Pieter

Vanaf heden (of beter sinds zaterdag) is het mogelijk meer te doen met je avatar. Via Mijn Profiel ( http://www.gsvnet.nl/portal/profile.php ... ditprofile ) mits ingelogged een avatar te kiezen vanaf een 'extern' gehoste lokatie. Hierdoor kan je wel meer dan 8 kb voor je avatar gebruiken.

Drie mogelijkheden dus (via Mijn Profiel te bereiken):

  1. Upload Avatar vanaf jouw computer:
  2. Upload Avatar via een URL:
    Voer de URL van het plaatje van de avatar in, dan zal het naar deze site worden gekopieerd.
  3. URL van de avatar:
    Voer de URL in van de locatie van het plaatje van de avatar waarnaar je wil linken.

Optie 3 is dus de enige mogelijkheid meer dan 8kb voor je avatar te gebruiken. Ideaal om je creatieve geest aan het werk te zetten!

Wellicht op termijn zal dit de enige mogelijkheid zijn. Hierdoor kan GSVnet.nl bandbreedte én diskspace besparen voor andere doeleinden.

Let wel op! Het is niet de bedoeling aanstootgevende avatars te maken/gebruiken. Deze resulteren direkt in een gele kaart.

Als het goed is zal de site er niet langzamer op worden. De tekst van de topics zal nog steeds als eerste geladen worden. Grote avatars zullen dit niet vertragen. Echter blijkt op 1 of andere manier het tegendeel zal deze mogelijkheid toch uit gezet worden.

Hee, te gek. Lekker knutselen. :P
Is de 80x80 limiet trouwens nog wel geldig?

Yep dat wel. Suc6!

Wat leuk zeg
!

Komt er ook een wedstrijd 'Wie maakt de tofste avatar?' Ik wil wel in de jury, en als ik er dan toch in kom, dan wil ik wel alvast bekend maken dat Pieter zeker hoge ogen gooit.

Hoppa, ik heb deze:

Jean schreef: Hee, te gek. Lekker knutselen. :P Is de 80x80 limiet trouwens nog wel geldig?
Pieter schreef: Yep dat wel. Suc6!

80x80... 80 centimter? kilometer?? volgens mij zit er bij de externe avatar geen enkele restrictie op de grootte. Ik probeerde net even een gewone foto uit van zeker 15 centimeter hoogte en breedte, maar dat wilde prima. Dat rukt alleen 't forum zo uit de hand, dus dat moeten we niet hebben....

Dus als deze limiet al geldig is, wordt deze niet door het script gecontroleerd. Oppassen dus voor de webcie, strax gaan ze nog met een geo-driehoek de externe avatars nameten :P

Hee Postma zowel die avatar als je onderschrift zijn niet te zien. Is die server van jou wel eens online?
Overigens zou ik inderdaad wel een beschaafd formaat voor je avatar houden, anders krijg je op je flikker van Menno. Toch Tolle? :wink:

die server van postma doet het prima, jean :wink:

Hee maar dat is apart? Ik krijg het volgende te zien.

bij mij doen ze het al tijden prima, meer iets voor roberto om daarmee aan de slag te gaan, lijkt me

Carloz schreef: [..] 80x80... 80 centimter? kilometer?? volgens mij zit er bij de externe avatar geen enkele restrictie op de grootte. Ik probeerde net even een gewone foto uit van zeker 15 centimeter hoogte en breedte, maar dat wilde prima. Dat rukt alleen 't forum zo uit de hand, dus dat moeten we niet hebben.... Dus als deze limiet al geldig is, wordt deze niet door het script gecontroleerd. Oppassen dus voor de webcie, strax gaan ze nog met een geo-driehoek de externe avatars nameten :P

Precies...;)
Nee maar als het goed is, is dat limiet nu wél actief. Dus Roberto als je even een andere avatar kiest.. anders moet ik hem weer handmatig aanpassen. :roll:

ha ha, wat tof
heb altijd al een dansend gabbervrouwtje naast m'n posts willen hebben!!
Eindelijk! 8)

