Jermaine

Verslag 3 juli 2004 Evangelisatie Sensation white

Jermaine vertelt: Het was een regenachtige zaterdag avond en wij waren met een groep van ongeveer 17 man in de Redeem Christian Church te Amsterdam Zuidoost.
Atina begon een uitéénzetting van de avond, Daniëlle deed de lofprijzing en Jermaine een korte bijbelstudie en Rogier vertaalde dit allemaal in het engels. Na het avond programma maakten wij ons op om te vertrekken naar de Amsterdam Arena waar 37.000 jongeren waren samengekomen voor de houseparty van Sensation (white edition)
Alhoewel het hard geregend heeft was het kurkdroog toen wij daar aankwamen. Prijs God.

De nacht:
De nacht begon wat moeizaam omdat iedereen voor zichzelf aan het aftasten was, en ook het feit dat velen nog nooit eerder geëvangeliseerd hadden.
Hun enthousiasme heeft bijgedragen dat wij niet al te veel instructies hoefden te geven en dat was heel goed. Wij waren één team met hetzelfde doel en dat was, zoveel mogelijk mensen vertellen over de liefde van Jezus.
Ferdinand en ik stapten op twee mensen af en vertelden over Jezus en bekering door geloof.
Deze mensen reageerden wat laconiek maar wij bleven vertellen dat de Heer van hun houd.
Na een lang gesprek wilden ze wel samen met ons bidden en dat was zeer gezegend.
Daarna ben ik verwikkeld geraakt in een gesprek met Martine, die mij vertelde dat haar vader moslim was en haar moeder Nederlands en katholiek was.
Verder vertelde dit meisje dat ze ongeluk met zich meebrengt omdat iedereen in haar nabije omgeving sterft. Ook haar ex vriend is op een tragische wijze om het leven gekomen en een goede vriend van haar is ongeneeslijke ziek (kanker)
Op mijn beurt vertelde ik dat zij niet geboren is om ongelukken teweeg te brengen en dus was het een heel lang gesprek geworden. Martine is ook bezig met paranormale zaken waarin ze zich in gestort heeft. Zoekend naar hulp heeft ze ook tot God gebeden maar ze heeft nooit antwoordt gehad heeft ze verteld. Na een algemeen gebed was ze blij maar nog steeds niet tevreden en vertelden verder wat ze allemaal meegemaakt heeft.
Plotseling schoot mij te binnen dat ik helemaal niet gevraagd heb om Jezus aan te nemen als haar persoonlijk Heer en verlosser, dus vroeg ik haar gelijk als ze dit wilde.
Ze knikte heel gewillig met haar hoofd en dus riep ik twee andere medewerkers om samen te bidden voor Martine. Ze bad het zondaars gebed en zei: is dat alles?
Ik antwoordde: ja dat is alles. Tijdens het gebed merkte ze helemaal niets maar toen wij klaar waren begon er iets te gebeuren met dit meisje en ze vertelde dat ze zich opeens goed voelde, en ze vervolgde: ongelooflijk ik voel een warmte in mij en het wordt alleen maar meer. Door blijdschap overweldigd omhelde Martine ons allemaal en geloofde dat Jezus nu in haar is komen wonen. Prijs God want Hij is een getrouwe God die antwoordt.

Atina Vertelt: Wij hebben vaker meegemaakt dat het ophield met regenen als wij gingen evangeliseren en dat gebeurde zaterdag j.l ook, en daarom geloof ik dat God ons nooit in de kou zal laten staan.
Toen we daar aankwamen zagen we een hele witte zee van mensen en wij werden onderscheid door de rode T-shirts en zelfgemaakte spandoeken.
Wij hebben met verschillende mensen gebeden, en enkele jongeren hebben de Heer Jezus aangenomen als hun Heer en verlosser.
Graag vertel ik de details van deze avond:
Het gaat een meisje die bezig was haar eigen feest te promoten. Ze was daarom met haar eigen groep van ongeveer vijf mensen gekomen.
Verschillende mensen uit onze groep waren met deze jongeren aan het praten. Ze stond best wel open maar twijfelde ook heel erg. Eén persoon van onze groep had met een vriend uit haar groep gebeden en die was echt aangeraakt en zei dat het echt hielp. Dus het meisje kwam naar ons toe en wilde toch wel gebed voor haar pijn, op dat moment wist ik niet wat voor pijn maar God weet alles.
Samen met Nicole begon ik voor haar te bidden en toen we klaar waren vroeg ik of het te maken had met haar buik en toen vertelde ze dat het inderdaad het geval was.
Dus begonnen we haar de handen op te leggen en voelde ze Gods kracht door haar lichaam heen stromen. Ik wist dat God haar had genezen en ook dat Hij haar wilde laten zien dat Hij leeft en van haar houd. Dit meisje heeft ook Jezus aangenomen.

Danielle Vertelt: Het was voor mij de eerste keer dat ik ging evangeliseren op een party. Toen ik thuis kwam en mijn verhaal deed, besefte ik pas hoeveel er gebeurd was. Dat er zoveel jongeren zijn die Jezus missen in hun leven. En weer heeft God mij duidelijk gemaakt dat gebed een ontzettende kracht heeft. God is trouw doordat Hij met ons meegaat waar Zijn Zoon, de Redder wordt verkondigd! Ik heb echt gemerkt dat Hij harten van de jongeren geopend heeft, zodat we voor hen mochten bidden! God laat hen niet door lopen, voordat er voor hen gebeden zijn! Dat vind ik altijd zo bijzonder! Of dat God hen nieuwsgierig maakt door wat wij aan het doen zijn en naar ons blijven kijken, zodat wij Jezus weer bekend kunnen maken. Wat ik niet gedacht had is dat het zingen effect zou hebben. Ik had eigenlijk verwacht dat het oersaai zou overkomen. Integendeel, er was een jongen die mijn tamboerijn afpakte en mee ging zingen en dansen, en de naam van Jezus luidkeels uit zijn mond lied horen! Ze horen ons van ver zingen en kijken vanaf alle kanten naar ons toe. En horen dat ze eeuwig leven kunnen krijgen door Jezus. Het komt hun oren binnen en we mogen geloven dat God de rest doet. God heeft hun ogen geopend, en het kan niet anders dan dat ze Gods aanwezigheid gevoeld hebben!

Info: Zaterdag a.s.10 Juli zijn wij opnieuw van de partij want dan is er Sensation Black.
Alle party gangers zijn in het zwart gekleed en de teksten van de muziek zijn ook veel afgrijselijker.
Indien je mee wilt evangeliseren of thuis voor ons wilt bidden, aarzel dan niet om ons te contacten.

Atina De Graaf 06. 413189 57
Jermaine Leidsman 06. 26730065

Salvation4Christ@hotmail.com

Ik vind het eerlijk gezegd nogal triest dat je in het rood naar Sensation White gaat. Die mensen doen hun best om een tof feest in elkaar te draaien, iedereen werkt daaraan mee, en dan gaan jullie daar een beetje tegendraads lopen doen. Kom zeg. Dat is geen evangeliseren, maar provoceren.
En een hele witte zee van mensen, zoals je het noemt, lijkt mij persoonlijk ook heel indrukwekkend. Ik zie daar niet de hand van God in, maar zie ook niet wat jullie het recht geeft om dat te verstoren.

Daarnaast zet je je op deze manier naar mijn idee ontzettend te kijk. Over het algemeen heeft men toch al niet zo'n hoge pet op van religie, en op deze manier versterk je dat volgens mij alleen maar. Dat er wellicht een aantal mensen is dat naar je luistert en het achteraf misschien wel kan waarderen is mooi, maar dat gaat ten koste van de honderden (duizenden?) anderen die tegenovergesteld denken. En je kunt me niet wijsmaken dat iedereen het wel best vond dat jullie daar als spelbrekers rondliepen. En aan het eind van de rit is de balans denk ik negatiever dan wanneer je bijvoorbeeld op een camping of weet ik veel waar was gaan staan.

Het verhaal van de wonderlijke kurkdroogwording is prachtig. Maar ook redelijk hypocriet. Jullie staan gelukkig droog op een dansfeest, maar anderen staan temidden van oorlog en natuurrampen te evangeliseren. Prijs God?
Bovendien kun je het stoppen van de regen ook zien als voordeel voor de feestgangers. Dan kunnen ze tenminste ongestoord de hele nacht doorgaan. Heel flauw, maar om dit te zien als het werk van God is dat wat mij betreft ook. Je kunt met een beetje goede wil namelijk alle factoren wel als voordeel voor het evangeliseren vormgeven.

Je verhalen over de nachtelijke wonderen enzo komen op mij wat onwaarschijnlijk over. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat mensen op zo'n feest de tijd nemen om met mensen over het geloof te gaan praten. Bovendien mag je bij zo'n feest absoluut geen flesjes of tasjes mee naar binnen nemen, laat staan een tamboerijn. Ook de rode kleding is hierbij volgens mij vrij ongelukkig. Het lijkt me sterk dat feestgangers vol overgave gaan luisteren naar mensen die niet eens de moeite nemen om er een leuk feest van te maken.

Over de teksten ten slotte nog. 95% van de muziek die op zo'n feest gedraaid wordt bevat geen teksten. De 5% die dat wel heeft, gaat over het algemeen over niks, in vorm van inhoudsloze rijmpjes over liefde, feestvieren en het leven (of iets wat daarop lijkt). Ook Sensation Black stelt wat dat betreft geen biet voor. Als je dat al afgrijselijk vindt, dan zou ik maar zorgen dat je het bij evangeliseren bij Sensation houdt. Er zijn talloze feesten en een flinke muziek-tak die een stuk verder gaan.

