Biezema

Beste student,

Doe mee met de actie 'een kratje voor Atjeh'!

Het idee is om lege bierkratten (en statiegeldflessen) in te zamelen, en het statiegeld aan Azie te geven. Met alle studenten in Groningen, Delft, Wageningen en misschien nog wel meer steden hopen we zo een behoorlijk bedrag bij elkaar te kunnen krijgen. We willen zoveel mogelijk verzamelen op onze tijdelijke rekening Giro 2, om het dan met een groot gebaar te storten op giro 555, namens alle studenten van Groningen, Delft en Wageningen (en de rest van Nederland?). De opbrengst is natuurlijk niet alleen voor Atjeh, maar dat rijmt beter...
In Groningen willen we donderdag 13 januari de kratten gaan inzamelen. Als het een groot succes blijkt te worden komt er nog een 2e ophaalmoment.

Wat kun je doen?

Ons mailen als je lege kratjes hebt staan, zodat we ze op komen halen. Geef in het mailtje aan hoeveel kratjes of andere statiegelddingen je hebt, je adres (waar we het kunnen ophalen) en je naam. Ons helpen: we zoeken nog mensen die ons kunnen helpen met het opzetten van dit project in Groningen. Ook kan je helpen door het ophalen van de kratjes in je eigen studentenflat te coƶrdineren. Je auto ter beschikking stellen (met jezelf als chauffeur) om lege kratjes bij mensen te gaan ophalen. (Stuur Autoverhuur heeft al een busje beschikbaar gesteld) Onze gegevens:
Voor vragen, je aan te melden om mee te werken, of te melden dat je een kratje hebt, kun je emailen naar kratjevooratjeh@gsvnet.nl.
Op is de laatste informatie te vinden voor Groningen, op www.eenkratjevooratjeh.tk kun je de landelijke actie volgen.

Kratje voor Atjeh is een initiatief van studenten van de Balpol uit Delft en overgenomen door enkele studenten van de GSV uit Groningen

goed werk! heb nog wel wat thuis staan volgens mij

drinken voor het goede doel ... best jammer: net een tijdje terug alles ingeleverd hierzo, maar er staan er nog wel wat, dus.

Hoog tijd voor borrels dus!! Adjes voor Atjeh!!

ja kom maar langs hoor, we hebben ook nog wel wat frisdrankflessen, kan dat ook?

tja het is wel een goed idee om alles op te halen waar statiegeld op zit, het is wel veel werk, maar zo krijg je wel veel geld binnen. ( ik heb net aan iets dergelijks meegewerkt en we hebben heel wat opgehaald) :wink:

Bij ons in de straat komen ze langs met mamoetskelters met aanhangers... Kep ons kratje bewaard... Dus zeg maar ff wanneer die meegenomen moet worden...

Mooi dat jullie allemaal aan de actie mee willen werken. Het wordt een project voor de hele stad, dus we gaan de dingen goed voorbereiden. Waarschijnlijk gaan we per flat (Vinkhuizen, Selwerd, Hoendiep) een plek aanwijzen (de portiek bijvoorbeeld) waar de kratjes verzameld worden. En wellicht ook op wat plekken in de rest van de stad.
Op een nader te bepalen dag en tijd komen we dan langs om alles tegelijk op te halen. Dit zal waarschijnlijk ergens eind volgende week zijn.

Zodra meer duidelijk is over de precieze gang van zaken en de tijden waarop de kratten opgehaald worden, laten we dat weten.

Probeer ondertussen bij zoveel mogelijk mensen dit onder de aandacht te brengen. We gaan de andere studentenverenigingen ook benaderen, dus het wordt echt een centraal project voor Groningen.

Oh ja, frisflessen en losse flesjes zijn natuurlijk ook welkom.

