Jurgen

Jacques Derrida: 15 juli 1930 (Algerije) – 8 oktober 2004 (Parijs)

Een wat taaier onderwerp deze tweede OV-lezing: Derrida en religie. Uit ervaring is echter gebleken dat Dr. Eddo Evink, die op Derrida promoveerde, uiterst helder de belangrijkste zaken uiteen weet te zetten. Over de toegankelijkheid van de lezing hoeft geen GSV'er, en ieder ander, zich zorgen te maken. Bovendien bieden Derrida's ideeën veel relevante inzichten op allerlei gebieden, en zeker ook wat betreft religie. Derrida, die niet lang geleden aan alvleesklierkanker is overleden, was één van de meest belangrijke vertegenwoordigers van het postmodernisme. Ook al noemde hij zich een modernist; een gevolg van de spraakverwarring rond de beide termen.
Na de succesvolle eerste lezing zal ook de tweede Openbare Vergadering veel toevoegen aan ieders geestelijke bagage.

Komt állen op
donderdag 25 november 2004 20.00 uur
in de Bethesda, achter de Noorderkerk ( Akkerstraat 28 )

wat ik nu net in mijn letteren-infoding lees: de vent spreekt woensdag de 24e ook al over Derrida, samen met nog iemand! :?

Hij heeft er een aantal maanden geleden ook een lezing over gegeven. Maar nu gaat t over Derrida en religie wat natuurlijk superinteressant is!

En daarbij komt dat Evink een oud-GSV'er is, dus zal hij in deze thuiswedstrijd zeker wat willen laten zien.

Ik vraag me af of er veel mensen zullen komen. Op die donderdag is er namelijk een bruiloft van van popta en happietaria opent haar deuren.
Ik vind het heel jammer maar ik zal er niet bij zijn op de ov-lezing (denk ik). :(
Maar toch een fijne avond gewenst. :)

En dan ook nog eens de Gomarus-promo actie...lekker gepland allemaal....

Dat Happietariagefuif is om 20.00 uur nagenoeg toch wel afgelopen (de leukigheid in ieder geval hoorde ik)? Van Popta: dat stond niet op de GSV-kalender. En wat bazel je nou over Gomarus, Sabine? Wat is dat voor irrelevants?

Evink zal als oud-GSV'er inderdaad flink van leer trekken op deze lezing. De lezing de dag ervoor gaat niet over religie, maar wordt wel onderbroken door mede-spreker Nico van der Seijde. Hier krijgen we de echte shit, onversneden, 100%. Het wordt een fijne avond voor de echte fijnproevers. Mensen die deze avond bezoeken beseffen wat er leeft in de wereld, de filosofie, de wetenschap en weten welke mensen er toe doen. Prijs jezelf gelukkig als je 25 november aanwezig bent in de Bethesda.

Jurgen schreef: Dat Happietariagefuif is om 20.00 uur nagenoeg toch wel afgelopen (de leukigheid in ieder geval hoorde ik)? Van Popta: dat stond niet op de GSV-kalender. En wat bazel je nou over Gomarus, Sabine? Wat is dat voor irrelevants?

Wat nou bazelen, dat jij niet op de hoogte bent kan ik niet helpen :wink: Ik bedoel dus de voorlichting die de prescie organiseert op het Gomarus en waar dus GSV-ers heen gaan om hun studie en de GSV te promoten. Het was even voor de volledigheid maar zeker geen gebazel Jurgen.

Ik bedoel dus de voorlichting die de prescie organiseert op het Gomarus en waar dus GSV-ers heen gaan om hun studie en de GSV te promoten. Het was even voor de volledigheid maar zeker geen gebazel Jurgen.

Die paar leerlingen die naar die enkele GSV'er luisteren? Dat moet dan maar een andere keer. Ga jij daar ook heen?

Nee joh! Ik ga naar Derrida, of eigenlijk de lezing over hem! Veel leuker!

Waar leg je eigenlijk de klemtoon bij Derrida?

pauljonathanpaulusI schreef: Waar leg je eigenlijk de klemtoon bij Derrida?