Ik vind dit een hele slechte actie, en hoop stiekem dat het een hele slechte grap is. Want zo komt het wel op mij over.

Vriend Niels

Ik ben het grotendeels met Jean eens, maar je gaat wel erg ver in het afkraken van de evangelisatie-actie. Hoe vaak heb jij al geprobeerd om iemand te bekeren tot Jezus? Heb jij de moed om jongeren te vertellen over God? We kunnen als vrijgemaakten wel lekker alle evangelisatie de grond in boren, maar das niet echt bijbels dacht ik zo.

Verder zou ik dolgraag naar Sensation Black willen, maar dan wel als party-ganger.

AMEN jean. ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand die 65 euro voor een kaartje heeft betaald zn tijd gaat verdoen door te luisteren wat jermaine & friends te vertellen hebben. ik vind het heel knap als mensen evangeliseren (zelf zou ik et idd niet gauw doen niels) maar alsjeblieft niet op deze manier. maar ik vraag me af of het uberhaubt serieus bedoeld is met al de fouten er in. na jah, have fun @ sensation black zaterdag!

het lijkt me dat ze niet binnen evangeliseren, maar bij de ingang....tenminste dat zie je wel vaker

hmm... zou jammer zijn. kwou me net aanmelden om te evangeliseren tijdens de set van Luna.

Vriend Niels

Sterker nog, ik wilde Luna zelf gaan bekeren terwijl hij zijn set draaide!

Hoi Jermaine!

Ik wil graag even reageren op je post. Allereerst wil ik zeggen dat ik het initiatief van evangeliseren mooi vind. Als ik het goed las dan was het voor veel van jullie de eerste keer, dat zal best moeilijk zijn geweest in het begin. Evangeliseren is mijns inziens ook een van de levensdoelen die een christen 'behoort' te hebben (Gaat dan heen, maakt al de volken enz.)
Maar dan een paar puntjes van kritiek:

  • allereerst, uit je post begrijp ik een beetje dat je er vanuit gaat dat mensen die naar feesten als Sensation gaan onchristelijk zijn, of iig Jezus niet kennen. Dit vind ik een beetje een gewaagde 'stelling/mening', of misschien zelfs een oordeel (vergelijk:'nog afgrijslijker teksten...).
  • je verhaal over de plots ophoudende regen. Ik vind dit vrij gewaagd. Wat bijvoorbeeld als je dat aan een ongelovige zou vertellen en het begon in een keer weer te regenen. Dan kopte diegene het 'voorzetje' uiteraard mooi in; 'zie je wel...' Je moet niet ieder dingentje aangrijpen om je eigen verhaal kracht bij te zetten terwijl dat helemaal niet zeker is.
  • het resultaat dat je ermee boekt. Ik weet niet of de balans, zoals ook eerder in dit topic gezegd is, positief uitslaat. Ik denk dat veel mensen hierdoor niet positiever staan tegenover Jezus en het geloof. Je verhaal over de mensen die wel interesse hadden, ok, maar dat is misschien niet heel bijzonder dat er pak em beet 11 mensen van de 37.000 interesse hebben. Misschien zou je idd beter op bijvoorbeeld een camping of zo gaan staan. Die mensen hebben vast wel meer tijd cq interesse voor je. Als ik namelijk een naar zo`n feest zou gaan en daar veel geld voor neer leg, dan ben ik meer geintereseerd in bijv. Johan Gielen of Yohi Biomehanika dan in Jermain en Anita.

ik ben benieuwd naar je reactie

Hoppa... top jurrian!!

de mening van menig andere sjaar steekt schril af bij wat jurrian hier te zeggen heeft... als zo`n vent op deze manier wil evangeliseren hoef je dat niet meteen helemaal als hypocriet en triest af te doen, dat vind ik nou een beetje jammer...

hoo!

even onder de verkeerde naam gepost... bovenstaand bericht is dus van mij

Inderdaad Buffy en Jurrian... Het is misschien ook niet mijn manier (sterker nog: ik evangeliseer eigenlijk nooit) maar ik erger me er geenzins aan, wel aan de meeste reacties hierop...

Vriend Niels
Lennert schreef: wel aan de meeste reacties hierop...

Aan wie zijn reacties en waarom??

Jean, ik lees in jouw reactie heel veel boosheid. Het is prima dat je de evangelisatie-actie niet geslaagd vindt en dat jij het zo niet zou doen (als je uberhaupt over de "hoop die in je leeft" zou praten), maar waarom meteen op zo'n kwade toon? Waarom zou jij boos moeten worden op mede-christenen die op hun eigen manier hun liefde voor anderen willen laten zien.

