heb er nu persoonlijk eentje van Allert ontvangen, ook wel leuk eigenlijk...

Tja, ik blijf toch trouw aan mijn Regio (en aan mijn ma voor de letterenverkiezingen)

Is er ook een partij tegen het idiote idee om de ub de hele nacht open te houden? Studeren doe je maar overdag, de nacht is voor het ongedierte zei mijn oma altijd. Bovendien kost het klauwen met geld om de ub open te houden voor die paar lakse hazen die overdag aan de hp willen liggen om s'avonds laat te gaan studeren.

Vriend Niels

Wat een provinciaalse opmerking... :wink:

Inderdaad. Je oma hoeft ook niet 's nachts in de UB te gaan zitten. Ik vind eigenlijk dat de UB op z'n minst tot 24.00 open moet kunnen. Zo'n studentenwacht waar Roelof het over heeft klinkt zo gek nog niet. Ik hoop dat Dick dit even kan regelen, zodat mijn stem niet tevergeefs is geweest.

Koning Drietand

Dick zegt wel dingen maar maakt ze helaas niet waar. vorige week zei hij nog dat hij mij op 7 mei zou opbellen om te vragen op wie ik had gestemd en ik moest dan op hem hebben gestemd. zijn stem is binnen, maar ik ben nog steeds niet gebeld, had misschien toch beter die kerel boven hem kunnen stemmen.

Toch maar gestemd op Linda Lak. Geschiedenis hè. Sorry jongens.

Ik heb nog niet gestemd, dat levert me iedere dag een gratis NRCnext op + flyer van de SOG. Die doen wel het hun best om stemmen te krijgen, ze deelden ook al flesjes water uit. Van VOS kreeg ik alleen een geel papiertje en Calimero heb ik al helemaal niet gezien.

Herbsgarden

Ik ben erg benieuwd naar de details van het studentenwachtidee. De UB wordt na 17.00 al grotendeels door studenten gerund en die willen gewoon betaald krijgen voor de tijd dat ze daar zitten. Verruiming van openingstijden op een paar dagen rond tentamens kan dan nog wel, maar wil je de UB standaard tot 00.00 openhouden, dan zal dit hoe dan ook relatief veel geld gaan kosten. Maar waarvoor? Zoveel studenten die tot 00.00 in de UB willen studeren zijn er vast niet. Kijk eens naar het aantal studenten dat op normale dagen om 22.00 vertrekt: dat ligt rond de 40, hoger niet.

Als er dan toch geld in de UB gepompt moet worden, geef dan geld voor tijdschriften. Het afgelopen jaar heeft de UB opnieuw enkele abonnementen moeten opzeggen, omdat die dingen zo duur zijn, hoorde ik. Dat is meer zonde dan dat er rond 22.00 een handjevol studenten naar huis moet.

N.B. Steendam

Dat mensen 's nachts willen studeren begrijp ik volkomen, maar waarom dat met alle geweld in de UB moet is mij onduidelijk. Wie bang is voor afleiding komt maar in het trappenhuis van de Saffier zitten.
Om ook maar even tegen Calimero aan te schoppen.

Misschien moet ik toch wat vaker op het forum komen..

Als SOG fractielid zou ik over veel zaken best wat kunnen zeggen!

UB tot 24:00 open. Prima. Besef wel dat dit veel geld kost. De UB financien zijn een grote zorg geweest bij de behandeling van de Begroting 2007 in de U-raad. Licenties voor tijdschriften en electronische bestanden worden namelijk steeds duurder doordat aanbieders een machtspositie hebben op die markt. Centraal en de faculteiten blijven hier over in onderhandeling over de financiering hiervan. Mede door deze problematiek zal het erg lastig zijn om zomaar even geld vrij te maken om de UB tot 24:00 open te houden. Redenering van Duppen (collegelid) is dikwijls: meer naar faciliteiten, minder naar primaire proces (onderwijs, onderzoek). Daar zit als het ware een constant spanningsveld.

Ten aanzien van de UB bieden studentenportiers een mogelijke oplossing. Persoonlijk (!) vind ik dat er met openingstijden meer gedifferentieerd zou kunnen worden. Openingstijden zouden dan meer vraaggestuurd geregeld kunnen worden. Op zeer rustige tijden zou de UB dan een uurtje later open kunnen doen zodat je in zeer drukke tijden de UB een uurtje langer kunt openhouden.

