Gisteren zijn er al meerdere GSV'ers naar Rouvoet geweest, en als ik voor mezelf spreek is het mij nu echt duidelijk waarom ik CU ga stemmen. Bern benieuwd of het debat van morgen daar nog wat aan verandert. [off-topic] Ik vond eht zelf gister echt en leuke avond, maar had iets meer Rouvoet verwacht ipv Herman, Gerald en Reinier, maar zijn slotpleidooi was uitstekend! Zowel inhoudelijk als stijl. [/off-topic]

Maar daar gaat het debat ook juist niet over zoals ik hierboven al zei.

Wat dan wel???

Zoals Rinze hierboven al aangaf: het gaat over strategisch stemmen; heeft het nut hoe is daar in het verleden mee omgegaan en daarnaast gaat het ook om de vraaf of je, als christen bent, ook op een christelijke partij zou moeten stemmen.

Aha. Maar ook over strategisch stemmen hebben we het gister gehad. "Stem strategisch, stem CU" was het motto. Ik ben benieuwd of er morgenavond andere dingen worden gezegd over het hoe, het wat en het nut van strategisch stemmen... Vast!

'Strategisch stemmen' is een interessant fenomeen, waar men een jaar of twee geleden mee aan kwam zetten. Het zou een van de redenen zijn van de tegenvallende resultaten van de CU. Ik kan zo een paar vragen uit m'n mouw laten rollen:

Is er zoiets als 'strategisch stemmen'?

Welke redenen zijn er/worden er gegeven om dat te doen?

Is het iets van de huidige cultuur?

Is het een probleem?

typisch vragen voor morgen! KOMT ALLEN

Ik kom wel denk ik, die verkiezingen wil ik niet missen!

Ik haak in op kwart over 9 ofzo, the heat of the moment.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik word ook door mijn huisgenoten meegesleept. Ben ik eindelijk van de vraag 'Inge, wanneer ga je eens mee naar soos?' af. :P

Ik vind het zeker een goed initiatief om hierover eens na te denken. Van verschillende mensen hoor ik steeds: "Als christen, hoor je op de christenunie te stemmen".

Ik heb nog nooit op de CU gestemd, en ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen. En al helemaal niet waarom ik dat zou moeten doen 'omdat ik christen ben'. :roll:

Goed praatje van Mentko. Leuke avond gehad. OVcie, bedankt!

Inderdaad een leuke avond. Goed om weer eens een lesje staatsrecht en vaderlandse geschiedenis te krijgen. OVcie en Mentko, bedankt.

Je hebt helemaal gelijk, Dick!
Het was interessant en leuk. OVcie en amice Nap, bedankt!

OV-cie en Mentko, bedankt!

En nu, allemaal op naar het symposium.

Ik vond het heel leuk, veel geleerd en nu weet ik eindelijk ook hoe Gonnie (die met dat rooie haar) in de Tweede Kamer terecht is gekomen.

Haha! Altijd wat bijzonders met haar.

OVcie en Mentko, bedankt!

ja!

Rabbi bedankt, je hebt me weer veel geleerd!

Het was inderdaad een leuke en leerzame avond. En één ding vergeet ik nooit meer: het jaartal 1917! Maar ehm.. wat was er toen ook al weer? Ik ben echt zo slecht in jaartallen... ;-)