Pieter schreef: Maar wat ik al eerder zei, er is een verschil tussen "het als GSV op de KEI-markt te staan (en andere activiteiten organiseren), naast bijv. Ichthus en CSFR" en "het als aankomende-GSV-er uberhaupt kunnen meedoen aan het 'leren' kennen van Groningen, de RuG en aanverwante organisaties uiteenlopend van SIB tot SurfAce via de KEI-week".

Ik heb het idee dat er wel redelijk veel GSV-ers zijn die zich ook verdiepen in het studentenleven naast de GSV. Door de huidige inrichting van ons novitiaat in combinatie met de KEI begin je je studentenleven buiten de GSV vaak met een achterstand. Je komt er pas laat achter dat een bepaalde vereniging bestaat, mist introductie kampen etc. Bovendien is het voor de GSV goed om naamsbekendheid te verwerven. Aanwezig zijn zorgt denk ik voor meer (h)erkenning bij andere studenten.

L1Rn4urAyA7aTEe

Het lijkt me niet zinvol om hier dieper in te gaan op de vraag wat er mis is met het humanisme. De enige argumentatie ervoor die ik hier wil geven is dat bij het humanisme de mens centraal staat en diens ontwikkeling etc. en dat men niet gelooft in een God. Het lijkt me daarom wel duidelijk waarom christenen het humanisme en het daaruit voortvloeiende hedonisme doorgaans afkeuren. Tot zover dat.

Wat ik me (nog steeds) afvraag is hoe men het 'profileren' van de GSV (voor zover dat dan mag) wil vormgeven en waarom dit per se op de KEI dient te gebeuren.

Koning David

Waarde Inge,

overigens ben ik ook van mening dat de GSV zich niet op de KEI-week moet manifesteren omdat in deze week men zich tegoeddoet aan orgiastische pleziertjes en dergelijke welke uiteraard erg fout zijn. (Ik herinner mij de foto van aankomende studenten in een bubbelbad in Kardinge met bier in den hand, lallend en allen erg dicht op elkaar.)

Ik vond uw kritiek op het humanisme zeer frappant. Noem humanisme egoisme. Christelijk humanisme kan wel. We hebben Erasmus, Coornhert, Oldenbarnevelt etc. Zonder humanisme rookten in Europa nog steeds de brandstapels! Onze democratische waarden komen voort uit het humanisme! Kritiek op het humanisme hebben heeft iets reactionairs. En wanneer u uw bewoordingen doet in een anti-revolutionair vertoog zorgt u er slechts voor dat men u niet begrijpt. Heb daarom alleen kritiek op het hedonisme of het egoisme en wij schudden elkander de hand als medestrijders!

Ontopic graag?

Ben nog wel benieuwd wanneer men het novitiaat wil houden als de novieten ook naar de KEI-week moeten kunnen.

Kan me trouwens nog een stukje cabaret herinneren over een GSV-standje op de KEI-markt: "Wij zijn de GSV en jullie mogen geen lid worden!".

Cees schreef: Het novitiaat op de GSV zal plaatsvinden van D.V. maandag 9 t/m vrijdag 20 augustus 2004. De colleges beginnen namelijk in de week van 30 augustus (waarschijnlijk vanaf woensdag 01 september), zo vertelde een medewerker van het STAG mij zojuist.

Blz. vii van de studiegids van de faculteit der Ruimtelijke Wetenschappen: 'Het academisch jaar 2004/2005 start op maandag 6 september 2004.'
Dit lijkt mij ook de waarheid.

Tik Rorn schreef: Blz. vii van de studiegids van de faculteit der Ruimtelijke Wetenschappen: 'Het academisch jaar 2004/2005 start op maandag 6 september 2004.'Dit lijkt mij ook de waarheid.

Wat heb jij met de Faculteit der Ruimtelijke Wetenschappen?

PS: De start van de colleges is niet steeds nĂ¡ de start van het academisch jaar.

Rik Torn schreef: Blz. vii van de studiegids van de faculteit der Ruimtelijke Wetenschappen: 'Het academisch jaar 2004/2005 start op maandag 6 september 2004.' Dit lijkt mij ook de waarheid.

Klopt, dat is de waarheid. In het collegeroosterboekje van de faculteit der Rechtsgeleerdheid staat ook dat het academisch jaar (en de colleges) dan beginnen. Het STAG wist dus niet precies waar ze het over hebben. Wij zijn dan ook druk bezig het novitiaat op de volgende data te laten plaatsvinden; maandag 16 augustus tot en met vrijdag 27 augustus 2004.
Dit is vrijwel zeker, edoch onder een klein voorbehoud. U hoort zo snel mogelijk van mij, wanneer het zeker is.

B.S.Kruize