Arnold

Ja amicae amicique, de allerlaatste lustrumactiviteit zit eraan te komen. Anderhalve week hebt u kunnen genieten van allerlei festiviteiten, en deze activiteit liegt er ook niet om. Vanaf half 1 's middags kunt u aanstaande vrijdag binnenrollen in de Lutherse kerk, om u daar te verdiepen in een vraagstuk dat nog nooit zo actueel was, mogelijk gemaakt door uw symposiumcommissie. Om 13 uur zal het van start gaan.

De onderwijsvrijheid (since '17) wordt in gereformeerd Nederland als een groot goed gezien. Integratievraagstukken en secularisering van ons lieve land hebben het debat weer aangezwengeld, en nu is de vraag wat voor toekomst deze bijzondere vorm van onderwijs tegemoet gaat. Diverse (s)prekers uit diverse hoeken zullen hier hun licht over laten schijnen, en zo kunt ook u een mening vormen over een onderwerp dat tevens als casus dient in het vraagstuk rond religie in de openbaarheid en vice versa. Uw symposiumreader biedt voldoende inleesmogelijkheid ter voorbereiding. Komt dus allen!

Waar kan ik de reader krijgen? Die heb ik namelijk nog niet. Of klopt dat juist? Ik heb hem namelijk al wel gezien ergens.

In de reader staat dat amice Veling hoogleraar te Kampen is. Volgens mij is dat niet meer zo. (En bovendien had dat dan in de titel moeten staan, dunkt mij.)

Het symposium zal echt om 13.00u beginnen! Vanaf 12.30u kunt u alvast een kopje koffie drinken in de Lutherse Kerk onder het genot van muziek.

@Warnings: Jammer dat je nog geen reader hebt ontvangen. Ik zal kijken of ik de reader onder GSVdocs kan plaatsen. Houd het in de gaten!
Edit: Het is gelukt! De reader is te vinden onder GSVdocs onder overige documenten: reader.pdf

Parlement.com schrijft dat Veling buitengewoon hoogleraar filosofie is aan de Theologische Universiteit Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) te Kampen, vanaf 1987

En hoe lang zit heer Veling al niet meer in het parlement?..
Bovendien staat er erg duidelijk bij: Gegevens hebben - zeker voor wat het recente verleden betreft - vooral betrekking op de periode waarin iemand politiek en bestuurlijk actief was.
Daarnaast is het wel sneu dat hij op de site van de TU nergens vermeld wordt.

(En anders blijft nog staan dat de titel dan incorrect is.)

Doen jullie nog een persbericht uitgaan? Met de uitspraken van de CU dat ze art 23 wellicht als breekpunt zouden zien voor een evt coalitie met VVD is dit thema nogal hip, zo een paar dagen voor de verkiezingen.
Amice Veling kan toch nog redelijk namens de CU spreken (?) en van Gennip als VVDert? Overigens hoop ik natuurlikj dat het debat dieper gaat dan over coalitievorming maar met dat laatste kom je wel in NOVA e.d.

Daar zijn we wel mee bezig inderdaad. Het is zeer actueel, en daarom o.i. zeker de moeite waard hier wat meer ruchtbaarheid aan te geven. Het is nog even afwachten of er iets mee gedaan wordt.
Tenslotte is de inzet van het debat absoluut niet coalitievorming, maar staan visies op het bijzonder onderwijs centraal. Hoe individuele politieke partijen hierover denken komt vanzelfsprekend aan de orde.

Koning Drietand

Tot wanneer duurt dat debat?? ik heb eigenlijk tot 2 uur les dus is het nog mogelijk om daarna even te komen. misschien skip ik die les ook wel, maar dat zie ik nog wel even, is wel een belangrijk college.

Zoals in het programma te lezen valt, vindt het debat pas plaats aan het einde van de middag. Als je na 14.00u komt, dan ben je nog wel op tijd.

Er zijn persberichten uitgegaan naar verschillende dagbladen en de UK.

Vandaag, tijdens het bezoek van de ChristenUnie-fractie aan de provincie Groningen is ook herhaaldelijk gesproken over artikel 23 Gw. Actueler kan het niet!

Er werd vanavond inderdaad ook weer even over gesproken. Ik heb ook al van een aantal niet-GSV'ers gehoord die ook van plan waren te komen!

Heel mooi, hoe meer hoe beter. Het is natuurlijk stiekum toch wel een beetje dé activiteit van het lustrum.

Vriend Niels

Er mag geloof ik dan ook wel bijgezegd worden dat de gratis entree mede mogelijk is gemaakt door Bavaria... :)

Ha! Ik wist dat het Lustrum nog niet afgelopen was! Daarom kon ik er steeds maar niet toe komen weer eens wat te gaan studeren. Ik zag trouwens ook al een postertje in de UBkantine hangen. Goed bezig hoor. Ik heb er zin in. Is er ook iets vermakelijks voor de wat minder intellectuelen onder ons tussen de toespraken door? Een mini-oktoberfest ofzo? Zou leuk zijn, dan kan ik mijn oktobervestje nog eens aan. Ach nee, het is natuurlijk al november. Hoeveel stickers hebben we eigenlijk nog Vriend Niels?

Vooraf, tijdens de pauze en tijdens het aperitief zal er voor live-muziek gezorgd worden! Als je je oktobervestje aan wil, dan kan dat natuurlijk, mits je je houdt aan de dresscode: officieel.

Dresscode: officieel? Mooi, dan ga ik eens in pak naar college!

Hannah schreef: Ha! Ik wist dat het Lustrum nog niet afgelopen was! [...] Hoeveel stickers hebben we eigenlijk nog Vriend Niels?

Bij een echte lustrumactiviteit worden natuurlijk wel stickers uitgedeeld :lol:

Yes stickers! Ik kom ook! :wink:

Haha, die (lezing dan) lijkt mij ook wel echt leuk! Ggg die stickers ook.. ;) Bijzonder onderwijs is sowieso best interessant!

Ik zit morgen helaas in Utrecht, maar als iemand de magister morum weet te bemachtigen (is vast het enige wat ze nog uit te delen hebben), dan houd ik me zeer aanbevolen.

Symposiumcommissie bedankt. Ik heb erg genoten van deze middag. Ik vond het goede sprekers en het debat was ook prima.
De muziek vooraf, in de pauze en achteraf was ook heerlijk.

Ik vond het enige minpuntje dat het toch wel erg rustig was. Vind ik erg jammer. Je mag als vereniging best nadenken over het feit dat zulke sprekers tijd inruimen voor de GSV om te komen spreken en dat ze daarvoor een reis moeten ondernemen en dat je daarom misschien toch jezelf maar even richting zo n lezing moet schoppen als je geen zin hebt. Je steekt er altijd wat van op. Daarnaast is het een mooi signaal dat je als vereniging afgeeft als je met veel mensen naar zo n lezing gaat. Juist als je als vereniging een lustrum viert.
Ik wil niemand verplichten en iedereen zal zo zijn of haar eigen redenen hebben, maar het is wel genant als er een heel tof symposium is georganiseerd met stuk voor stuk gerespecteerde sprekers en er zitten zo n 50 mensen. Maar goed dat is mijn mening.

Ik vond het in elk geval echt heel tof.

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde zeggen als Hans.

en toch nog een keer bedankt, Christiaan, Arnold en Stieneke