DelftschePrins
jaspermann schreef: Ach gelukkig komt de delftscheprins ook nog met iets dat wij allang niet gezien en gelezen hadden, hulde daarvoor! Oja, er staan nogal wat spelfouten in jullie zelfverheerlijkende filmpje, het is maar een tip.

Ja klopt...
Als je goed kijkt vind je ze alle 11! :wink:

Maar serieus, Groningen, kijk wat vrolijker...
Anders is het geen lol meer aan.

Tellen kunnen de technische studenten dan weer wel!

Overigens sluit ik me aan bij wat Reinier zo tekenend verwoorde met: "gelukkig, zij is het maar..."

DelftschePrins schreef:
jaspermann schreef: Ach gelukkig komt de delftscheprins ook nog met iets dat wij allang niet gezien en gelezen hadden, hulde daarvoor! Oja, er staan nogal wat spelfouten in jullie zelfverheerlijkende filmpje, het is maar een tip.

Ja klopt...
Als je goed kijkt vind je ze alle 11! :wink:

Maar serieus, Groningen, kijk wat vrolijker...
Anders is het geen lol meer aan.

Ik vind het achteraf gezien een prima actie hoor. Netjes van jullie dat jullie niet aan onze Novcie hebben gezeten, en als wij 40 aanmeldingen hadden ipv 30 dan was er nog minder aan de hand geweest. Ik denk dat we jullie nog wel een keer spreken.

DelftschePrins schreef:
jaspermann schreef: Ach gelukkig komt de delftscheprins ook nog met iets dat wij allang niet gezien en gelezen hadden, hulde daarvoor! Oja, er staan nogal wat spelfouten in jullie zelfverheerlijkende filmpje, het is maar een tip.

Ja klopt...
Als je goed kijkt vind je ze alle 11! :wink:

Maar serieus, Groningen, kijk wat vrolijker...
Anders is het geen lol meer aan.

natuurlijk is een infiltrant een geniale actie. Hulde. Maar wat me zo tegen staat is de hele air eromheen. Bijvoorbeeld dat gsv'ers die in 4 dagen 6 uur slapen, worden uitgemaakt voor een stelletje kooksjaars in roze sweaters die hun taken serieuzer zouden moeten nemen. Je mag allang blij zijn met de reacties. De groeten

Ach kom amice, iets meer relativeringsvermogen mag ook wel. Ik kan me voorstellen dat wanneer je midden in het Novitiaat zit, een stelletje daskeizers vooral erg irritant zijn. Maar kom, die tekst. Als Delfterikken ergens goed in zijn - naast zoveel mogelijk verenigingen lastigvallen - is het hun eigen ego oppoetsen. Hun ego is als een ballon, zo ver mogelijk opgeblazen en dichtgeknoopt met de welbekende das. Eén prik met een klein scherp voorwerp en u bent er zo doorheen. Waar alle andere verenigingen faalhazen zijn, doet Delft iedere keer alles goed. Het is een soort levensfilosofie; als ik mezelf ongegeneerd ophemel, voel ik me vast beter over mezelf en mijn prestaties. Dr. Phil is niks bij The Delft Secret.

@Holsappel: ons novietenaantal heeft niets, maar dan ook niets te maken met de actie van Delft. Zie het als een 'omstandigheid'. Dat jij of wij het daar lastig mee hebt/hebben is jouw/ons probleem.

@Delftschepaupert: terwijl jullie aan je maandenlange voorbereiding bezig waren, waren wij op vakantie. Sorry, kunnen we niks aan doen. Kan me voorstellen dat het frustrerend kan zijn als het zo overkomt dat een andere vereniging je actie beantwoordt met irritatie en onbegrip. Welnu, anderen hebben al aangegeven dat er binnen de GSV zeker waardering bestaat voor jullie actie. Dat via de officiële kanalen enkel afkeuring u ten deel komt is ook logisch. Verplaatst u zich eens in onze situatie. U doet uw das af en uw jasje uit. Zo. En nu doet u een vest aan en zegt een paar keer 'kudt'. Nu komt u een beetje in de buurt van ons wereldbeeld.

