Infamous angel

Mijn zoektocht naar het oude geheugen is tot zijn eind gekomen. Nu ben ik nog op zoek naar het volgende, om een kleine verandering in een computerkast aan te brengen.

Ik had zelf zo'n geval, maar die kan ik niet meer vinden. Ik heb het slijpschijfje maar heel even nodig.

Kan iemand mij aan zo'n ding helpen?

Ole Einar Bjorndalen
Infamous angel schreef: Ik ben voor een oud moederbord op zoek naar modules van 256mb of 512mb SDRAM PC133 (168 pins)..

Zo dat klinkt als een zeer ernstig geval van SOGGEN :dark1:

Ik heb nog wel wat geheugen liggen, maar dat is DDR2. Maar als iemand daar nog interesse voor heeft hoor ik het graag. Het zijn twee latjes van 256 mb. Ik heb er zelf niets aan, want als ik het in mijn computer prop gaat de clocksnelheid van de rest van mijn geheugen zo erg omlaag dat hij er juist langzamer van zou worden. Gratis af te halen. Maar ik kan je dus niet helpen met oud geheugen...

Infamous angel
Ole Einar Bjorndalen schreef:
Infamous angel schreef: Ik ben voor een oud moederbord op zoek naar modules van 256mb of 512mb SDRAM PC133 (168 pins)..

Zo dat klinkt als een zeer ernstig geval van SOGGEN :dark1:

Als er iemand niet SOGt, dan ben ik het wel. 32u werken en een studie is meer bezigheid dan de gemiddelde GSV'er/student.

@H3nQ: jammer dat het DDR2 is, want daar heb ik niets aan. Gaat de snelheid omlaag omdat het een ander merk geheugen (andere timing) is of omdat je dual-channel niet meer werkt?

doe mij maar een doner kebab

Met extra knoflooksaus.

Ik weet niet of mijn dual-channel nog werkt als ik dat extra geheugen erin stop, ik heb nu 2x 1 gb en nog twee lege slots. Die twee afgedankte balkjes zijn identiek, toen de 2 x 1 gb er nog niet in zat werkte dat wel gewoon dual channel. Maar ik heb wel eens gelezen dat voor dual channel met vier geheugen balkjes ze ALLEMAAL identiek moeten zijn. Dat weet ik alleen niet zeker. Maar de kloksnelheid van het geheugen moet daarvoor in elk geval wel allemaal hetzelfde zijn volgens mij, en die zou teveel omlaag gaan met dat oude geheugen erbij. De term timing ken ik in deze context niet.

Misschien heb ik die nog bij m'n ouders liggen maar ik meende dat dat ook al DDR2 was, maar gezien de leeftijd van de pc bij m'n ouders kon je ook nog wel eens geluk hebben, wanneer ik d'r weer eens ben zal ik voor je kijken.

Ik heb ook nog wel 4 oude systeemkasten in mn schuurtje staan. Heb alleen geen idee wat erin zit. Het zijn wel pc's uit de tijd van na de DDR.

Voor de DDR had je ze toch helemaal niet? Historici?

Nog niet in een systeemkast in elk geval, ze moesten toen nog in een gebouw van drie verdiepingen.

De DDR is eigenlijk nooit weggeweest, DDR2 is gewoon de langverwachte sequel. Met name de Big Brother-functie is sterk in kwaliteit toegenomen sinds de opkomst van het internet. Eigenlijk moet je het dus lezen als DDR in het kwadraat. Het communisme leeft!

Ow ja, sterkte met je zoektocht Jan, past zo'n computer beter op je doorgezakte bureau? :)

Infamous angel
Hannah schreef: Ik heb ook nog wel 4 oude systeemkasten in mn schuurtje staan. Heb alleen geen idee wat erin zit. Het zijn wel pc's uit de tijd van na de DDR.

Ik heb ze ook het liefst van na die periode. Daarvoor moest je met die vervelende ponskaarten werken, erg omslachtig.

Ik ben wel geïnteresseerd om eens te kijken wat er nog voor bruikbaars aan zit. Wat ik me wel afvraag, verzamel jij die dingen of zo?

@Arnold: Dank je, een lastige speurtocht is het. Sowieso moet ik niets op mijn bureau hebben, misschien dat ik ze als versteviging er onder kan zetten.

Infamous angel schreef:
Hannah schreef: Ik heb ook nog wel 4 oude systeemkasten in mn schuurtje staan. Heb alleen geen idee wat erin zit. Het zijn wel pc's uit de tijd van na de DDR.

Ik ben wel geïnteresseerd om eens te kijken wat er nog voor bruikbaars aan zit. Wat ik me wel afvraag, verzamel jij die dingen of zo?

Haha, nou eigenlijk hebben mijn pc's altijd een sterke drang om na een bepaalde tijd te crashen, dus dan voeg ik em bij mn collectie in de schuur. Je mag prima een keer langskomen. Of meefietsen naar mijn huis als ik je weer es tegenkom bij het saladeschap in de AH...

Ik heb hier nog 2 x een 1 GB geheugenreepje van een jaar oud voor een laptop liggen.

