Robespierre

Slap gepenis? (sorry, de Ichthusforumcensuur is er al erg ingesleten bij mij) Valt wel mee hoor: ik denk dat de identiteit van Ichthus voor een groot deel bepaald is niet door het soort vrouw, maar door het feit dat er per man twee vrouwen zijn! Ichthus is derhalve veel "vrouwelijker" dan GSV, mannen zijn geneigd zich "vrouwelijker" te gedragen en het zou mij niet verbazen als GSV-vrouwen zich relatief "mannelijker" zouden gedragen, juist doordat er bij de GSV minder vrouwen zijn per man.

OK, als u begrijpt wat ik bedoel, ook al leest het een beetje gek... :roll:

L1Rn4urAyA7aTEe
Hinneke schreef: dat trek ik dus echt bijzonder slecht he, wat een slap gel*l ik denk dat ze bij Ichtus het meerendeel van de GSVrouwen niet eens willen hebben, omdat ons Ichtus gehalte te laag ligt (gelukkig maar :lol: )

Ach, Hinke wees nou eerlijk: het merendeel van de 'GSV-vrouwen' zijn gewone miepjes/mutsen. Die kan ik echt missen als kiespijn hoor. :wink:

Ingûh schreef:
Hinneke schreef: dat trek ik dus echt bijzonder slecht he, wat een slap gel*l ik denk dat ze bij Ichtus het meerendeel van de GSVrouwen niet eens willen hebben, omdat ons Ichtus gehalte te laag ligt (gelukkig maar :lol: )

Ach, Hinke wees nou eerlijk: het merendeel van de 'GSV-vrouwen' zijn gewone miepjes/mutsen. Die kan ik echt missen als kiespijn hoor. :wink:

tssss

Bij Ichthus loopt niet zozeer de discussie of er een ontgroening moet komen, maar meer of de introductie verplicht moet worden gesteld.

Eigenlijk is van een ontgroening ook helemaal geen sprake, omdat daar de meningen wel zo'n beetje gelijk over zijn: niet doen. Studentikoos zijn bij Ichthus gaat al wat makkelijker, maar heeft ook geen haast. Een verplichte introductie heeft wel de meeste aanhang, omdat uit het verleden is gebleken dat de vrijblijvendheid er voor heeft gezorgd dat er veel mensen alleen voor de Bijbelstudie naar Ichthus komen (de kringen). Zo is Ichthus ook begonnen. Niks mis mee, maar doordat Ichthus groeit zijn er meer mensen nodig die ook het verenigingsleven (als stichting :wink: ) in stand houden.

En trouwens wat leuk dat er nog steeds van die leuke vooroordelen over Ichthus zijn. Had ik zelf ook altijd hoor! Van die jus en thee drinkende mensen. Maar ik maar de moeite genomen te gaan kijken en ben weer te snel met mijn oordeel... Ik ben nooit te oud om te leren! Kheb lekkere biertjes en koffie gehad, er was zelfs geen thee en jus!. Zelfs lekkere maaltijden, doen ze elke week! Kheb me prima vermaakt. Ik trek mijn bek niet meer open over zaken waar ik mij niet in verdiept heb!

:D

xenophon schreef:
Ingûh schreef:
Hinneke schreef: dat trek ik dus echt bijzonder slecht he, wat een slap gel*l ik denk dat ze bij Ichtus het meerendeel van de GSVrouwen niet eens willen hebben, omdat ons Ichtus gehalte te laag ligt (gelukkig maar :lol: )

Ach, Hinke wees nou eerlijk: het merendeel van de 'GSV-vrouwen' zijn gewone miepjes/mutsen. Die kan ik echt missen als kiespijn hoor. :wink:

tssss

tssss, dit slaat werkelijk weer alles Inge, ik neem aan dat de motivatie voor deze uitspraak ook in oktobersic komt, dan schrijf ik in november een tegenartikel! :P

