Stieneke

De Interamicale Gedenkbundel komt eraan!

Amicae amicique,

De Interamicale Gedenkbundel komt eraan. AMICITIA!
Het heeft even geduurd, maar nu is het zover: de interamicale
gedenkbundel ‘Amicitia’ is drukklaar. Bestel een exemplaar bij uw Senaat en na de zomer ontvangt u dit 220 pagina’s tellende boekwerk.
Titel: Amicitia!
Pagina’s: 218
Prijs: € 10 tot € 15

De bundel bevat verschillende soorten artikelen:
• Bijdragen van oud-leden / reünisten waarin ze vertellen hoe het verenigingsleven in hun studententijd eraantoe ging. Van verschillende verenigingen komen de oprichters aan het woord, maar ook iemand als de eerste vrouw bij FQI en zelfs Bekende Gereformeerden
zoals Eimert van Middelkoop, Ad de Bruijne, Teunis Klapwijk en Roel Kuiper.
• Een intermezzo van iedere vereniging. Elke VGS/GSV heeft een bijdrage ingeleverd waarin zij zichzelf typeren. Hierin staan allerlei verhalen over leden, ontvoeringen en belangrijke gebeurtenissen.
• Foto’s van iedere vereniging. Alle verenigingen hebben de afgelopen maanden vier foto’s opgestuurd van uiteenlopende onderwerpen. Soms zijn er foto’s uit het archief gehaald, soms zijn het recente foto’s. De foto’s zullen afhankelijk van hoeveel mensen zich opgeven, in zwart-wit of in kleur geplaatst worden.
• Diepgaande artikelen over de VGS’en / GSV’s:
o hun geschiedenis (am. Koppelaar),
o hun academische identiteit (am. Vreugdenhil),
o studentikoziteit (ama Van der Kamp),
o onderzoek onder reünisten / oud-leden (am. Horst)
o de link met de GKV (am. Horsman)
o evangelisatie (am. Poelarends)

Wilt u uw boekenplank verrijken met deze schitterende bundel, dan kunt u dat in dit topic aangeven of even een mailtje sturen naar senaat@gsvnet.nl. In principe kunt u de bundel bestellen tot aanstaande vrijdag 10 juni.
[/b]

Hoe interessant is dit (werkelijk) voor reünisten? Is de bijdrage van de GSV gericht op de huidige vereniging? Zijn de foto's van de huidige GSV? Kortom, GSV wat heeft u bijgedragen?

Van degene die nu de eindredactie verzorgd heb ik begrepen dat de bundel ook juist voor reunisten zeer interessant is. De bundel zou oorspronkelijk zelfs bedoeld zijn voor reunisten, later is daar de doelgroep 'leden' aan toegevoegd. De bundel gaat over het verleden, heden en de toekomst. Dus interessant voor zowel leden als reunisten.

Om mijn GSV-meter te completen wil ik deze ook wel...

Vriend Niels

Zo'n boek lijkt me ook wel geinig, alleen die voorkant, tja...

Wie is die vent?

Doe mij ook maar een. Zonder voorkant ;).

Hoe zit het met die lijst van ama. Joke Oosterhuis die 2 jaar geleden al een stuk of 10 handtekeningen heeft gescoord?

Die lijst heb ik als het goed is in mijn bezit en ga ik vanmiddag opzoeken....
ai.

Oh dan mag ik hier weer van de lijst af, want sta daar ook al op. Was-ie daar toen nog goedkoper dan hier :)?

ik wil er ook wel een, lijkt me wel intressant

Carloz schreef: Wie is die vent?

Das toch dat broertje van Vermeer? Of nie? uit Amsterdam.

Echt niet.

Staat er ook nog een verhaal van jou in Robbie? Als ik aan interamicale gedenkingen denk, dan denk ik aan jou.

Doe mij er ook maar één!

dat is zeker wel het broertje van vermeer! ik herken die vent uit duizenden en hij lijkt er verdacht veel op. maar indien er een artikel over robbert instaat wil hem zeker wel, helmaal als ik weet over wat voor artikel koos het heeft. Indien niet maar bij het ertikel van horsman staat wel een foto van hem in sully outfit dan ook sowieso nog een extra, en indien er een artikel van kars veling instaat over de kwaliteit van ijsjes op zondag wil ik er nog een!

Paas mij er ook maar één.

erpeebee schreef: dat is zeker wel het broertje van vermeer!
dacht ik.
erpeebee schreef: ... indien er een artikel over robbert instaat wil hem zeker wel, helemaal als ik weet over wat voor artikel koos het heeft...
Ik heb geen idee waar Koos het over heeft, volgens mij heb ik nog nooit echt de amicale banden aangehaald, mocht dat wel zo zijn, dan zal ik er zeker geen artikel overschrijven. Nee, ik heb het niet zo op amicalen.
erpeebee schreef: als er bij het artikel van horsman een foto van hem in sully outfit staat, dan wil ik er één extra. En indien er een artikel van kars veling instaat over de kwaliteit van ijsjes op zondag, dan wil ik er nog een!
Er schijnt inderdaad wel een interamicaaltoneelstuk bij te komen, alwaar Horsman de rol van Sully zal vertolken.
Ik heb geen idee waar Koos het over heeft, volgens mij heb ik nog nooit echt de amicale banden aangehaald, mocht dat wel zo zijn, dan zal ik er zeker geen artikel overschrijven. Nee, ik heb het niet zo op amicalen

taktaktaktak
ja ik zeg dat jiju de rol van die oude indiaan mag vertolken in dat toneel stuk.

maar als ik eerlijk ben doe ik deze kulpost alleen omdat ik mijn avator die broeksema heeft gemaakt ga uitproberen. broeksema bedankt jongen, je wordt nog wle eens een betrouwbaar figuur.

Amicae amicique, u heeft nog een week extra de tijd gekregen om de bundel te bestellen. Vrijdag 18 juni is de deadline. Daarna wordt de prijs bepaald. Mocht u de bundel later dan 19 juni bestellen, dan betaalt u een paar euro's meer. Wees er dus snel bij!

Afgelopen zaterdag heb ik de bundel even mogen bekijken. Het is een overzicht van zo'n vijftig jaar Gereformeerd Studentenleven. In verschillende artikelen wordt de oprichting beschreven, amicale (ram)acties, enz. enz. Er staan mooie foto's in de bundel welke een overzicht geven van de verschillende studentenverenigingen. Over elke vereniging is er een artikel geschreven van een lid van die vereniging. Voor de GSV heeft am. Erik Regterschot deze bijdrage geleverd, waarin o.a. verschillende toffe acties beschreven zijn. Erg leuk om te lezen! Verder wordt er door o.a. de VGST gerefereerd aan de legendarische Dies van een aantal jaren geleden welke werd verrast door een bijzonder grote afvaardiging van de GSV. Ook am. Regterschot heeft hier nog iets over geschreven.

Het is echt een leuke bundel en zeker een aanrader!

Ps. Het is inderdaad het broertje van Vermeer uit Amsterdam op de poster.

Stieneke schreef: Voor de GSV heeft am. Erik Regterschot deze bijdrage geleverd, waarin o.a. verschillende toffe acties beschreven zijn.

Is dat dezelfde als in de almanak? Die heb ik al :).

Als Regterschot al artikelen moet gaan schrijven voor zo'n bundel, dan weet ik niet of ik 'em nog wel wil... ;)

Staan er ook foto's van Schiphorst in?

Ik heb de almanak niet gelezen, dus ik heb geen idee of dat hetzelfde artikel is... Van Schiphorst is een close-up gemaakt ;)

Allemaal kopen dat ding, als Martin 'Sully is his middle name' Horse-man erin schrijft is het sowieso top. Alleen jammer van zo'n Vermeer op de voorkant. Ook dat plekje had voor Sully moeten zijn.

Mooie avotor Boerma. Zie die Beekhuis eens misspringen!