Een goed voorbeeld van het spanningsveld tussen faciliteiten en het primaire proces is te zien bij de huisvesting van buitenlandse studenten. Sommige locaties zijn kwalitatief erg slecht. Wij vinden dat de universiteit hier voor moet instaan. CvB kijkt echter vooral naar de woningbouwcorporaties en houdt zoveel mogelijk de hand op de knip omdat zij vinden dat het niet primair de taak is van een universiteit is om te zorgen voor huisvesting van buitenlandse studenten. Gelden moeten immers zo veel mogelijk naar onderwijs en onderzoek. Ook aan de RUG geldt een oude economische wetmatigheid: elke Euro kun je maar 1 keer uitgeven!

Mooi gesproken van der Weerd. Overigens ben ik het op het punt van de huisvesting ook wel eens met het college. Het is ook iets waar wij (Student en Stad) ook wel het gesprek met de corporaties over hebben geopend (en dan met name hoe je omgaat met leegstand), maar iedereen vind het lastig om geld in te leveren. Wanneer het niet uit de lengte komt, zal het uit de breedte moeten komen.

het is inderdaad een interessante kwestie. Veel aandacht is gevestigd geweest op Nijenborgh. Het is goed om te weten dat er ook veel goede huisvesting is.
Het college moet of de garantie voor buitenlandse studenten nakomen of gewoon eerlijk zeggen dat ze er niet voor willen instaan. Op dit moment heb je een beetje een half verhaal waarbij er wel prioriteit aan wordt gegeven maar er geen financiele middelen heengaan.

Misschien moet de gemeente maar eens heel hard druk gaan zetten op corporaties! Uiteindelijk zijn dat ook soort van publieke voorzieningen!

Is iedereen er al uit of hij Dick of Allert gaat stemmen?;)

Stemmen: dat kan nog tot vrijdag! Ook op deze poll overigens.

Hebben mensen overigens al enig vermoeden wie van de drie partijen winst gaat pakken dit jaar?

Ik denk dat het alles bij het oude blijft: SOG 7, VOS 4, Calimero 1. Als dat niet zo is denk ik dat Calimero een zetel wint van VOS.

Op de HG (Hanzehogeschool) heeft VOS in ieder geval de verkiezingsoverwinning gehaald. Verhouding is vijf zetels voor het VOS en vier voor de HSV. Nog wel wat vreemde gebeurtenissen tijdens de campagne (ongeoorloofde spam vanuit het VOS), maar de eerste winst is binnen... Denk dat SOG wel de grootste fractie gaat worden, heb zelf ergens het gevoel dat het met zes zetels gaat gebeuren. Om de balans te bieden aan ro (die wel hele extreme voorspellingen heeft) zeg ik 6-4-2 (SOG, VOS, Calimero)

Afgaand op de campagne die de facties hebben gevoerd, zou ik zeggen dat SOG wel het voordeel van de twijfel heeft. SOG was vanaf dag 1 erg actief bezig met standjes/kranten die opvielen, VOS kwam daar naar mijn idee echt wat achteraan gehuppeld, en ook vrij onopvallend. Tenzij mensen vriendjes hebben op de VOS-lijst, kan ik me amper voorstellen dat er massaal op gestemd wordt. SOG houdt dan ook minimaal 7. Maar dat is mijn perceptie.

@Antuma: VOS heeft gewonnen aan de HG, maar gaat geen zetels winnen bij de RUG. Daar geloof ik niet in. Ik zet in op 3 voor het VOS. SOG gaat meer stemmen halen dan vorig jaar, maar ik weet niet of het een zetel oplevert. 7 houden ze sowieso en wie weet komt Gonda van de Navigators (nr. 8 SOG) er zelfs in. Mocht de winst naar Calimero gaan dan wordt het Anne (nr. 2 Cal.), eveneens lid van de Navigators ..

Het enige wat nog spannend is is de strijd tussen Allert en Dick. En ik heb gehoord dat Dick vanavond campagne gaat voeren...

Vriend Niels

Hmmm, heeft iemand van de Navigators condooms lopen uitdelen... Opeens maak ik me totaal geen zorgen meer over de GSV.

Overigens was de VOS vrij onzichtbaar, dus ik denk ook zeker niet dat ze er zetels bij zullen krijgen.

Over een klein uurtje zal de uitslag bekend gemaakt worden in het Academiegebouw (Spiegel- of Bruinszaal), inclusief de stemmen per kandidaat. Zaal open vanaf 16u. Iedereen is welkom.