Goed punt, als ik morgen weer thuis ben zal ik ff kijken of we nog wat hebben staan!

wij hebben hier nog twee kratjes staan voor regio rood, aangezien die lui toch te laks zijn om ze op te halen, willen ze die vast wel aan het goede doel schenken :wink:

Ben ik het helemaal mee eens, volgens mij zitten er nog volle bierflesjes in.. gooi die maar in de koelkast Liesbeth :wink:

snoeperd :lol:

Is het niet het handigste om op een avond tussen 6 en 8 alle Vinkhuizenflats deur aan deur bij langs te gaan en de bewoners te vragen of ze nog kratjes / flessen te doneren hebben? Als de helft thuis is en van die helft de helft ook nog eens wat in huis heeft en van die helft de helft ook nog eens bereid is mee te werken (zeg dat dat gem. 2 krat oplevert op zo'n adres), dan heb je al gauw 2 krat per verdieping, als het niet meer is. Misschien vervelend als maar 1 huis per verdieping resultaat geeft, maar met ca 100 verdiepingen schiet dat best op.
Je zou dan een paar dagen van tevoren bij de ingangen van de flats zo'n inzamelingsactie kunnen aankondigen, dan weten de mensen ervan. Op zich denk ik dat mensen best willen meewerken: het scheelt hun ook weer sjouwen naar de winkel. Overigens moet het dan niet te lang meer duren omdat de ramp al weer naar de achtergrond verdwijnt in het nieuws.
Mogelijke complicatie is wel dat je misschien niet zonder vergunning deur bij deur langs mag gaan, maar dat weet ik niet.
Als je op elke flat twee mensen aan het werk is het inzamelen binnen een uurtje gebeurt en scheur je een paar keer met je busje de Super op en neer. Verder zou je 'buiten de Vinkhuizen-flats' op aanvraag kratjes kunnen ophalen. Daarvoor is het idd handig gebruik te maken van de studentenverenigingen (OCSG-verenigingen, Bernlef..).
Ik ben benieuwd wat jullie gaan voorstellen. Velen van Regio Bruin is zijn al bere-enthousiast om mee te werken, begreep ik gisteren. Moet goed komen! Veel succes gewenst.[/u]

Heel goed Ro.

Zijn er mensen die mee willen helpen met flyeren, deurtje bellen en/of krattenslepen? Opgeven kan via kratjevooratjeh@gsvnet.nl

Waarschijnlijk gaan we morgen/vrijdag flyeren bij de flats en gaan we volgende week donderdag - 13 Januari dus - alle kratten inzamelen.

Laat via kratjevooratjeh@gsvnet.nl even weten wanneer je mee wilt helpen!

De actie is nu op de radio. 538 Als ik het goed heb.

Edit: oh, is Radio 555. Krijg je als je de hele dag met een half oor zit te luisteren. Dat gezemel de hele dag over allerlei bedrijven die zo meeleven met de slachtoffers... Alsof die naar Nederlandse radio luisteren of uberhaupt Nederlands verstaan... Maar goed, wel even aandacht voor deze actie dus. Ook dat er binnenkort in Groningen mee wordt begonnen.

Goed gehoord Geertsma. De actie was zojuist idd op radio555!

Op dit moment worden er flyers en posters gedrukt bij Copy76 en worden alle studentenverenigingen benaderd om de actie bij de leden onder de aandacht te brengen.

Biezema schreef: Heel goed Ro. Zijn er mensen die mee willen helpen met flyeren, deurtje bellen en/of krattenslepen? Opgeven kan via kratjevooratjeh@gsvnet.nl Waarschijnlijk gaan we morgen/vrijdag flyeren bij de flats en gaan we volgende week donderdag - 13 Januari dus - alle kratten inzamelen. Laat via kratjevooratjeh@gsvnet.nl even weten wanneer je mee wilt helpen!

de 13e is ook het begin van de poolcompetitie... Dat even ter herinnering. Ik weet niet wat SPAC doet... Maar als het dan begint, ben ik daar.

Biezema schreef: Op dit moment worden er flyers en posters gedrukt bij Copy76 en worden alle studentenverenigingen benaderd om de actie bij de leden onder de aandacht te brengen.

Echt heel goed bezig Henk, echt!

AEGEE-Groningen-lid

Hoi mensen!
Wat een goede actie!
Studenten voor Aziƫ!
Het lijkt me een goed idee om mensen die per mail aangeven kratjes te hebben uit 2 ophaalmomenten te laten kiezen.
Succes ermee!!!
Een lid van AEGEE-Groningen

13 januari gaan we sowieso de deuren langs. Mocht er daarna nog behoefte zijn aan een ophaalmoment, dan kunnen we dat nog inplannen.

Inmiddels is er een site voor Groningen online, te vinden via http://www.gsvnet.nl/kratjevooratjeh/

Tof initiatief! maarre kan je de achtergrond ook veranderen? Deze is wit en de letters ook, maw. je ziet niets.