MaaT schreef:

Tof! Toch een beetje de Rouvoet van Groningen.
Verder heb ik net Mentko aan een plaats in de gemeenteraad geholpen.

Het valt mij toch een beetje tegen in Groningen.

De linkse rakkers nemen de boel over, ik denk dat ik binnenkort maar verhuis.....

Emigreren bedoel je? De linkse rakkers doen het in heel Nederland goed...

Ik hoop maar dat we geen links college krijgen in de stad. Ik denk zelf dat de SP niet genoeg toe zal willen geven en de andere partijen haar dan links zullen laten liggen.
Ik gok dat het een PvdA, Groenlinks, VVD college wordt.

Het nieuwe college: PvdA, GroenLinks en SP.

Verder: de mensen die op Student en Stad hebben gestemd: bedankt.

Later meer.

Kom jij d'r nog in Steef, of moet je 4 jaar wachten?

jammer steef,

een zetel is het geworden toch?

MaaT schreef: Kom jij d'r nog in Steef, of moet je 4 jaar wachten?

Student en Stad is teruggegaan van twee naar een zetel in de Groningse gemeenteraad. Over twee jaar zal en doorgewisseld worden in de fractie, zelf sta ik als derde in de pikorde, dus vooralsnog lijkt een raadstermijn niet tot de (directe) mogelijkheden te behoren.

Hai toch, steef!

(Ik heb niet gestemd omdat bij mij bij de stemwijzer de NCPN eruit kwam en ik bang was dat er op den duur weer een neo-McCarthy-isme komt en ik op de zwarte lijst zou belanden, je weet hoe dat gaat.)

Balen Steef! Heb je ook een verklaring hiervoor? Aan de campagne kan het niet liggen lijkt me. Ik kwam je zelfs gisteren nog campagnevoerend tegen!

Het is de muts, steef...Volgende keer een andere kleur. Kop op!

Steef schreef: Het nieuwe college: PvdA, GroenLinks en SP. Verder: de mensen die op Student en Stad hebben gestemd: bedankt. Later meer.

Wat een drama zeg, vooral SP. Wel jammer voor Student en Stad, vooral die ondersteuning voor studentondernemingen sprak mij wel aan.

Sabine schreef: Balen Steef! Heb je ook een verklaring hiervoor? Aan de campagne kan het niet liggen lijkt me. Ik kwam je zelfs gisteren nog campagnevoerend tegen!

Ik kan een verklaring bedenken, maar ik weet niet in hoeverre die klopt. Feit is wel dat landelijk gezien de lokale partijen behoorlijk op hun kloten hebben gekregen. Ik weet niet in hoeverre de landelijke tendensen ook in 2002 een rol speelden bij onze winst. Feit blijft dat onze huidige campagne breder van opzet was, we hebben 2300 kiezers gewonnen, onze achterban wisselt immers vlug door en weinig kiezers zullen vier jaar geleden ook al op Student en Stad gestemd hebben.

Ik constateer verder dat ook de VVD een zetel heeft ingeleverd, de SP heeft twee zetels gewonnen. Ik vraag me echter sterk af of dat op basis van het studentpolitiek is. De PvdA is de grote winnaar in Groningen, maar zij hebben meer een algemene campagne (met Wouter Bos) gevoerd, ik kan die extra zetels (en het verlies van ons) ook niet toeschrijven aan het optreden van hun "student" Huub van der Heijdt. Tot slot heeft ook het CDA, in weerwil van de sterke campagne van student-kandidaat Evert Jan Kruijswijk Janssen, een behoorlijk pak billekoek van de kiezer gekregen.

Een verhaal apart is natuurlijk de uitslag voor de ChristenUnie. Uiteindelijk hebben de positieve peilingen (zoals bijna gebruikelijk valt te noemen) niet geresulteerd in de begeerde derde zeten. Jammer, want ik gun het ze heel erg graag. Op dat punt konden Jasper van der Horst en ik gezamelijk onze teleurstelling delen.

Gisteren was voor de partij en de vereniging een sombere dag. We gaan nu echter door, het vizier gericht op de toekomst. Dat we zullen moeten snijden lijkt onontkoombaar, ik hoop alleen dat we er sterker uit naar voren zullen komen en onze meerwaarde ook in de komende vier jaar weer kunnen bewijzen. Wanneer iemand nog interesse heeft om zich met plaatselijke politiek bezig te houden, dan is hij of zij van harte welkom!

En nogmaals: kiezers bedankt!

@ Pieternel: ik heb afgelopen week gehoord dat wanneer je niet stemt, het een stem op de PvdA is. Dat blijkt maar weer in zowel Groningen als Delfzijl. Jammer dat je geen gebruik hebt gemaakt van je democratisch recht!

@ Kiffen: het zal de kleur niet zijn, enkel de geur na al die hagel, sneeuw en regenbuien :wink:

@ hdmaster: we zijn dan wel gehalveerd, maar desalniettemin zullen we blijven werken aan raadsmeerderheden om toch een gunstig klimaat voor startende ondernemers te creeƫren. Ik denk dat we daar in de komende vier jaar ook in zullen slagen!

Steef schreef: @ Pieternel: ik heb afgelopen week gehoord dat wanneer je niet stemt, het een stem op de PvdA is. Dat blijkt maar weer in zowel Groningen als Delfzijl. Jammer dat je geen gebruik hebt gemaakt van je democratisch recht!

Maar de ultieme consequentie van mijn stem was dan geweest dat ik het systeem omver had moeten werpen en al mn vrienden, die overigens kapitalistische varkens zijn, had moeten vermoorden en dan had ik iedereen zijn/haar democratisch recht moeten ontzeggen. Daar ben ik gewoon nog niet aan toe.

In Delfzijl heeft de CU haar aantal zetels VERVIERVOUDIGD. Ze gaan daar van 1 naar 4 zetels!

Mausie schreef: In Delfzijl heeft de CU haar aantal zetels VERVIERVOUDIGD. Ze gaan daar van 1 naar 4 zetels!

Dan heeft de promotiecampagne van Blanco toch goed gewerkt voor de Christenunie. De enige betrouwbare partij in Delfzijl.

@ Steef

Ik denk dat het antwoord in je reactie zit. Studenten gaan niet op andere studenten stemmen. Dat is de les die in de campagne ook langzaam zichtbaar werd.

@ Perikles

Waar het andere partijen betreft ben ik het met je eens, waar het Student en Stad betreft niet. Maar goed, het voert te ver om deze discussie hier te voeren. Eigenlijk heb ik daar ook weinig zin in. Vandaag is een ultieme baaldag.

De stemverdeling is ook binnen. Ik heb in totaal 34 stemmen binnengehaald. Een schril contrast met de nummers 1, 2 en 4. Tegen die 34 stemmers wil ik nu echter wel zeggen dat Student en Stad jullie vertrouwen niet zal beschamen :!: