YeHeSs

Op dinsdag 7 maart worden er gemeenteraadsverkiezingen gehouden. U kunt dan uw stem geven aan de partij die het beste weet te verwoorden wat voor u belangrijk is in Groningen.

Wanneer u nog niet weet wat u gaat stemmen, en zich nog verder wilt oriënteren, kunt u via www.groningenkiest.nl de websites en relevante informatie van c.q. over de diverse partijen vinden.

Mocht u wel willen stemmen maar het stembiljet kwijt zijn, dan kunt u ook met uw paspoort stemmen bij het stemlokaal.

Veel succes bij het bepalen van uw keuze!

Ga jij nou op jezelf stemmen?

Het is (over het algemeen) "not done" om op jezelf te stemmen tijdens verkiezingen. Dat zal ik dan ook niet doen. Ik weet wel op welke partij ik ga stemmen maar over de persoon die mijn stem krijgt zal ik pas in het stemhokje definitief een keuze maken.

tsja.. dan hoop ik voor je dat je het niet net niet haalt op 1 stem (A) ik vind dat je best van jezelf mag houden en dus op jezelf mag stemmen, "done" of "not done"

gadenhertog schreef: . Eej mensen, allemaal stemmen hè dinsdag?! Als ik zo brutaal mag zijn om een advies te geven: stem dinsdag ChristenUnie, voor een duidelijk Christelijk geluid in de gemeenteraad! Daarnaast is de CU bij uitstek een partij met zowel een korte als een lange termijn visie. Voor de twijfelaars onder ons hier nog een filmpje van David de Jong: Fractievoorzitter van de CU, al 12 jaar in de raad en voorzitter van de rekenkamercommissie. http://media.exception.nl/dsg/christenu ... enunie.wmv Voor de liefhebbers ook zijn weblog nog even: http://www.dsg.nl/logs/cu Greetz, Gideon ps, vier jaar geleden kwamen we 302 stemmen tekort voor een 3e zetel, dus elke stem telt! .

hoe lang zijn hier die stemlokalen open???

De stemlokalen zijn open tot 21.00 uur. Wanneer je het stembiljet nergens meer kan vinden: geen nood, stem gewoon met je paspoort. Weet je niet welk stemlokaal? Kijk voor een overicht van de stemlokalen (en meer informatie over de diverse partijen) www.groningenkiest.nl .

En voor de mensen die hun stem nog niet hebben bepaald: vanavond is er ook nog een lijstrekkersdebat in Huize Maas, meer info is te vinden op www.groningen.christenunie.nl Het is van 20:00 tot 22:30 en alle lijstrekkers gaan met elkaar in debat!

De ChristenUnie heeft niets te maken met de organisatie van de avond in Huize Maas, daarom maar gewoon de informatie vanaf de website van Debatcentrum Waag:

debatcentrum Waag schreef: SLOTMANIFESTATIE: GRONINGEN KIEST * 6 maart 2006 * Huize Maas * 20.00-22.30 uur Op dinsdag 7 maart 2006 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Ook de kiesgerechtigden in Groningen maken die dag hun dag naar de stembus. Op 7 maart, om 21.00 uur in de avond, is bekend welke partijen met hun volksvertegenwoordigers in de Raad zitting zullen nemen. Daags erna starten de onderhandelingen over een nieuw bestuurlijk akkoord en de vraag welke (nieuwe) wethouders toe zullen treden tot het College van Burgemeester & Wethouders van de stad Groningen. Het worden spannende tijden voor politiek Groningen. De elf deelnemende politieke partijen volop bezig met hun campagnes, op zoek in wijk en straat naar de gunst van de kiezers. Welke plannen hebben de lokale politici in petto voor de Stadjers? Wat is het sociaal en economisch vooruitzicht voor Groningen? Welke partij wordt winnaar en welke partij verliezer van een ongetwijfeld spannende verkiezingsstrijd? Want Groningen kiest op 7 maart! Aan de vooravond van de verkiezingen organiseren Debatcentrum Waag, OOG RTV, Dagblad van het Noorden en het Forum voor Democratische Ontwikkeling (FDO), in samenwerking met de gemeente Groningen de slotmanifestatie ‘Groningen Kiest’. Op 6 maart vormt Huize Maas, tussen 20.00 en 22.30 uur, het podium en decor voor scherpe debatten tussen de lijsttrekkers, interviews met bekende en onbekende Groningers, vileine columns, vrolijke muziek, actuele peilingen, de verkiezing van de ‘politicus van het jaar’ en sluiten de spindocters, adviseurs en politieke diehards hun campagne in stijl af. Hoogtepunt van de manifestatie vormt het door OOG RTV live uitgezonden lijsttrekkersdebat. Tijdstip: 21.00 – 22.00 uur. Deze slotmanifestatie wordt mogelijk gemaakt door: * Dagblad van het Noorden * OOG RTV * Debatcentrum Waag * Gemeente Groningen * Forum voor Democratische Ontwikkeling * Huize Maas Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de programmamakers van Debatcentrum Waag Sisca Sytema: 06-24231530 of Tjeerd van Dekken: 06-22026193 of info@debatcentrumwaag.nl
Poll schreef: PvdA 0% [ 0 ] GroenLinks 3% [ 1 ] VVD 3% [ 1 ] SP 0% [ 0 ] CDA 9% [ 3 ] D66 0% [ 0 ] Stadspartij 0% [ 0 ] ChristenUnie 56% [ 18 ] Student en Stad 9% [ 3 ] NCPN 3% [ 1 ] Partij voor het Noorden 0% [ 0 ] Ik weet het nog niet 9% [ 3 ] Ik ga niet stemmen 6% [ 2 ] Totaal aantal stemmen : 32

