ro

Beste GSV'ers

Er kan weer gestemd worden. Natuurlijk is het leuk om te kijken wie van de UR-partijen gaat winnen (zie ook www.progresswww.nl/rug), maar nog veel interessanter is de subcompetitie tussen de GSV'ers op de SOG-lijst. Op plek 23 en 24 staan onze welbekende praeses en resp. primus (zie ook www.stemsog.nl).

Wie gaat er meer stemmen halen? En waarom? De kandidaten mogen hier natuurlijk ook campagne voeren.

De uitslag wordt bekend op maandag 21 mei a.s.

Amicae amicique!

Ik zal eventjes uitleggen waarom je in ieder geval niet op Allert moet stemmen:
1 Hij vindt de universiteitsraad volstrekt irrelevant.
2 Hij weet hier dan ook helemaal niets van af.
3 Hij staat puur op de lijst omdat het het hem streelt wanneer hij veel stemmen krijgt (gaat ook voor mij op trouwens)
4 Hij heeft aan het begin van het jaar gezegd: 'Neem jij de universtiteitsraad serieus? Ik niet.'

Mocht je op een GSV'er stemmen, dan zou ik in ieder geval niet op Allert stemmen.

Tip: stem niet op Allert, desnoods op degene onder hem.

Mijn stem gaat naar de nummer 47. Iemand die de U-raad wél serieus neemt. Of heet dat nou fractiediscipline?

Overigens is het wel goed om te melden dat ik ook het VOS een warm hart toedraag. Ik ben zelfs een van de vijf studenten die ervoor heeft gezorgd dat ze mee mogen doen aan de verkiezingen :P

Nog een reden niet op Allert te stemmen!:

Allerts 'visie' zoals je deze kunt lezen op progreswww:

'De SOG heeft een duidelijke visie op het onderwijsbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zo is de SOG tegen selectie aan de poort en bindend studieadvies. Dit zijn maatregelen waar ik zelf ook erg tegen ben!'

Ik kan je vertellen: Allert weet hier helemaal niets van en hij vindt hier ook helemaal niets van. Dit stukje heeft hij dan ook niet zelf geschreven, nee, hij heeft amice Van der Weerd gevraagd een stukje te verzinnen.
Ik ben zelf ook niet vrij van alle smetten, maar toch stukken meer dan Allert.

Goed tot zover mijn anti-campagne.

Wel grappig Dick, ik wilde net posten dat ik Allert hier nog nooit over had gehoord :wink:

verkiezingspagina Progress schreef: Universitaire Verkiezingen Universiteitsraad Door op de knop "stem" te drukken brengt u uw stem definitief uit. Daarna kunt u uw stem niet meer wijzigen of ongedaan maken. Druk op "stem" of ga terug. Geselecteerde kandidaat Finn van Leeuwen (SOG (Studenten Organisatie Groningen))
Vriend Niels

Dick, mijn stem heb je in elk geval!

Waarom is de SOG eigenlijk tegen selectie aan de poort? Op het eerste gezicht toch meer een VOS-standpunt toch.

Herbsgarden

Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wie wint. Maar de SOG doet in ieder geval beter haar best om stemmen te winnen dan haar concurrenten. Neem de VOS-website: daar wordt op de homepage nog als nieuws de uitslag van vorig jaar bekend gemaakt. En hun lijsttrekker komt ook niet al te slim over, wanneer je zijn toelichting op de verkiezingsuitslag leest:

VOS-lijsttrekker Gerrit Duits schreef: Ondanks het feit dat we geen zetelwinst hebben, hebben toch meer dan 2000 studenten op het VOS gestemd. Dat zijn er 2000 meer dan op 8 mei, toen de verkiezingen begonnen.
Dick schreef: Nog een reden niet op Allert te stemmen!: Allerts 'visie' zoals je deze kunt lezen op progreswww: 'De SOG heeft een duidelijke visie op het onderwijsbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zo is de SOG tegen selectie aan de poort en bindend studieadvies. Dit zijn maatregelen waar ik zelf ook erg tegen ben!' Ik kan je vertellen: Allert weet hier helemaal niets van en hij vindt hier ook helemaal niets van. Dit stukje heeft hij dan ook niet zelf geschreven, nee, hij heeft amice Van der Weerd gevraagd een stukje te verzinnen. Ik ben zelf ook niet vrij van alle smetten, maar toch stukken meer dan Allert. Goed tot zover mijn anti-campagne.

Dick, je geraaskal stopt ook nooit! Ik heb zelf ervaringen met bindende studieadviezen (dat heette vroeger nog anders, ik draai dan ook al wat langer mee), dus als ervaringsdeskundige heb ik reden te over er tegen te zijn.
Ik doe niet aan anticampagne, sterker nog, ik heb Dick gestemd, sportief als ik ben.
Wel wil ik oproepen: stem mij als je:
-tegen alle soorten blokkaderegelingen bent (Dick is briljant, dus vóór)
-kantines langer open wilt (Dick vindt ze alleen te duur)
-méér studieplek in de UB wilt (Dick studeert thuis)

Dát is waar de SOG voor staat!

Niels: SOG is vóór keuzevrijheid, en selectie aan de poort beperkt keuzevrijheid.

Vriend Niels

Wat vindt je van het Calimero-standpunt dat de UB open moet blijven tot 00:00. Zeker voor in de lente/zomer geen onsymphatiek idee toch?

Waarom vindt het SOG dat niet? Eigenlijk vind ik dat een heel goed idee.

