DonaldDuck

Wat tof. Zo ondertussen wordt hier en daar geconcludeerd dat de GSV enigszins Ichthusachtige trekjes aan het vertonen is. En dat vinden we allemaal niet zo erg.

Ondertussen gebeurt ook het tegenovergestelde. Ichthus gaat GSV-trekken vertonen. Zojuist is een aspirantlid van Ichthus ontvoerd per kruiwagen! En dat niet alleen. Er is zojuist ook met eieren op aspirantleden gegooit! Prachtig! Ze zijn opgedeeld in twee groepen en moeten op elkaar gooien. :D Dat ik dit nog mocht meemaken. Ichthus begint het langzamerhand te begrijpen. :D Ik lach me rot. Komt dat zien op het veldje tussen Saffier en Aqua.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste 'ontgroenings'discussie ontstaat bij Ichthus.

:wink: ondertussen is uit betrouwbare bron vernomen dat er enkele aspirantleden hebben besloten om zich aan te sluiten bij de GSV. :wink:

o, was dat ichtus opdat veldje hierachter, ik denk al wat een herrie zeg. maarre, goed bezig hoor, die lui, ik wel wel meedoen, heb nog eieren over :lol:

De eerste ontgroeningsdiscussie is allang bezig, op het ichthusforum. Al ongeveer een half jaar geleden werd voor een novitiaat gepleit, omdat ze erg groot worden, en dat een grote groep mensen daardoor beter kan integreren...

Dat het er ook nog werkelijk van zou komen, had ik i.i.g. niet gedacht...

De link is [url]http://www.ichthusgroningen.nl/cgi-bin/YaBB/YaBB.pl?board=stelling;action=display;num=1055373853]deze[/url]

Ik heb er toen als volgt gereageerd op de stelling (die als volgt luidde: Ichthus zou een ontgroening in moeten voeren...)

Gepost op: 17.06.03 om 22:31:05Ik vind ook dat jullie geen ontgroening moeten invoeren. Bij jullie worden toch de mensen lid die bang zijn voor ontgroeningen? :shock: Die worden nu gelukkig geen lid van de GSV   
 
Als jullie wel een ontgroening invoeren, zal 50% van de mensen die bang zijn voor ontgroeningen, voor nood misschien naar de GSV gaan. Zou ik jammer vinden!  :P

Mijn lieve deugd! Er blijft in het verre Groningen ook niets bij het oude! De tijden van "zij dronken jus, zij speelden rummikub en waren blijde" zij voorgoed over begijp ik?

Best interssant, want op het forum van NSG hebben ze weer een topic over het fuseren met Ichthus... :roll: ( http://www.nsgroningen.nl/html/viewtopi ... &forum=2&9 _
NSG is inmiddels zo'n 50 man groot, dus ook behoorlijk gegroeit.

Ps. verplaats naar GSV Algemeen.

Mollema schreef: Mijn lieve deugd! Er blijft in het verre Groningen ook niets bij het oude! De tijden van "zij dronken jus, zij speelden rummikub en waren blijde" zij voorgoed over begijp ik?

ik vrees dat het wel een beetje mee valt Mollema, uiteindelijk was het niets anders dan een paar oudhollandse spelletjes, en die herrie kwam natuurlijk doordat ze een wedstrijdje "wie kan het beste de GSV nadoen" deden.
Ik ben er even wezen kijken (was best leuk) en ze waren nog steeds erg blijde, dusss

Dat Ichtus nog niet al te studentikoos aan het worden is bleek ook wel toen ze in de tweede week van het novitiaat de ontvoering van een paar novieten probeerden te stoppen door met een oud opeltje bij het stoplicht uit vinkhuizen ons de weg probeerden te blokkeren.
Het mocht trouwens niet baten, hun auto was te oud, hun rijstijl te christelijk en amice Praamstra te snel om hun poging succesvol te laten zijn. 8)

Crispy schreef: Dat Ichtus nog niet al te studentikoos aan het worden is bleek ook wel toen ze in de tweede week van het novitiaat de ontvoering van een paar novieten probeerden te stoppen door met een oud opeltje bij het stoplicht uit vinkhuizen ons de weg probeerden te blokkeren. Het mocht trouwens niet baten, hun auto was te oud, hun rijstijl te christelijk en amice Praamstra te snel om hun poging succesvol te laten zijn. 8)

Volgens mij zaten ze in een Fiatje, model koektrommel; geen partij natuurlijk voor de scheurbak van mijn ouders ;). Daar kwam nog bij dat wij als gevolg van de buitenbocht heel wat meer meters moesten afleggen. Volgens mij waren zij nog niet halverwege toen wij al stilstonden bij de volgende stoplichten :P.

