Perikles

Beste webcie,

ik heb twee strepen door mijn beeld (eentje vlak na de startknop van windows tot forum index en eentje op 1/3 van links gerekend. Wat is dat en wat kan daar aan worden gedaan?

Kars

p.s ik had het volgens mij ook al in de ub.

Kun je es een screenshot sturen?

Dus als je zoiets ziet, ff op de toets 'printscreen' drukken, en dan dat ergens plakken (des noods in Word), control V?)

Dan kunnen we er misschien iets meer aan zien...

Mag naar webcie@gsvnet.nl, of eventueel geplaatst in dit topic...

Postma, dat zijn die rare styles waardoor de cellen niet goed op elkaar aansluiten weetjewel. Moesten we nog naar kijken.

Ow, die...

Dus een lijntje van 1/2e milimeter, verticaal dus?
En ik neem aan dat je dat alleen op enkele pagina's hebt? Of op alle?

Dat probleem wat JP noemt, is me bekend, en dat is een lastige (omdat Internet Explorer en Firefox verschillend reageren op diverse instellingen). Echter volgens mij zijn de meeste pagina's opgelost (helemaal in resolutie 1024*768), want ik zie dat nauwelijks of niet meer...

Kun je dus (als het een of twee pagina's zijn), zeggen welke pagina's het betreft? En welke resoluties je draait?

En JP: jij draait volgens mij hogere resoluties dan ik: dezelfde vragen: alle pagina's, of enkele? En welke dan?

Joachim Sickbock
Carloz schreef: Kun je es een screenshot sturen? Dus als je zoiets ziet, ff op de toets 'printscreen' drukken, en dan dat ergens plakken (des noods in Word), control V?)

Allememaggies, wat cool ja, da wis ik helemaal nie! Dan kun je dus ook bijvoorbeeld een film in de pc stoppen, je favoriete beeld kopieren en bijv. als bureaubladachtergrond instellen!

Ja, lijkt mij wel...

Nee, dat kan niet. Dat heeft te maken met de overlay, wat wil zeggen dat een film buiten Windows om naar je beeldscherm wordt gestuurd. Wat resulteert in een zwart screenshot.
Of je moet de hardwareversnelling uitzetten.
Maar dat heeft verder niet zoveel met dit topic te maken.

Mag ik dan ook nog een off-topic vraag stellen? Komt 'ie:
Kan er geen regel komen dat mensen die een vraag hebben over de site eerst een mail sturen naar de webcie? Dat Kars strepen door zijn beeld ziet lopen is weliswaar jammer voor hem, maar dat kan mij weinig schelen. Voor vragen aan andere commissies wordt ook niet elke keer een nieuw topic geopend. Dat was mijn vraag.

Stuur dan even een mailtje RC. Het is weliswaar jammer voor je dat het jou weinig kan schelen wat anderen willen vertellen aan de Webcie, maar daarom hoef je nog niet off-topic te posten. Dat was mijn opmerking.

Om half-topic te blijven: ik heb onderaan de pagina, boven het 'Snel antwoorden' een licht vierkantje, wat er volgens mij niet hoort... (Waar zit printscreen bij Firefoxy?)

Printscreen zit gewoon op je toetsenbord. Bij scroll-lock en break in de buurt.
Maar dat vierkantje heb ik ook staan, dus ik weet wat je bedoeld.

We hebben bij de introductie van de site een tijdlang zitten worstelen met die dingetjes, misschien dat we binnenkort weer een poging gaan wagen.

Joachim Sickbock schreef: Allememaggies, wat cool ja, da wis ik helemaal nie! Dan kun je dus ook bijvoorbeeld een film in de pc stoppen, je favoriete beeld kopieren en bijv. als bureaubladachtergrond instellen!
JP schreef: Nee, dat kan niet. Dat heeft te maken met de overlay, wat wil zeggen dat een film buiten Windows om naar je beeldscherm wordt gestuurd. Wat resulteert in een zwart screenshot.

Er is wel een manier om toch een screenshot te maken van een film in
Windows Media Player, nu ff WMP10.
Open windows media player. Ga naar opties (Extra -> Opties)
Klik op het tabblad "Prestaties"
Hier zie je "Videoversnelling" staan en daaronder een schuifbalk. Zet die
schuifbalk op "Geen". Klik op "Toepassen" en bevestig de melding. Klik op "ok".
Speel nu een film af in Windows Media Player en druk op "Print Screen"
en dan kan je de afbeelding plakken in Paint o.i.d.