Op de 'a', zoals in het Frans. Hij is trouwens geboren in Algerije.

Even een belangrijk bericht voor de OV-cie:

De presentatie van die gast moet op CD of USB-stick staan.

Ik heb namelijk geen diskettestation in de laptop zitten.
Dus geef hem even een rinkeltje om te checken hoe hij hem mee gaat nemen. Anders is het ook zo wat.

Enne, ff voor de duidelijkheid, de opening van Happie is dus niet om 20u al afgelopen, dan begint ie pas! De Vips worden verwacht om 20.30, degenen van jullie die daar niet bij horen (:wink: )kunnen om n uurtje of 8 al n kop koffie halen. Dus... wordt toch echt kiezen!

Ja maar je kunt toch prima na de lezing naar de happie?

Alladin schreef: Enne, ff voor de duidelijkheid, de opening van Happie is dus niet om 20u al afgelopen, dan begint ie pas! De Vips worden verwacht om 20.30, degenen van jullie die daar niet bij horen (:wink: )kunnen om n uurtje of 8 al n kop koffie halen. Dus... wordt toch echt kiezen!

Kiezen tussen iets dat de rest van de maand nog loopt en iets eenmaligs? Niet zo moeilijk, lijkt me.

En zo'n opening kost de happietaria alleen maar geld. Ga dus gewoon naar de lezing, zeg ik.

Plus het feit dat Happie eigenlijk de 22e open zou gaan. Ze hebben het dus aan zichzelf te wijten dat de opening samenvalt met de lezing.

Jurgen schreef:

Hier krijgen we de echte shit, onversneden, 100%. Het wordt een fijne avond voor de echte fijnproevers. Mensen die deze avond bezoeken beseffen wat er leeft in de wereld, de filosofie, de wetenschap en weten welke mensen er toe doen. Prijs jezelf gelukkig als je 25 november aanwezig bent in de Bethesda.
Plato heeft afgedaan! Zijn ideeenwereld is ingestort en op de puinhopen van zijn filosofie rijst een gestalte op uit de stofwolken, rustig lurkend aan een pijp. Hij zal ons redden van duistere schaduwen, bevrijding geven uit onze aardse gevangenis. Met een door stof verstikte stem stamel ik zijn naam: Sherlock Holmes...
vet schreef: Kiezen tussen iets dat de rest van de maand nog loopt en iets eenmaligs? Niet zo moeilijk, lijkt me.

Met alle respect voor de organisatie van de Happietaria, maar dit is hartverwarmend, en belangrijker: heel juist. Het onderwerp dat deze avond behandeld wordt is zeer relevant. En ook al ben je het niet met Derrida eens (wat heel goed mogelijk is): het zal je geest aanzienlijk scherpen. Ik ben op de OV-lezing!

agent_Fox_Mulder
RC schreef: Plus het feit dat Happie eigenlijk de 22e open zou gaan. Ze hebben het dus aan zichzelf te wijten dat de opening samenvalt met de lezing. Jurgen schreef:
Hier krijgen we de echte shit, onversneden, 100%. Het wordt een fijne avond voor de echte fijnproevers. Mensen die deze avond bezoeken beseffen wat er leeft in de wereld, de filosofie, de wetenschap en weten welke mensen er toe doen. Prijs jezelf gelukkig als je 25 november aanwezig bent in de Bethesda.
Plato heeft afgedaan! Zijn ideeenwereld is ingestort en op de puinhopen van zijn filosofie rijst een gestalte op uit de stofwolken, rustig lurkend aan een pijp. Hij zal ons redden van duistere schaduwen, bevrijding geven uit onze aardse gevangenis. Met een door stof verstikte stem stamel ik zijn naam: Sherlock Holmes...

?

Jurgen schreef: [..] Met alle respect voor de organisatie van de Happietaria, maar dit is hartverwarmend, en belangrijker: heel juist. Het onderwerp dat deze avond behandeld wordt is zeer relevant. En ook al ben je het niet met Derrida eens (wat heel goed mogelijk is): het zal je geest aanzienlijk scherpen. Ik ben op de OV-lezing!

logisch als je in de ovcie zit