YeHeSs

David de Jong (CU)

Stephan Antuma (SenS)

Verkiezingsdebat: donderdag 16 februari, 22.00 uur - Sociëteit der GSV

In het kader van de Gemeenteraadsverkiezingen, welke op 7 maart 2006 worden gehouden, zullen David de Jong (lijsttrekker ChristenUnie) en Stephan Antuma (nr. 3 Student en Stad) op donderdagavond 16 februari met elkaar in debat gaan op de sociëteit der GSV, aanvang: 22.00 uur.

Thema's die aan bod zullen komen: wonen, welzijn en lokale economie. Daarnaast zal gesproken worden over onderwerpen als Grote Markt, betalen voor de inzet van politie bij evenementen en de positie van fiets, tram en auto in de binnenstad. Het debat staat onder leiding van Jasper van der Horst (31) oud-Senator der GSV en nummer drie op de lijst van de ChristenUnie..

David de Jong (45) is met recht een veteraan in de Groningse gemeentepolitiek te noemen. Sinds 1992 zit hij in de raad, eerst voor de fractie van het GPV, sinds 2002 voor de ChristenUnie.

Stephan Antuma (22) is een nieuwkomer op de lijst van de Groninger studentenpartij Student en Stad. Voor deze partij is dat echter geen unicum; maar liefts 28 van de 30 kandidaten van Student en Stad hebben zich niet eerder kandidaat gesteld voor een raadszetel.

Voor meer info en de verkiezingsprogramma's

http://www.groningen.christenunie.nl/ http://www.studentenstad.nl/site

Hang een poster voor je raam en win een beertender

Altijd al een beertender willen hebben? Student en Stad geeft er één weg! Stuur een e-mail naar studentenstad@raad.groningen.nl en vraag een poster aan. Rond 7 maart zal er een winnaar worden gekozen uit de huizen die een poster (zichtbaar) voor het raam hebben hangen. Wanneer je in de e-mail je adres vermeld zal de poster (kosteloos) worden thuisbezorgt!

Edit: een paar typefouten verwijderd

Even voor de duidelijkheid....het is dus geen gsv-activiteit.....en stephan staat daar niet als vertegenwoordiger van de GSV. Het lijkt nu net alsof het een debat is van de GSV tegen de Christenunie. Terwijl dat niet zo is. De GSV heeft hier in feite niets mee te maken. Ik vind het wel heel goed dat er een discussie komt, maar de plek en hoe het aangekondigd wordt ben ik het gewoon niet zo mee eens.

Discussie kan altijd en overal. Volgens mij krijgen we een mooie soosavond! Het is wel een beetje jammer dat die beertender erbij gehaald moet worden.

Hoe had je het graag anders gezien dan? Als ik de tekst lees zie ik alleen dat David de Jong een debat voert met Stephan Antuma. En die laatste staat voor mij niet voor dé GSV. Mocht hij willen.

Hmmm volgens mij staat er redelijk duidelijk dat Stephan van 'Student en Stad' is. Eigenlijk blijkt nergens uit dat deze fijne knul uberhaupt op de GSV zit. Het debat is op de GSV-societeit, that's all...

Opzouten beekhuis, dat wou ik zeggen...

Ja het is ook zonneklaar.

Wat minder klaar is, heeft de GSV haar huurruimte afgestaan (vanaf 22.00 uur)?

ja oke, blij dat jullie dat zo duidelijk zien......maar ik denk dat een heel aantal mensen het wel zo associeren dat de GSV achter Stephan staat, terwijl ik ook GSVer ben maar het in dit punt niet eens ben met stephan. Ik had liever gezien dat het op neutraal terrein was gebeurd.

Je kan elke richting op associeren, lijkt me geen reden om het niet op soos te doen. Daarnaast soos is neutraal terrein. Als iemand de soos huurt kan je alles daar doen. Student en Stad en CU moeten dat dus zelf weten. Daarnaast wordt dit georganiseerd voor GSV-ers volgens mij, logisch dus om het op soos te doen.

ja, oke....maar je snapt mn punt toch wel hoop ik...en ik blijf erbij, hoe neutraal is soos.....Als stephan daar staat(zal voor een aantal toch wel gezien worden als senator--> die iets zegt over de politiek), het wordt aangekondigd door de 'GSV'.... naja, ik vind het ook wel prima..het gaat me er alleen om dat mensen dat gewoon duidelijk scheiden!

De Senaat kreeg van de Christenunie het verzoek om iets op soos te doen, dit in verband met de ov-lezing van vorige week die gelijktijdig was met een avond van de Christenunie. Zij wilden graag in debat met Stephan en hebben dit ook via Student en Stad aan Stephan gevraagd. Die wilde natuurlijk graag.
Over de sociëteit, klopt dat het verwarrend overkomt maar de Christenunie wilde dit in het begin juist om zo in contact te komen met GSV'ers en ze hebben natuurlijk gelijk dat soos daar de juiste plek in is.

tsja, ik blijf het raar vinden dat ze dat aan de GSV vragen omdat de gsv er verder niets mee te maken heeft. tgaat om stephan....niet om de GSV. En dat ze GSVers willen ontmoeten vind ik wel een heel goed iets natuurlijk!verder ben ik benieuwd naar de discussie!

ja en ik ben het ook niet met Stefan eens...
Leg jij even duidelijk uit waarom niet joanne?

