Vriend Niels

Radio 538 blaast ludieke actie af

Uitgegeven: 13 oktober 2004 13:41
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2004 17:39

AMSTERDAM - Radio 538 heeft een ludieke actie die vanochtend ontstond in het Radio 538 programma Evers Staat Op afgeblazen. Het radiostation riep buschauffeurs en busmaatschappijen op zich bij het radiostation te melden om gedupeerden van de staking van het openbaar vervoer donderdag te vervoeren. De negatieve reacties van stakers hebben het radiostation doen besluiten de actie te beëindigen

Besmet werk

FNV Bondgenoten, organisator van de staking in het openbaar vervoer, reageerde negatief op de actie van radio 538. De vereniging zei het niet te accepteren dat bedrijven morgen bussen laten rijden langs de reguliere busroutes. FNV Bondgenoten noemde het 'besmet werk'.

Het is toch te gek om los te lopen, dat een paar van die stakende FNVers zo'n goede en leuke actie laten afblazen. Zoiezo is het belachelijk dat de vakbonden zorgen dat morgen het openbaar vervoer niet rijdt. De vakbondenmaffia misbruiken hun macht om het kabinet onder druk te zetten. Laat de FNVers gewoon aan het werk gaan en laat de treinen en de bussen met rust. Helemaal omdat morgen ook nog is de Studiebeurs in Utrecht is.
De FNV en om wat mindere mate het CNV vinden het waarschijnlijk gewoon prachtig om hun leden weer te laten staken. Worden ze weer lekker populair van. Nou ja populair, ik hoop dat het Nederlandse volk het niet meer zal pikken dat het land plat gelegd wordt door die stakende hazen.

Niels, duidelijk een IO-er geen verstand van binnenlandse politiek. Nee, staken is goed! Alleen gaat het nu over helemaal niets. Alleen die verrekte vakbeweging is enorm hypocriet. Ga toch lekker praten! Dat kabinet is helemaal zo gek nog niet. Er mogen wel andere keuzes worden gemaakt maar kom dan met een plan! Maar eerlijk gezegd vind ik het zo over niets gaan dat ik er niet eens over wil nadenken.

Perikles schreef: Niels, duidelijk een IO-er geen verstand van binnenlandse politiek. Nee, staken is goed! Alleen gaat het nu over helemaal niets. Alleen die verrekte vakbeweging is enorm hypocriet. Ga toch lekker praten! Dat kabinet is helemaal zo gek nog niet. Er mogen wel andere keuzes worden gemaakt maar kom dan met een plan! Maar eerlijk gezegd vind ik het zo over niets gaan dat ik er niet eens over wil nadenken.

Hmm... maar dan ben je het toch eens met Nylez?

nou inderdaad zeg, ik vind het gewoon belachelijk en asociaal, al die mensen die niet naar hun werk of stage enzovoorts kunnen, weet je hoeveel geld dat kost zeg
erg trieste en asociale manier om iets van het kabinet af te dwingen

vet schreef: [..] Hmm... maar dan ben je het toch eens met Nylez?

Ja ben ook een io-er. was ook maar een grapje. (heuh leuk!)

Ik vind alleen wel dat de kabinetsplannen nog niet helder genoeg zijn. Er moet wel aan worden geschaafd, en wel fundamenteler dan de kamer heeft gedaan (al is 1 miljard aan veranderingen wel een unicum in de parlementaire geschiedenis). Ik vind een staking dan ook wel tot de mogelijkheden behoren. Wat ik de vakbeweging alleen verwijdt is dat ze niet constructief zijn met praten is ook wel wat te bereiken.

Dat is mijn mening over de situatie an sich, maar als je de kwestie dan in mondiaal perspectief beziet vind ik het een zielige discussie.

Vriend Niels
Perikles schreef: Niels, duidelijk een IO-er geen verstand van binnenlandse politiek. Nee, staken is goed! Alleen gaat het nu over helemaal niets. Alleen die verrekte vakbeweging is enorm hypocriet. Ga toch lekker praten! Dat kabinet is helemaal zo gek nog niet. Er mogen wel andere keuzes worden gemaakt maar kom dan met een plan! Maar eerlijk gezegd vind ik het zo over niets gaan dat ik er niet eens over wil nadenken.

Staken is natuurlijk een middel om in een democratie aandacht te vragen voor je zaak en iedereen moet ook het recht hebben om te mogen staken. Maar het is wel een middel die je niet te snel moet inzetten en je moet al helemaal niet teveel rotzooi veroorzaken in Nederland.
Kortom Kars je bent het gewoon met je mede-IOer eens. En als je hier niet over wil nadenken, verzin dan maar wat facgroep-onderwerpen.

Ik vind het onzin dat ze het ov platgaan leggen, daar heeft echt helemaal niemand wat aan.. Waarom gaan ze niet gewoon het binnenhof barricaderen of posters maken met balkenende erop of iets dergelijks, wedden dat ze dan genoeg aandacht krijgen?? Nu zijn er zoveel mensen de dupe, krijg je geheid enorme files, en bijbehorende ongelukken. leuk dat je jezelf tegenspreekt Niels..

