Rob

Gebedsdriedaagse in het teken van christenvervolging

Beste GSV’ers,

Van dinsdag 22 tot en met donderdag 24 april organiseert de basic een gebedsdriedaagse. Tijdens deze driedaagse willen we met elkaar en voor elkaar bidden. In het bijzonder willen we aandacht besteden aan de situatie van vervolgde christenen.

Dit is in het kort het programma:

Dinsdag 22 april (Columnakerk)
20.00 Lezing van Stichting hulp vervolgde christenen
Spreker: Jan Bor

Woensdag 23 april
19.30-21.30 Deze twee uren zijn er ‘bidhuizen’ te vinden door heel de stad, waar GSV’ers gezamenlijk kunnen bidden met name voor de vervolgde christenen.

Donderdag 24 april (Haddingestraat 6b)
18.30 DrEC-maaltijd in de Lichtboei
19.30 Sing-in
21.00 Op naar Paarssoos

We hopen dat jullie samen met ons stil willen staan bij de situatie van mensen die God willen dienen en daarom gestraft worden.

annemarieke

Nog even namens de DrEC:
Je kan je tot dinsdag 22 april opgeven voor het eten. Kosten: 3.00 euro

Koning Drietand

Tof initiatief! Is het ook de bedoeling dat die 3 dagen continu wordt gebeden?

En als dat zo is, mag je dan wel eten onder het bidden? :roll:

@fre; we hebben geen bidrooster ofzo dat garandeert dat er continu gebeden wordt.
@rolv; met volle mond praten is natuurlijk nooit netjes en je moet wel eten. Dus je moet maar gewoon af en toe een pauze inlassen.

annemarieke schreef: Nog even namens de DrEC: Je kan je tot dinsdag 22 april opgeven voor het eten. Kosten: 3.00 euro

Lekker, voor 3 euro p.p. kan je bij de AH al heel lekker eten halen, dus opschaaltechnisch gezien dit wordt de beste Drec-maaltijd ooit! No pressure, hoor.

Heel gaaf idee en een mooi programma! Ik ben erbij!

Mijn complimenten voor het initiatief. Erg tof.

N.B. Steendam

Weet de basic misschien ook waar ik informatie over vervolgde christenen kan vinden? Van de site van de stichting word ik niet veel wijzer. En de twee chineesjes die laatst op soos waren hebben mijn hele 'pagina 2'-wereldje op zijn kop gezet. Zij bezwoeren dat er helemaal niks aan de hand is in China en hadden bijna medelijden met mijn naïviteit. Is er misschien deugdelijke informatie beschikbaar?

Wat een goed initiatief! Ik ga er bij zijn!
Heel veel succes verder bij de voorbereidingen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf ook nog moet laten voorlichten. Maar je moet wel bedenken dat die chinezen het ND natuurlijk niet lezen.

N.B. Steendam schreef: Weet de basic misschien ook waar ik informatie over vervolgde christenen kan vinden? Van de site van de stichting word ik niet veel wijzer. En de twee chineesjes die laatst op soos waren hebben mijn hele 'pagina 2'-wereldje op zijn kop gezet. Zij bezwoeren dat er helemaal niks aan de hand is in China en hadden bijna medelijden met mijn naïviteit. Is er misschien deugdelijke informatie beschikbaar?

Ik vraag me inderdaad af waarom iedereen altijd over China begint als christenvervolging ter sprake komt. De top-10 wordt toch echt beheerst door landen als Saudi-Arabië, Iran en als echte topper Noord-Korea. China haalt 'slechts' een 10e plaats.

bron: http://www.opendoors.nl/htm/?p=ranglijst

annemarieke

Het klopt dat vooral in Noord- Korea de christenvervolging heel erg is. De spreker van dinsdag is in meerdere landen geweest en zal daar ook over vertellen. Op de site van opendoors staat heel wat informatie. Je zou ook nog kunnen kijken op http://www.undergroundnl.org/

Lukkiestrike

De roman 'Thuiskomst' van Randy Alcorn (bekend van het boek 'Deadline') gaat over de christenvervolging in China. Aanrader om te lezen!

Moet ik me hier opgeven om te eten? Want dat wil ik namelijk wel.

Ik vind het ook een zeer tof initiatief! Bij deze wil ik me ook opgeven voor het eten.

Ik ook!

Ik wil ook graag mee-eten, leuk!

Ik ben er ook graag bij!

Ah, de Lichtboei: altijd een sfeervolle eetomgeving. Ik ben erbij.

Kan ik me hier opgeven?