2 kleine nadelen van deze optie zijn:

  • kwaliteit gaat iets achteruit
  • kan niet meer volledig scherm afspelen

Om je Windows Media Player weer normaal ingesteld te krijgen doe dit:
Open "opties" (Extra -> Opties) Ga naar het tabblad "Prestaties"
Hier zie je "Videoversnelling" staan en daaronder een schuifbalk. Zet die
schuifbalk op "Maximaal". Klik op "Toepassen" en bevestig de melding.
Klik op "ok". (nu kan je weer films op volledig scherm bekijken)

Maar die strepen heb ik bijna overal, ik stuur nu een mailtje...

ik zie ook vreemde blokken, er is iets mis met de lay-out

ik zie sterretjes

Martijn schreef: ik zie ook vreemde blokken, er is iets mis met de lay-out
Klopt. Ik heb Perikles gemaild, en bericht het nu hier ook maar ff: Er zijn dingen mis met de layout (die vierkantjes, en de strepen hier en daar). Als het goed is, is de pagina 'actieve topics', en de 'frontpage' nu perfect op elk beeld (geen strepen, geen vierkantjes, geen problemen bij hoge resoluties / uitgerekte vensters etcetera). Zodra dat bevestigd wordt, wil ik wel onder mijn nipo-tijd bijvoorbeeld ;) gaan sleutelen aan de rest van de template. Reden dat we hier nu pas aan sleutelen, is dat we de oplossing niet echt wisten. Alle genoemde problemen hadden we direct bij het maken van de site al wel gezien, en dat was uiteraard niet bedoeld. We hebben geprobeerd dit z.s.m. op te lossen, maar dat bleek niet volledig te zijn (ik zie een enkele keer nog een streep, bij 't horizontaal verkleinen / verbreden van bep. pagina's). De code zou 'in theorie' goed moeten zijn, maar toch werkte het aldoor in één van de browsers niet... Daar is nu denk ik een oplossing voor (hoewel enigszins gekunsteld, maar ja, als de 'theorie' niet in beide browsers werkt moet je wat); maar ik kan natuurlijk maar alleen op mijn computer testen... Kan iedereen ff kritisch kijken naar 'actieve topics', en naar de 'frontpage'? Mochten daar nog layout fouten in zitten, dan wil ik dat graag weten. Mocht dat niet zo zijn dan wil ik het graag van Perikles sowieso weten (dat is wel voldoende, want hij is degene die de meeste problemen had, volgens mij), en dan kunnen we e.e.a. in de rest van de pagina's doorvoeren..

hebben jullie wat met de lay out uitgevreten of staat mijn resolutie gewoon te hoog? ik meende eerst dat het beter/anders was.
nu zie ik links de topic naam dan 15 cm niks en dan welk forum het is en al die zooi.
of is het handiger als ik ff een screenshot stuur?

Ik snap wat je bedoelt.

Een verbetering is (naar mijn idee) dat de onderwerpen nu op 1 regel komen te staan, maar inderdaad op hoge resolutie zouden de overige kolomen, direct NA de topictitels moeten komen te staan.

Carloz schreef:
Martijn schreef: ik zie ook vreemde blokken, er is iets mis met de lay-out
Klopt. Ik heb Perikles gemaild, en bericht het nu hier ook maar ff: Er zijn dingen mis met de layout (die vierkantjes, en de strepen hier en daar). Als het goed is, is de pagina 'actieve topics', en de 'frontpage' nu perfect op elk beeld (geen strepen, geen vierkantjes, geen problemen bij hoge resoluties / uitgerekte vensters etcetera). Zodra dat bevestigd wordt, wil ik wel onder mijn nipo-tijd bijvoorbeeld ;) gaan sleutelen aan de rest van de template. Reden dat we hier nu pas aan sleutelen, is dat we de oplossing niet echt wisten. Alle genoemde problemen hadden we direct bij het maken van de site al wel gezien, en dat was uiteraard niet bedoeld. We hebben geprobeerd dit z.s.m. op te lossen, maar dat bleek niet volledig te zijn (ik zie een enkele keer nog een streep, bij 't horizontaal verkleinen / verbreden van bep. pagina's). De code zou 'in theorie' goed moeten zijn, maar toch werkte het aldoor in één van de browsers niet... Daar is nu denk ik een oplossing voor (hoewel enigszins gekunsteld, maar ja, als de 'theorie' niet in beide browsers werkt moet je wat); maar ik kan natuurlijk maar alleen op mijn computer testen... Kan iedereen ff kritisch kijken naar 'actieve topics', en naar de 'frontpage'? Mochten daar nog layout fouten in zitten, dan wil ik dat graag weten. Mocht dat niet zo zijn dan wil ik het graag van Perikles sowieso weten (dat is wel voldoende, want hij is degene die de meeste problemen had, volgens mij), en dan kunnen we e.e.a. in de rest van de pagina's doorvoeren..

in mozilla firefox heb ik idd problemen met de lay-out.... de vierkantjes en begeleidende kleuren zijn pleites en alles staat op de donkerblauwe achtergrond.

Dat heeft te maken met een tijdelijke niet-koppeling van de stylesheet. Had ik gisteren ook.
Raar ding, maar dat moet zo weer over zijn.

ik zie nu ook nog blokken door mijn beeld, en heb gewoon internet explorer van microsoft

Klopt, de blokken zijn weer terug, en ik ben ervan overtuigd dat deze oplossing niet helemaal goed is (de blokken kwamen terug na het probleem van nanega op te lossen).

Het is niet echt gemakkelijk, en k ben ondertussen aan 't nipo-en. Ik denk nog ff rustig verder. Ik laat wel horen als k iets bedacht heb ;).