normale GSV'er te zien. Als historicus (ahum) ben ik namelijk zeer ontevreden met het televisiespel dat ons aller tongen beroerd heeft, de laatste dagen. De werking van de hype werd eens te meer duidelijk.
Nou is de verkiezing niet helemaal eerlijk; ikzelf heb namelijk de deelnemers bepaald, verschillende invloedrijke personen op cultuur-, filosofisch, religieus en politiek gebied. Mocht een van de uwen toch een zeer verdienstelijk persoon willen toevoegen, of zich erover beklagen dat ik die in mijn eindige wijsheid vergeten ben, schroom dan niet mij daar kond op aan te spreken, zoniet te vermanen (= plaats een reactie)

Hugo de Groot

Pim Fortuyn.

Kom me nou niet weer aan met Pim Fortuyn.

Kars Veling

Waarom staat 'ie er eigenlijk niet tussen?

En Anne Frank is nog steeds geen Nederlander...

Klaas Jan Mulder

Je bedoelt met Guillaime zeker Guillaume? Of, in gewoon Nederlands, Willem van Oranje dus.

Ik mis Bert Visscher..........

Joan Derk

Abraham Kuyper...?

ik was als kind nogal onder de indruk van
Michiel Adriaenszoon de Ruyter

nou ben ik nog niet erg veel wijzer geworden over die man de afgelopen tien jaar, maar fan blijf ik

Aletta Jacobs (past er mooi tussen, is nog vrouw ook! :wink: )

kramer schreef: Je bedoelt met Guillaime zeker Guillaume? Of, in gewoon Nederlands, Willem van Oranje dus.

En Desidirius zal wel Desiderius zijn. Ik raad je aan om je orthografische inzichten te testen op een plek die wat beter past bij jouw standaard:

vet schreef: [..] En Desidirius zal wel Desiderius zijn. Ik raad je aan om je orthografische inzichten te testen op een plek die wat beter past bij jouw standaard:

Waar sta jij in die top 10 dan? :wink:

Sabine schreef: [..] Waar sta jij in die top 10 dan? :wink:

Ik doe mijn best. Hij is erg moeilijk.

Ik heb het door ja. Gaat mij nooit lukken ik ben niet echt een ster als het op spelling aankomt :( Misschien dat er een dispuut op kan worden gericht waarin aan de spelling wordt gewerkt?

Waarom staat wijlen drs prof blablabla Pim Fortuyn er niet in??? ik vindt het competitie vervalsing!!

En natuulijk mis ik de ingenieurs Leeghwater en Lely, zonder hen was half Nederland er niet eens!!

Joachim Sickbock

Het topic kan gesloten worden, want de grooste Nederlander is natuurlijk Godfried Bomans en als hij het niet is, dan Marten Toonder. Ik dank u wel.

vet schreef:

Ik kom niet eens tot 700 punten, donders moeilijk zeg...

symfysis schreef: Het topic kan gesloten worden, want de allergrootste Nederlander is natuurlijk Godfried Bomans!

Ik heb de boeken van Bomans net ontdekt: geniaal! Ook bij mij staat hij inmiddels op nummer 1!
(Gedeeld met Anne Frank en Pim Fortuyn natuurlijk.)

Koning David
deboer schreef: Joan Derk

Twee keer graag.