Ons Novitiaat is erg belangrijk voor ons. U weet dat, als het al niet via de officiële kanalen is dan wel via discussies op de PACO: de GSV doet geen ramacties tijdens het Novitiaat. Niet omdat we bang zijn of iets dergelijks, maar omdat ons Novitiaat één van de grootste is in Gereformeerd Nederland en we binnen twee week een jaargroep van 30 of meer samenpersen èn kennis laten maken met de GSV. In het westen des lands, de verderfelijke randstad, zijn de verenigingen klein en de aanwassen ook. Dan ben je na een weekje wel uitontgroend. Logisch dat je dan, ook weer als onderdeel van de inwijding, je feuten andere verenigingen laat rammen enzo. Hardstikke leuk. Maar wij hebben daar geen behoefte aan, omdat we het hele jaar door al kunnen 'kudten' met andere verenigingen.

Intermezzo: waardering. Ik waardeer de pogingen van amicaal Nederland om ons uit de tent te lokken. Niet alleen GSVA/VGSU kwamen langs, ook de FQI was van de partij. Dat er enige samenwerking is geweest sluiten we niet uit. De boodschap: 'kom ook rammen in het Novitiaat!' Mooi man. Genoeg om ons aan het denken te zetten. Sowieso past het ons niet al te vast te zitten aan bepaalde tradities, 'omdat dat nou eenmaal zo is'. En nee, dit betekent niet per se dat u gelijk hebt. Kent u het GSV-lied? Het eerste couplet gaat over het 'verdrinken van studiepunten' en het twee over 'zusjes in den lande'. Er zou meer geramd moeten worden, het hele jaar door. Dan mist u een keer een tentamen of college...

Tot slot, naast waardering voor de mol-actie leeft er bij mij ook verwondering. Met welk doel werd deze actie uitgevoerd? Wat was de missie? De geheimen van het GSV-Novitiaat ontrafelen? In de eerste week beslist de Novcie zelf welke informatie ze aan novieten geeft, zoals amica Groen al getuigde. Kijken of het makkelijker is? Elke GSV'er had u kunnen vertellen dat in de eerste week vooral de groep gepakt wordt. Dat amica Groen het makkelijk(er) dacht te hebben, zegt me dan ook niet zo veel. Was ze maar gebleven voor het weekend... Ik kan blijven speculeren - een persoonlijke zwakte - maar de vraag blijft staan. Wat is, naast het feit van een mol te hebben, het doel geweest van deze actie? Waarom heeft amica Groen vrijwillig op appel gestaan, slaaptekort opgelopen, gedanst en gesprongen, gejumpt, paarse meuk gegeten, anderen de bek geschrobd, enz. enz.? Leg me dat eens uit.

[edidt]

Ursa schreef: ...als het zo overkomt dat een andere vereniging je actie beantwoord met irritatie en onbegrip.

Beetje jammer.

Maar verder maak je wat goeie punten, ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar het doel van de mollen-actie. Om met Jochem Meijer's 'Harm' te spreken: ik begrijp er niks van!

smeerkees schreef: Jochem Meijer

Beetje jammer.

Verder ben ik het helemaal eens met Harm. We beweren dat Delft loopt te ego-poetsen, terwijl we ondertussen onszelf vertellen hoe tof ons niet-reageren is en hoeveel spelfouten ze al dan niet maken. Het was gewoon een gave actie. Het doel is me niet helemaal duidelijk geworden, aangezien ze zelf ook al wel hadden kunnen bedenken dat het ontvoeren van de Novcie een tikje overenthousiast is, maar het feit dat het infiltreren is gelukt en dat het filmpje zo'n leuke sfeer ademt is wat mij betreft al genoeg. Gewoon omdat het kan. Omdat Delft het kan. Credits voor de VGSD, en natuurlijk ook voor N.B. Steendam.

Wat wel als een paal boven water staat, is dat de verdeeldheid binnen de GSV erg groot is.

We zouden minder gal moeten spuien en meer de frustraties kanaliseren en omvormen tot creativiteit voor tegenacties!

Achja, je kunt jezelf ook te serieus nemen...

Dijkio schreef: Wat wel als een paal boven water staat, is dat de verdeeldheid binnen de GSV erg groot is.

Wen er maar aan. Dat houdt het leuk, als iedereen hetzelfde denkt is dat ook zo saai.

@ smeerkees: was dat de enige die kon vinden?

@Ursa

nee hoor!

@ Ursa
Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar in situaties zoals de huidige is iets meer eensgezindheid naar BUITEN toe wel handig?

Dan bekvechten we elkaar intern er wel uit. ;)