Heimpje schreef: Bij Ichthus loopt niet zozeer de discussie of er een ontgroening moet komen, maar meer of de introductie verplicht moet worden gesteld. Eigenlijk is van een ontgroening ook helemaal geen sprake, omdat daar de meningen wel zo'n beetje gelijk over zijn: niet doen. Studentikoos zijn bij Ichthus gaat al wat makkelijker, maar heeft ook geen haast. Een verplichte introductie heeft wel de meeste aanhang, omdat uit het verleden is gebleken dat de vrijblijvendheid er voor heeft gezorgd dat er veel mensen alleen voor de Bijbelstudie naar Ichthus komen (de kringen). Zo is Ichthus ook begonnen. Niks mis mee, maar doordat Ichthus groeit zijn er meer mensen nodig die ook het verenigingsleven (als stichting :wink: ) in stand houden. En trouwens wat leuk dat er nog steeds van die leuke vooroordelen over Ichthus zijn. Had ik zelf ook altijd hoor! Van die jus en thee drinkende mensen. Maar ik maar de moeite genomen te gaan kijken en ben weer te snel met mijn oordeel... Ik ben nooit te oud om te leren! Kheb lekkere biertjes en koffie gehad, er was zelfs geen thee en jus!. Zelfs lekkere maaltijden, doen ze elke week! Kheb me prima vermaakt. Ik trek mijn bek niet meer open over zaken waar ik mij niet in verdiept heb!

Ik denk dat het een goed ontwikkeling kan zijn voor het verenigingsgevoel als je een introductie verplicht stelt. Je leert meer mensen kennen en dan heb je niet dat je na twee jaar alleen je mensen van je BK kent.
Ik heb een paar BK's van Ichtus meegemaakt hier in huis, dit omdat mijn huisgenoot op Ichtus heeft gezeten, en ik moet zeggen dat het heel gezellig was bij de maaltijd. Over de bijbelkringen zelf kan ik weinig zeggen, maar met betrekking tot andere activiteiten had ik wel de indruk dat een groot aantal Ichtianen nog niet eens een kwart van alle leden kenne. Dit is een puntje dat op de GSV m.i. veel verder gevorderd is.

Wat ontgroening betreft zullen de GSV en de Ichthus misschien meer naar elkaar toegroeien. Maar gelukkig is de GSV een echte studentenvereniging (met tradities), is de GSV intellectueel (maatschappelijk en kerkelijk betrokken, discussies worden gewaardeerd door een groot gedeelte van onze vereniging) en natuurlijk bij tijd en wijle echt studentikoos, d.w.z. met echte (dus subtiele) grappen.

Zeg vriend Klei, we gaan toch niet copy/pasten

Tamminga en Remco, het ziet er naar uit dat juillie gewoon stevig onder de plak zitten. Als je dat positief vind, prima.

En meerveld, (heimpje) ik heb de moeite ook genomen me te verdiepen in de Ichthus en ze drinken dus wel veel jus en thee, op zich niks mis mee. En ja verder ook wel allerlei andere dingen.

veel plezier daar ik blijf lekker op de GSV

Zarathustra
Robespierre schreef: Slap g******* (sorry, de Ichthusforumcensuur is er al erg ingesleten bij mij) Valt wel mee hoor: ik denk dat de identiteit van Ichthus voor een groot deel bepaald is niet door het soort vrouw, maar door het feit dat er per man twee vrouwen zijn! Ichthus is derhalve veel "vrouwelijker" dan GSV, mannen zijn geneigd zich "vrouwelijker" te gedragen en het zou mij niet verbazen als GSV-vrouwen zich relatief "mannelijker" zouden gedragen, juist doordat er bij de GSV minder vrouwen zijn per man. OK, als u begrijpt wat ik bedoel, ook al leest het een beetje gek... :roll:

Dus als ik het goed begrijp is gereformeerd, subtiele humor en intellectualiteit mannelijk en is evangelisch, jus en blij vrouwelijk. Jammer dat dit niet in de genderlezing van 11 september naar voren kwam. Misschien moet ik hier maar eens over speechen vanavond.