Pieter schreef: [..] Precies...;) Nee maar als het goed is, is dat limiet nu wél actief. Dus Roberto als je even een andere avatar kiest.. anders moet ik hem weer handmatig aanpassen. :roll:
Hey Pieter, binnenkort knutsel ik weer verder aan een andere avatar; nu wil ik je nog even om geduld vragen, want mijn avatar is inderdaad ietsjes groter dan mag, maar een verkleining betekent ook vrij gauw onleesbaarheid. Een handmatige aanpassing van jouw kant zal niet gaan, tenminste, niet zó dat de avatar hetzelfde blijft maar dan een paar procenten kleiner. Via een php-script op mijn server, wordt namelijk elk moment dat de avatar geladen wordt, de actuele temperatuur van die dag geladen. Elke dag is er dus waarschijnlijk een andere waarde voor de temperatuur; dat is juist de grap van mijn avatar... @Jean: Mijn server heb ik doorgaans gewoon aan staan. Heel soms kan hij offline zijn, als we em eens herstarten of als ik eraan zitten te knutselen, maar dat is echt heel soms, en dat gaat dan vaak om een uurtje, of hooguit twee. Vandaag is de server ook niet offline geweest (dat kan ik via statistieken nakijken (:8), dus het probleem ligt ergens waar ik wellicht niet bij kan. Zeer weinig mensen hebben hier overigens last van, en ik weet de oorzaak niet van het feit dat je mijn server niet kan benaderen. Ik heb mijn site niet op een betaalde host, maar op een zelf in elkaar geknutselde freesco-server, die eigenlijk altijd trouw zijn werk doet. Ik zal eens navraag doen waar het aan zou kunnen liggen dat sommigen mijn server niet kunnen benaderen. Vaak heeft het te maken met bestands-permissies (die staan bij 't onderschrift en de avatar op maximaal), of met de drukte van de server, en die is niet zó druk dat hij het niet aan kan. Ook heb ik je niet gebanned van mijn server hoor ;)... Ik begreep van René Jongsma dat hij er ook last van heeft, maar verder hoor ik het nooit; en op veel locaties waar ik achter het internet zit, kijk ik wel eens op mijn server, en heb ik geen problemen met het benaderen van de server / website...

Ik zie nog steeds geen temperatuur carloz. En ik was nog wel zo nieuwsgierig hoe warm het wel niet is op mijn balkon...

ik zie die temp. wel , 14 graden is het vanmiddag... of is het nu? is het actueel zeg maar?

overigens kan je best een kleinere avatar maken carloz anders haal ik 'em morgen weg... hij duwt het hele menu in een klein hokje..

wel leuk onderschrift trouwens ;)

Het wordt per dag bekeken, en het is de middag-temperatuur die in Groningen is gemeten.

@Ecke: als je Erwin Kroll ziet, moet je ook de temperatuur kunnen zien; die is in 't groen geschreven. Het kan zijn dat je mijn hele avatar niet kunt zien, daar hebben Jean en RJ ook last van; ik ben aan 't zoeken naar de oorzaak v/h probleem...

Verder: Pieter, geef me nu even iets meer tijd. Ik heb net gauw even gekeken, maar het domweg verkleinen van de avatar is niet mooi dan wordtie onleesbaar, dus het moet iets anders opgelost worden. 'k ben van plan om de tekst kleiner te maken, met zwarte achtergrond en witte letters, en dan kunnen de afmetingen ook wel kleiner; daar kom ik in 't weekend denk ik wel aan toe.

'k stel voor dat je hier niet op reageert, anders haal ik je natuurlijk nooit in :P

Idd, veel te tof die nwe avatars ! 8)

Ah nee... die is echt te erg Loewie. Zou je voortaan niet meer willen posten? Bedankt!

Ik heb geen fratsen nodig als er ook zulke eenvoudige avatars als de mijne bestaan.

Lieve webcie, (staat het nu wel in t goede forum?)

de avatar-mogelijkheden wáren uitgebreid, maar dat zijn ze nu niet meer. Er is natuurlijk wel de extra mogelijkheid bijgekomen om de avatar extern te hosten, maar de extra mogelijkheden (*.php bestanden als plaatje) zijn er weer uitgehaald. Dat kon eerder wel (in mijn vorige, nu verwijderde avatar), en daarmee kan ik (dynamische) teksten verwerken in mijn avatar**. Het profiel-script geeft nu de melding dat mijn url die ik opgegeven heb, niet geldig is als ik een .php bestand als url geef. Bij *.jpg gaat het natuurlijk wel goed, maar ja, dat kan ook wel op de server van gsvnet dan ;).

**>>Er zijn nog veel meer mogelijkheden aan .php bestanden, zoals bijvoorbeeld elk uur een andere avatar nemen, zonder dit in te hoeven stellen, en nog wel meer leuke dingetjes. Dit is dus geen volledige bespreking van de mogelijkheden ; )

Mijn vraag aan de webcie is of ze het weer mogelijk willen maken om .php bestanden te accepteren als avatar. Ik wilde namelijk mijn vorige .php avatar kleiner maken, en zó wijzigen dat er onderin een zwart balkje is met witte tekst (beter leesbaar bij kleinere letters), maar nu ik mijn vorige avatar verwijderd heb, kan ik een nieuwe avatar (die dus verkleind is) niet meer online zetten...

http://roberto.homelinux.net/gd/erwinklein.jpg

is nu in feite gelijk aan:

http://roberto.homelinux.net/gd/erwinklein.php

het .php bestand levert een .png bestand op, maar nu zijn er geen verschillen te zien. Met het tweede bestand, kan ik alleen meer leuke dingen doen...

'khoopdat'tlukt :)