Ik vind het allemaal zo triest! In het begin was een vakbond nog ergens goed voor en kwamen ze op voor de belangen van de werknemer. Maar nu door het openbare vervoer plat te leggen leggen ze veel meer plat dan nodig is en werken ze zo die wel gemotiveerde arme werknemer tegen die altijd met het openbare vervoer naar zn werk gaat. Alle werknemers moeten nu dus wel meewerken! Prima actie dus van radio 538! Ik ga toch ook niet vissen in de sloot...

Uiteraard sluit ik mij aan bij iedereen die tegen de stakingen en acties zijn. Altijd weer dat linkse volk dat niet tevreden is. Het zijn louter sentimenten die worden aangewakkerd door die Lodewijk de Waal. Ik ben ervan overtuigd dat het krachtige kabinet Balkenende zich niet door dit soort lullige acties laat leiden. Lang leve Balkenende en co en tegen alle mensen die de minste of geringste aanleiding om niet te werken aangrijpen.

Rik Torn schreef: dit soort l*l acties laat leiden.

En ik word er ook behoorlijk zat van dat door mij geschreven woorden automatisch worden veranderd. L u l l i g is iets heel anders dan l*l.

Liesje schreef: nou inderdaad zeg, ik vind het gewoon belachelijk en asociaal, al die mensen die niet naar hun werk of stage enzovoorts kunnen, weet je hoeveel geld dat kost zeg erg trieste en asociale manier om iets van het kabinet af te dwingen

Wees toch eens blij Liesbeth dat ze een keer gaan staken. Kun je mooi een dagje vrij nemen van stage toch?!

En zo vaak wordt er helemaal niet gestaakt. En al zeker niet bij de minste of geringste aanleiding. Ik vind dat iedereen dus niet zo moet zeuren wanneer het openbaar vervoer een dagje plat gaat. Het is een recht van iedereen om het werk neer te leggen dus... houden zo!

Wanneer zijn er trouwens weer verkiezingen? Daar heb ik nu al weer zin in! Al die debatten enzo die er dan worden georganiseerd. Ben benieuwd wat de nieuwe verhoudingen worden na de verkiezingen. Ben benieuwd of Balkenende dan nog eens vier jaar de leiding krijgt...

oh ja martijn, wat een lekkere post van jou maar niet heus, jij bent er niet de dupe van dus jij kan lekker makkelijk praten zeg, het is gewoon irritant, kost veel geld, en je schiet er niks mee op. ik vind echt niet dat je zomaar je werk neer kan leggen als half nederland daar de dupe van wordt

en waarom heb je eigenlijk zin in de verkiezingen, jij stemt toch nooit!! :lol:

Oorspronkelijk zou de staking vandaag (woensdag) zijn. De organisatie van de studiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht had er ook al op aangedrongen op donderdag 14 oktober NIET te staken, omdat er altijd veel jongeren op de info-beurs af komen.

De staking is echter tóch verzet naar morgen omdat, let op, er vanavond voetbal voor is. En dan heb je natuurlijk geen zin om tot laat in de avond actie te gaan voeren. Stelletje kuddedieren...

Ik zou me als regering ook flink onder druk voelen staan nu.

NOT

Het is gewoon een recht van iedereen om te staken. Er wordt helemaal niet veel gestaakt in Nederland. Veel mensen vinden het echter nu tijd om actie te voeren. En ja natuurlijk, voor sommigen komt het misschien niet goed uit maar dat moet je dan maar accepteren. Beetje begrip tonen af en toe.

Je hebt wel gelijk dat ik geen held ben in het maken van de gang naar de stembus. De verkiezingen worden daardoor niet minder interessant!

Ik vind wel dat staken een doel moet dienen en niet zomaar moet zijn. In dit geval weet ik niet of mij het doel en het nut wel zo duidelijk zijn, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. En zeker als ze dan morgen gaan staken omdat er vandaag voetbal voor is denk ik: Staken? Verzin iets beters!

hahaha...dat is toch echt te erg als voetbal de reden is, dan kan je die lui toch echt niet serieus nemen, idd, verzin iets beters (maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet)

Niks tegen staken, maar wie pak je er nou eindelijk mee? Bij ons op het werk hadden we er behoorlijk last van, omdat vrijwilligers massaal keuringsafspraken afzeggen. Kost handenvol werk en geregel en klauwen vol met geld. En er zullen meer bedrijven en instellingen last van hebben. Plus de mensen die wel lekker een dagje vrij hebben, maar ook een dag inkomen mislopen. Die worden niet betaald uit de stakingskas...

Als je acties houdt, pak dan ook degenen waar je het niet mee eens bent. Zet het hele Binnenhof vol met claxonerende bussen ofzo...

Geertsma schreef: Als je acties houdt, pak dan ook degenen waar je het niet mee eens bent. Zet het hele Binnenhof vol met claxonerende bussen ofzo...

He da vink echt een leuke. Ik vind het ronduit ASO wat ze nu allemaal weer doen.

Als die stakende mensen hun hardverdiende centen nou eens niet automatisch aan de regering afdragen (kan dat eigenlijk wel??) dan voelt de regering zulks meteen in hun portomonnee, grote kans dat ze dan wel eens gaan luisteren (niet dat het me iets kan schelen, ik merk er vooralsnog helemaal niks van).

Perikles schreef: Dat is mijn mening over de situatie an sich, maar als je de kwestie dan in mondiaal perspectief beziet vind ik het een zielige discussie.
http://www.nd.nl/newsite/artikelen/2004 ... 820104.xml