Zal wel een kwestie van geld zijn.

Ik weet niet hoe het zit met de bezettingsgraad van de UB tegen de huidige sluitingstijden maar ik vermoed dat deze niet al te hoog is.

Allert, normaal stem ik altijd op regiogenoten maar voor jou maar ik een uitzondering. Dick gooit alleen met modder, dat is leuk en daarvoor ben ik hem erkentelijk enzo maar ik kan hierdoor niet meer op hem stemmen.

@Niels: zit nu bij lijsttrekkersdebat, zal zo ff vragen wat sog standpunt is.

RJ schreef: Allert, normaal stem ik altijd op regiogenoten maar voor jou maar ik een uitzondering. Dick gooit alleen met modder, dat is leuk en daarvoor ben ik hem erkentelijk enzo maar ik kan hierdoor niet meer op hem stemmen.

Heel, heel jammer RJ. Temeer daar Allert zonder schroom en met een valse glimlach op zijn gezicht heeft verkondigd dat hij vurige kooltjes op mijn hoofd heeft gestapeld om het stapelen zelf, zeg maar om als de sympatieke knul over te komen op de vereniging.
Ik gooi dan wel met modder, maar deze modder is legitiem, verder heeft Allert nooit te maken gehad met bindend studieadvies (hij mocht ooit een tentamen niet maken omdat hij te weinig punten had gehaald- en Allert denkt dat dat bindend studieadvies was).

Dick schreef:
RJ schreef: Allert, normaal stem ik altijd op regiogenoten maar voor jou maar ik een uitzondering. Dick gooit alleen met modder, dat is leuk en daarvoor ben ik hem erkentelijk enzo maar ik kan hierdoor niet meer op hem stemmen.

Heel, heel jammer RJ. Temeer daar Allert zonder schroom en met een valse glimlach op zijn gezicht heeft verkondigd dat hij vurige kooltjes op mijn hoofd heeft gestapeld om het stapelen zelf, zeg maar om als de sympatieke knul over te komen op de vereniging.
Ik gooi dan wel met modder, maar deze modder is legitiem, verder heeft Allert nooit te maken gehad met bindend studieadvies (hij mocht ooit een tentamen niet maken omdat hij te weinig punten had gehaald- en Allert denkt dat dat bindend studieadvies was).

Ach Dick, ik hoorde je zonet, vlak voordat je met een glimlach nog meer modder op mijn (oké iets minder dan jouw) bruine gezicht gooide, nog zeggen dat je eigenlijk helemaal voor een mensa bent in plaats van voor langere openingstijden van kantines. Dat dat totaal niet haalbaar is geeft blijk van tekort aan financieel inzicht wat het VOS vaak verweten wordt.

In elk geval komt wat mij betreft de SOG mijn stem toe ook vanwege het feit dat zij een minor ondernemerschap (en een voor onderzoek) aanhangen. Volgens mij is het ontzettend belangrijk om dat soort zaken aan te moedigen. Er zijn al veel te veel rechtenstudenten.

Zitten jullie gezellig achter één toetsenbord Allert en Dick? Dat maakt de transparantie niet echt groter. Daarom blijf ik bij mijn statement: Stem SOG, stem nummer 47 :wink:

Als ik al geen flyer van SOG of VOS mag hebben, verdient nog steeds geen van deze partijen m'n stem.

Vriend Niels schreef: Wat vindt je van het Calimero-standpunt dat de UB open moet blijven tot 00:00. Zeker voor in de lente/zomer geen onsymphatiek idee toch?
Kraker schreef: Waarom vindt het SOG dat niet? Eigenlijk vind ik dat een heel goed idee.

Ik weet nog dat de SOG-fractie voor mij heeft geregeld dat de UB 's avonds langer open is in tentamentijd en zelfs in het weekend (waarbij het woordje 'voor' met name in chronologische zin is bedoeld).

Toch heb ik het nog even gevraagd aan de lijsttrekker. Antwoord: Ja de SOG is voorstander van het tot bijv. 00:00 open houden van de UB op momenten dat daar vraag naar is, MITS dat budgettair kan. Binnen de huidige opzet is dat echt niet mogelijk.
De SOG pleit er echter in breder verband voor om een soort van 'studentenwacht' in te stellen, die na een bepaalde tijd, bijv. 18:00 'de universiteit overneemt'. Dat is een stuk goedkoper en bovendien goed voor de werkgelegenheid onder studenten. Binnen die opzet zou verruiming van de openingstijden, ook van kantines, goed mogelijk zijn.

Ik had ook gewoon even op de website kunnen kijken: het is het derde speerpunt, zie http://www.studentenorganisatie.nl/stemsog/index-3.html

Alle (grote) top universiteiten hebben bibliotheken die 24/7 open zijn, ik noem een University of Nottingham, Harvard Business School, Oxford University...

Hmmm een buslijn vanuit Vinkhuizen naar Zernike, dat zou wel heel relaxed zijn...
Verplichte Engelse taalcursus voor docenten die 2 uur college met brakker engels vol maken dan de gemiddelde Chinees
En natuurlijk zou het heel goed zijn voor de stude als de UB tot 00:00 uur geopend is
lijst Calimero is het geworden voor mij

Vriend Niels

Een veilige keuze.

CoCo schreef: Als ik al geen flyer van SOG of VOS mag hebben, verdient nog steeds geen van deze partijen m'n stem.

Ga maar langs het Zernike, je wordt ermee doodgegooit...