Ja ik snap nu ook niet meer precies hoe het zit. Is het nu wel de GSV of niet?

Is het nu ja of nee...?

Ben je nu christen of niet stephan?

Perikles schreef: Ben je nu christen of niet stephan?

Wat is dit nou voor een vraag? Moet een christen, voordat hij of zij als dusdanig wordt aangemerkt, persé politiek binnen een christelijke partij bedrijven? Of kan hij of zij zijn christelijke overtuiging ook meenemen in de afwegingen die hij of zij maakt waar het gaat om standpuntbepaling etc.?

Ik heb mij in deze discussie lang afzijdig gehouden maar wil nu toch reageren. Allereerst vanwege de (in mijn ogen) belachelijke vraagstelling van Perikles, daar ik in woord noch daad mij op enige wijze anders heb uitgesproken dan voorheen m.b.t. het christelijk geloof.

Over de activiteit: zodra bekend was dat ik op de derde plaats van de kieslijst van Student en Stad stond, wilde de ChristenUnie graag met mij in gesprek. Daar zij ook graag informatie wilde verstrekken aan de GSV hebben zij het verzoek gedaan om een en ander gelijktijdig (op de sociëteit van GSV te laten plaatsvinden.) Hierbij moet duidelijk zijn dat het initiatief (ten alle tijde) bij de ChristenUnie heeft gelegen. De GSV, in casu de Senaat, heeft enkel zijn accomodatie aangeboden vanwege de binding die de leden van de GSV (vanuit historisch en politiek getint perspectief) hebben met deze partij. Op dat punt anders dan een VVD, PvdA, D66 etc.
Zij hebben daarnaast een (schriftelijk) verzoek ingediend bij Student en Stad om morgenavond met mij te mogen debatteren. In dat kader een informatiebijeenkomst van de ChristenUnie waarvoor zij een gastspreker (naastgetekende) hebben uitgenodigt. Ik sta er morgen dan ook als Stephan Antuma, nummer drie van Student en Stad niet als Stephan Antuma, Assessor I h.t. der GSV. Ik neem aan dat wij op dit punt allemaal voldoende onderscheidingsvermogen hebben.

Vriend Niels

Het schijnt dat je ook met Stephan kan debatteren op maandagavonden in de Pintelier. Vooral koopzondagen zijn een gewild onderwerp.

Steef schreef:
Perikles schreef: Ben je nu christen of niet stephan?

Wat is dit nou voor een vraag? Moet een christen, voordat hij of zij als dusdanig wordt aangemerkt, persé politiek binnen een christelijke partij bedrijven? Of kan hij of zij zijn christelijke overtuiging ook meenemen in de afwegingen die hij of zij maakt waar het gaat om standpuntbepaling etc.?

Ik heb mij in deze discussie lang afzijdig gehouden maar wil nu toch reageren. Allereerst vanwege de (in mijn ogen) belachelijke vraagstelling van Perikles, daar ik in woord noch daad mij op enige wijze anders heb uitgesproken dan voorheen m.b.t. het christelijk geloof.

Over de activiteit: zodra bekend was dat ik op de derde plaats van de kieslijst van Student en Stad stond, wilde de ChristenUnie graag met mij in gesprek. Daar zij ook graag informatie wilde verstrekken aan de GSV hebben zij het verzoek gedaan om een en ander gelijktijdig (op de sociëteit van GSV te laten plaatsvinden.) Hierbij moet duidelijk zijn dat het initiatief (ten alle tijde) bij de ChristenUnie heeft gelegen. De GSV, in casu de Senaat, heeft enkel zijn accomodatie aangeboden vanwege de binding die de leden van de GSV (vanuit historisch en politiek getint perspectief) hebben met deze partij. Op dat punt anders dan een VVD, PvdA, D66 etc.
Zij hebben daarnaast een (schriftelijk) verzoek ingediend bij Student en Stad om morgenavond met mij te mogen debatteren. In dat kader een informatiebijeenkomst van de ChristenUnie waarvoor zij een gastspreker (naastgetekende) hebben uitgenodigt. Ik sta er morgen dan ook als Stephan Antuma, nummer drie van Student en Stad niet als Stephan Antuma, Assessor I h.t. der GSV. Ik neem aan dat wij op dit punt allemaal voldoende onderscheidingsvermogen hebben.

Amice Antuma, volgens mij was dit weer een typisch gevalletje van een smiley er bij door Knars. Die jochies lopen hier in huis te klooien met de 'onduidelijkheid' in dit topic. Voor mij is het allang duidelijk, stefan. Jij gaat ass kicken met dat debat. Goedzo.

Kiffen schreef: Amice Antuma, volgens mij was dit weer een typisch gevalletje van een smiley er bij door Knars.

Het was voor mij ook wel aannemelijk dat er enkel een smiley miste. Maar toch vond ik de vraagstelling dusdanig dat ik erop wilde reageren. Ik weet namelijk niet wie dit topic zien en op welke wijze zij de woorden van amice de Bruijne interpreteren. Daarnaast geeft het me ook gelegenheid om de gang van zaken (nader) toe te lichten. Maar natuurlijk bedankt voor uw relativering amice Kiffen. Ik zou er bijna een koprol van gaan maken :wink:

Je moet natuurlijk wel even alle post's doorlezen. Kiffen wat zeg je dat trouwens toch weer mooi!

Toch blijf ik het wel verwarrend vinden