Robbert

He, kunnen we als GSV niet iets leuks voor de koningin gaan doen als ze toch helemaal hierheen komt? Een toneelstukje op de grote markt ofzo :lol: :wink:

Of even een mooi welkomst lied op hele noten, ofzo... :D

ja, laten we haar kennismaken met de zedelijke gereformeerde normen en waarden :heilig:

Om eerlijk te zijn, is er een kans dat de vluchtroute van de koningin over de Hereweg gaat. Haar reis eindigt op de Grote Markt en vanaf daar gaat ze via de Gelkingestraat naar vliegveld Eelde.

Grote Markt - Gelkingestraat - Zuiderdiep - Verlengde Herestraat - Hereplein - Hereweg - Ringweg ??

Misschien is het tijd voor een likje oranje verf?

Misschien kan Notoir weer regelen dat de koninklijke bus ergens uit de bocht gaat vliegen.

Een brallend GSV-lied lijkt me wel een leuk verjaarskado voor de koningin.

Ik heb er wel weer zin in hoor, koninginnedag enzo. Altijd leuk. Maar, dat GSV lied zit er volgens mij nog niet echt goed in.... oke, laat ik voor mezelf spreken, bij mij dan. Maar een collectieve GSV actie is altijd leuk natuurlijk...

tsja, en of het 'wij zijn de GSV en jullie zijn allemaal l*llen' zo gepast is...ach

Geert schreef: ach

...een kniesoor die daarop let.

Tsja, dan wordt het maar "O Groningen stad van mijn dromen!": weten die prinsen meteen wat ze zoal gemist hebben daar in Leiden.

francisca schreef: Tsja, dan wordt het maar "O Groningen stad van mijn dromen!": weten die prinsen meteen wat ze zoal gemist hebben daar in Leiden.

Friso heeft toch in Groningen gestudeerd? Of was het Constantijn?

Geen van beide volgens mij.

Maurits, Marilène, Laurentien, Bernhard Jr. en Annette hebben wel in Groningen gestudeerd. Bron: http://www.koninklijkhuis.nl

Koning David

En Maud, eh Laurentien, heeft haar propedeuse geschiedenis in Groningen geeneens afgemaakt. En dat trouwt maar met de koninklijke familie.

Ik hoop overiens dat ik genoeg mensen meekrijg voor de discussie over het koningshuis die op 3 mei, dat is maandag, in 't Vinkhuys wordt gehouden om 20:00h. Republikeinen en Royalisten zijn allen welkom. Debaters zijn jongeren van D66, SGP en de ChristenUnie.

Jammer dat Amalia niet komt. Die hadden we nog kunnen overtuigen van de noodzaak om hier te komen studeren. Regeren is vooruitzien.

Een likje oranje verf is leuk, maar niet nodig. Bij het lustrum is aangetoond dat onze soos ook zonder dat van kleur kan verschieten. Is er een commissie die een schijnwerper in de juiste kleur kan regelen?

Programma in Groningen
12.00 uur ontvangst door burgemeester Wallage
12.05 uur optreden van de Nevsky Brass
12.07 uur rijtoer met koetsen
12.15 uur optreden Ousman's fanfare met de Antilliaanse dansgroep Co Ci models
12.25 uur in de A-kerk een optreden van kindercircus Fantastini en zigeunerorkest Cserebogar
expositie Noorderlicht
voordracht van drie gedichten door winnaars kindergedichtenwedstrijd

12.35 uur bobsleeërs maken een bobstart
12.40 uur op de Vismarkt het thema kennismaken
striptekenen o.l.v striptekenaarscollectief Lamelos maken kinderen stoepkrijttekeningen
leerlingen van Noorderpoortcollege maken mobiele (kunst)taarten
demonstratie oosterse vechtkunst en -sport door vereniging Bao Trieu
muzikanten, sporters en dansers laten urban culture zien
workshop voor amateur jazzmuzikanten door leerlingen en docenten van Hanzehogeschool Groningen
studenten Academie Minerva beschilderen o.l.v. Phillipe Noriet een groot doek
de Rijksuniversiteit laat verschillende activiteiten en experimenten zien: stoere wetenschap, IT hoek, Magdeburger bollen, Harry Potterhoek, dominospel, Wubbo Ockelsprijs, spelen met vormen, robot race, elektronica hoek

13.02 uur een optreden van het Dak- en Thuislozenkoor
13.05 uur rolstoeldansen door leden van de gehandicapten sportclub Groningen
skating acts door groep jonge skaters

13.10 uur op de Grote Markt zingen schoolkinderen en leden van het Grootkoor Groningen een aubade
13.15 uur vertrek van de koninklijke familie

Ik stel voor om massaal om 13.02 als dak en doosloze het lied in te zetten, Verwachten ze nooit, weet je hoe vet!!!

waarom is de soos al om 14.00 u open?? zijn er nou echt zoveel mensen die daar smiddags al gaan zitten? :?

Dat is elk jaar zo. Is best relax als het mooi weer is en je wilt bijkomen van de Koneginnenach.
Vorig jaar lekker gesjineest op soos, daarna voetbal gekeken. Nee die soos mag best vroeg open!

K%S schreef: Dat is elk jaar zo. Is best relax als het mooi weer is en je wilt bijkomen van de Koneginnenach. Vorig jaar lekker gesjineest op soos, daarna voetbal gekeken. Nee die soos mag best vroeg open!

Dat was het! Vorig jaar enorm sloerig in de rakker op soos door dat veel te toffe feestje in het Newscafe.

minkcie schreef: waarom is de soos al om 14.00 u open?? zijn er nou echt zoveel mensen die daar smiddags al gaan zitten? :?

Vorig jaar kwamen de eerste mensen pas om 16:00, maar om 16:30 waren er al wel een stuk of 40!!

NU allemaal om 14:00 uur komen

dan kun je je jeugd opnieuw beleven met activiteiten als:

Zaklopen
Koekhappen
Snoephappen
Stoelendans

Bierestafette

enz.