Koning David

Wat ontgroening betreft zullen de GSV en de Ichthus misschien meer naar elkaar toegroeien. Maar gelukkig is de GSV een echte studentenvereniging (met tradities), is de GSV intellectueel (maatschappelijk en kerkelijk betrokken, discussies worden gewaardeerd door een groot gedeelte van onze vereniging) en natuurlijk bij tijd en wijle echt studentikoos, d.w.z. met echte (dus subtiele) grappen.

Vriend Klei schreef: Wat ontgroening betreft zullen de GSV en de Ichthus misschien meer naar elkaar toegroeien. Maar gelukkig is de GSV een echte studentenvereniging (met tradities), is de GSV intellectueel (maatschappelijk en kerkelijk betrokken, discussies worden gewaardeerd door een groot gedeelte van onze vereniging) en natuurlijk bij tijd en wijle echt studentikoos, d.w.z. met echte (dus subtiele) grappen.

wel wat vaker dan bij tijd en wijle toch?
hoe vaak is dat eigenlijk: bij tijd en wijle?

Vraag me af of er in een dergelijke discussie ook niet aandacht besteed zou moeten worden aan de christelijke identiteit van beide vereniging (1 vereniging en 1 stichting, eigenlijk).

Lijkt me een lastiger te overbruggen verschil dan studentikoos of niet.

Weet niet of bij lidmaatschap van GSV nog steeds (?) de 3 formulier van eenheid (?) onderschreven moeten worden. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Zo serieus was deze discussie toch ook weer niet? Of heb ik wat gemist (best goed mogelijk als je randlid aan het spelen bent ;)).

Robespierre

Het aandeel van de vrijgemaakten neemt binnen Ichthus enorm toe, terwijl ook het ledenaantaal elk jaar met ongeveer 15 stijgt. Toen ik er kwam waren we met 160. Afgelopen jaar waren er 210. Dit jaar 225? Wie zal het zeggen.

Ik neem waar dat bij Ichthus wél wordt gepraat over ontgroening, maar dat dit nog steeds wordt afgekeurd. Er is geen sprake van dat Ichthus naar de GSV toegroeit. Wel lijkt het dat de doelgroep van de GSV meer naar Ichthus toegroeit. :lol:

DonaldDuck schreef: Wat tof. Zo ondertussen wordt hier en daar geconcludeerd dat de GSV enigszins Ichthusachtige trekjes aan het vertonen is. En dat vinden we allemaal niet zo erg.

Hallo, JIJ vind het niet zo erg, ik vind het verschrikkelijk, dus praat alsjeblieft voor jezelf.

welke ichtusachtige trekjes zijn wij aan het vertonen en in hoeverre is dat al dan niet erg?

Wat zijn uberhaupt ichthusachtige trekjes? Verder denk ik dat het verschil in cultuur tussen beide verenigingen nog levensgroot is, en dat bijna niemand dat erg vindt.
Het enige waarin de GSV een beetje naar Ichthus toegroeit is het percentage vrouwen wat lid is, maar volgens mij is het verschil nog steeds aanzienlijk. Volgens mij kan dit puntje echter voorlopig niet een ongewenste ontwikkeling zijn, of als zodanig gezien worden :wink:

RJ schreef: Het enige waarin de GSV een beetje naar Ichthus toegroeit is het percentage vrouwen wat lid is, maar volgens mij is het verschil nog steeds aanzienlijk. Volgens mij kan dit puntje echter voorlopig niet een ongewenste ontwikkeling zijn, of als zodanig gezien worden :wink:

hoezo zou zoiets ooit uberhaupt ongewenst kunnen zijn? Vrouwen maken de sfeer in een vereniging niet meer of minder ichtusachtig, vind ik...

:wink:

Robespierre

Echt wel: zodra meer dan 60% vrouw is, veranderen jullie vanzelf in Ichthus. :lol:

dat trek ik dus echt bijzonder slecht he, wat een slap gel*l
ik denk dat ze bij Ichtus het meerendeel van de GSVrouwen niet eens willen hebben, omdat ons Ichtus gehalte te laag ligt (gelukkig maar :lol: )

och, zoveel verschil jij echt niet van de gemiddelde ichthusvrouw.