nog ff wat harder werken steef..

wie staat er zo brak in zn stemhokje dat ie op het idee komt om op groenlinks te gaan stemmen?

Ik vermoed iemand van de linkervleugel van regio groen.

Steef schreef:
debatcentrum Waag schreef: SLOTMANIFESTATIE: GRONINGEN KIEST (...) Hoogtepunt van de manifestatie vormt het door OOG RTV live uitgezonden lijsttrekkersdebat. Tijdstip: 21.00 – 22.00 uur. (...)

Ik heb het grootste gedeelte gezien, maar het ging nergens over. Ik vond met name de interviewers erg slecht. Ik vond dit geen reclame voor de Groningse politiek.

Als het in groningen niet lukt, misschien Student en Dorp in haren beginnen? Kunnen wij tenminste ook voor studenten kiezen :D

Ik ben nog steeds aan het twijfelen, help!

@ MaaT: het was inderdaad een zwak debat. Niemand was echt uitgesproken of heel erg fel. Het kabbelde wat voort, gelukkig stonden wij bij de bar en hoefden wij dus niet al te dorstig tussen de enorme mensenmassa te staan. :wink: Maar ik denk dat ik je conclusie dat het niet echt een gigantische promotie voor plaatselijke politiek was wel kan onderschrijven. Maar misschien zijn we op dat punt ook wel te verwend geraakt.

Politiek gezien zat er nog wel een leuke "toezegging" in. De PvdA die toegeeft dat er ten onrecht is bezuinigd op de schuldhulpverlening. Daarnaast heb ik me wel vermaakt met het commentaar na afloop.

@ hdmaster: veel succes met het bepalen van je keuze. Mooi dat je in ieder geval gaat stemmen!

Vriend Niels

Nooit geweten dat de medewerkers van TNS NIPO een stel rooie rakkers zijn. Bij een intern onderzoek werd duidelijk dat de medewerkers die 's ochtends en 's middags werken de meeste mensen op Groen Links stemmen, gevolgd door de SP.
De top 5:

Groen Links: 12
SP: 10
VVD: 9
Pvda: 9
ChristenUnie: 5

Waarschijnlijk moesten er dus vandaag ook 5 GSVers werken...
Mijn CDA kreeg slechts 3 stemmen.

Voor de mensen die nog niet gestemd hebben (zoals ik): Mentko Nap staat op de lijst van ChristenUnie, zeker op stemmen!

Er staad zelfs een oud-GSVpraeses op een verkiesbare plek: Jasper vd Horst (3).

Koos L schreef: Voor de mensen die nog niet gestemd hebben (zoals ik): Mentko Nap staat op de lijst van ChristenUnie, zeker op stemmen!

hmm lees ik een keer de christenuniekrant, moet ik blijkbaar toch beter lezen.. anders had ik die goeie ouwe novcie nog wel ff aan een stemmetje geholpen.