Je kunt, mijns inziens, beter op een open en rustige manier met argumenten komen dan dat je je geagiteerd en kwaad opstelt. Mag ik vragen waarom je je nou zo opwindt over deze actie?

Hoi Jurrian, Ik evangeliseer omdat ik wil gehoorzamen aan de opdracht van God matt28:19. Verder zijn wij niet bezig mensen te provoceren maar hen simpelweg te vertellen over de liefde van God.
Weet je wat hypocriet is tegenwoordig is dat mensen zoveel kritiek hebben maar niets willen doen. Geloof zonder werken is dood geloof, en daarom mag je, je geloof activeren door te vertellen.
Evangelisatie is niet zielig want er komen mensen tot geloof en misschien is dat 1 van de 37.000 maar de bijbel leert mij dat 1 belangerijker is dan al het goud op aarde.
Wij protesteren niet tegen deze feesten maar willen niet verzuimen om Gods liefde te delen met anderen.
Ik heb zeker niet geschreven dat de mensen die daar heen gaan onchristelijk zijn, en mocht dat zo zijn is het niet aan mij om een oordeel te vellen. Ik ben geinteresseerd in mensen die Jezus willen accepteren in hun leven maar niet iedereen zal hierop ingaan en daar kan ik niets aan doen. Het feit dat de regen plotseling ophield hebben wij vaker meegemaakt en ik geloof echt dat God voor ons zorgt als wij d'r na toe gaan. Jongens ik merk dat het makkelijk is als je daarbuiten staat en kritiek leverd (Dick advocaat kan erover meepraten) maar het gaat hier om Jezus en niemand anders.
Als je Jezus serieus dient zal je anders gaan denken over mensen die echt de straat opgaan en vertellen over zijn grote liefde voor de mensheid.
Jermaine

Pronkjewail

Helemaal met jean eens

En het verhaal over de regen en de buikpijn geloof ik helemaal niks van.

Pronkjewail schreef: Helemaal met jean eens En het verhaal over de regen en de buikpijn geloof ik helemaal niks van.

Lekker onderbouwt ;) En nee, ik zou ook niet geloven dat God wonderen kan verrichten. Heeft Hij immers nog nooit eerder gedaan...
En ook niet dat Hij zich betrokken voelt bij de mensen op aarde en daadwerkelijk in kan grijpen.

In welke God geloof jij wel dan?

Hoi Cnoir, heb je eens de bijbel gelezen over wonderen die Jezus (de zoon van God deed) en de verhalen van een heleboel Christenen die genezen zijn?
Pak eens het nieuwe testament en begin te lezen goed?

Jermaine schreef: Hoi Cnoir, heb je eens de bijbel gelezen over wonderen die Jezus (de zoon van God deed) en de verhalen van een heleboel Christenen die genezen zijn? Pak eens het nieuwe testament en begin te lezen goed?

Volgens mij had je een knipoog onder je post moeten plaatsen, Cnior...
:wink: :wink: :wink: :wink:

Vriend Niels
Jermaine schreef: Hoi Cnoir, heb je eens de bijbel gelezen over wonderen die Jezus (de zoon van God deed) en de verhalen van een heleboel Christenen die genezen zijn? Pak eens het nieuwe testament en begin te lezen goed?

Volgens mij bedoelt Cnoir het cynisch hoor. Maar Jermaine veel succes zaterdagavond/nacht bij Sensation Black.

Jermaine schreef: Hoi Cnoir, heb je eens de bijbel gelezen over wonderen die Jezus (de zoon van God deed) en de verhalen van een heleboel Christenen die genezen zijn? Pak eens het nieuwe testament en begin te lezen goed?

Hoi Jermaine,

Mijn post was sarcastisch bedoeld. Mensen die mij kennen hebben dat wel door. Sorry als dat voor jou niet duidelijk is. Ik geloof zeker wel dat God ingrijpt in de levens van mensen. Ik zie het in mijn eigen leven bijna dagelijks. Ik vraag me juist af in wat voor God pronkjewail (Hugo (Eschbach?)) geloofd. Hij kent de bijbel, net zoals iedereen op dit forum.

PS: bedankt jongens

Pronkjewail

Ik geloof in dezelfde God als jij. Ik geloof dat God je leven bestuurt en zeker ook kan ingrijpen.
Maar ik vind het vreemd om te denken dat wanneer er iets in je hoofd opkomt ook meteen te denken dat het een boodschap van God is. Dat valt dus niet te controleren. (buikpijnverhaal)

Dat verhaal over de regen. Dat is natuurlijk maar net hoe je dat interpreteert. Ik vind dat je moet oppassen om daar bepaalde dingen uit te concluderen.