Geheugen Specificatie PC2-4200 (DDR2-533)
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)

2 tientjes mag iemand ze ophalen.

Hannah schreef:
Infamous angel schreef:
Hannah schreef: Ik heb ook nog wel 4 oude systeemkasten in mn schuurtje staan. Heb alleen geen idee wat erin zit. Het zijn wel pc's uit de tijd van na de DDR.

Ik ben wel geïnteresseerd om eens te kijken wat er nog voor bruikbaars aan zit. Wat ik me wel afvraag, verzamel jij die dingen of zo?

Haha, nou eigenlijk hebben mijn pc's altijd een sterke drang om na een bepaalde tijd te crashen, dus dan voeg ik em bij mn collectie in de schuur. Je mag prima een keer langskomen. Of meefietsen naar mijn huis als ik je weer es tegenkom bij het saladeschap in de AH...

Koop je elke keer een nieuwe pc als hij crasht? Is dat geen dure grap? Mijn pc is begin januari gecrasht, maar ik gebruik hem nog steeds. En dat terwijl ik hem nog niet eens gerepareerd heb...

wat is dan jou definitie va crashen Henk?

Ik had een programmaatje gedownload van Auslogistics (hartstikke legitiem allemaal) om mijn register op te schonen, zodat mijn pc wat sneller zou worden. Maar hij was iets te ijverig en nu wil mijn pc Windows niet meer opstarten.

Om de volgende vraag voor te zijn:

Ik heb een dual-boot systeem waar naast Windows ook nog Linux Ubuntu op staat, dus voorlopig kan ik me nog wel even redden...

Infamous angel
Hannah schreef: Haha, nou eigenlijk hebben mijn pc's altijd een sterke drang om na een bepaalde tijd te crashen, dus dan voeg ik em bij mn collectie in de schuur. Je mag prima een keer langskomen. Of meefietsen naar mijn huis als ik je weer es tegenkom bij het saladeschap in de AH...

Rare drang is dat, praat je wel eens lief met ze? Ik kom zeker wel even langs om te kijken of er wat leuks tussen zit. Saladeschap? Ik kan me niet voorstellen dat ik daar vaak sta...

H3nQ schreef: Ik had een programmaatje gedownload van Auslogistics (hartstikke legitiem allemaal) om mijn register op te schonen, zodat mijn pc wat sneller zou worden. Maar hij was iets te ijverig en nu wil mijn pc Windows niet meer opstarten. Om de volgende vraag voor te zijn: Ik heb een dual-boot systeem waar naast Windows ook nog Linux Ubuntu op staat, dus voorlopig kan ik me nog wel even redden...

Dat klinkt als softwarematig crashen, dat is niet zo erg en kan je ook verhelpen. Als er iets mis gaat met de hardware, dan heb je een groter probleem. Al valt dat ook nog te bezien met hardeschijven die niet meer regulier werken of rare BIOS-settings die plotseling corrupt zijn. Genoeg van dat soort crashes meegemaakt bij anderen. Zelf heb ik nog nooit een crash mogen meemaken knock on wood...

Infamous angel schreef:
Hannah schreef: Haha, nou eigenlijk hebben mijn pc's altijd een sterke drang om na een bepaalde tijd te crashen, dus dan voeg ik em bij mn collectie in de schuur. Je mag prima een keer langskomen. Of meefietsen naar mijn huis als ik je weer es tegenkom bij het saladeschap in de AH...

Rare drang is dat, praat je wel eens lief met ze? Ik kom zeker wel even langs om te kijken of er wat leuks tussen zit. Saladeschap? Ik kan me niet voorstellen dat ik daar vaak sta...

Nou, toevallig ben ik je daar al minstens drie keer tegengekomen en het is ook altijd precies daar. Het zou ook bij die flesseninleverautomaat kunnen zijn. Ben je daar vaker te vinden?

H3nQ schreef: Ik had een programmaatje gedownload van Auslogistics (hartstikke legitiem allemaal) om mijn register op te schonen, zodat mijn pc wat sneller zou worden. Maar hij was iets te ijverig en nu wil mijn pc Windows niet meer opstarten. Om de volgende vraag voor te zijn: Ik heb een dual-boot systeem waar naast Windows ook nog Linux Ubuntu op staat, dus voorlopig kan ik me nog wel even redden...

Ik zou zo zeggen: pak een van je nutteloze zondagmiddagen, gooi alles aan belangrijke bestanden op een externe schijf, installeer de boel op nieuw, zet hem op formateren, ga naar de kerk, kom terug en ga lekker de hele avond alle meuk aan kleine programmaatjes installeren die je er op wilt hebben. Uit ervaring kan ik vertellen dat dit een beste fijne werkmethode is.

Ja best kans dat het daar op neer komt inderdaad. Maar ik wil eerst proberen deze installatie te herstellen door de registerbestanden vanaf een windows-cd te kopiëren. Als dat lukt zou het een hoop tijd schelen...

Gelukkig heb ik alles al gebackupt (Hannah? Back geüpt? Up gebackt?) op een externe schijf dus als ik inderdaad door moet naar plan B scheelt dat alweer wat tijd...