Agnes

Mooie poster wederom Ov-cie! Ik ben benieuwd, ben er zeer waarschijnlijk wel bij.

Goed zo! Allemaal komen, het wordt hardstikke tof!

Inderdaad, onze Agnes kan t wel, die posters maken, die vorige was ook al zo blitz (8). Maar ik ga zekerste weten komen. Weet nog niet wat ik moet verwachten, maar ik laat me graag verrassen.

Heeft de OV-cie - naast datgene wat in de SIC vermeld staat - ook voorstudiemateriaal?

nemo schreef: [...] Maar ik ga zekerste weten komen. Weet nog niet wat ik moet verwachten, maar ik laat me graag verrassen.

Je zal wel moeten, dr moet toch iemand dat verslag schrijven... :lol:

Rinze schreef: Heeft de OV-cie - naast datgene wat in de SIC vermeld staat - ook voorstudiemateriaal?

Helaas geen voorstudie materiaal. Maar de lezing zal goed te begrijpen zijn.

Tot vanavond!!

Ik zal er zijn!

hoe was het?? (n.b. ik kon echt niet, maar het leek me wel een hele toffe lezing)

Het was erg interessant! Niet alleen ging dhr. Mous in op het verwerken van terreur in kunst, maar ook over terreur in het algemeen en het ontstaan ervan. Ook heel boeiend voor de mensen die niet zo into kunst zijn.

Nou heb ik niet alles meegekregen maar ik heb het 'verwerken van terreur in kunst' eigenlijk een beetje gemist. Centraal stond 'terreur', enerzijds benaderd vanuit de ontwikkeling van het denken en van de religies en anderzijds vanuit de psychologische benadering: de terrorist komt vaak tot zijn daden door een 'clash' van werelden, een antinomie. Iets dergelijks kom je ook een beetje tegen bij het ontstaan van de moderne kunst. Tot zover de link die ik gevonden heb. Ik kreeg het idee dat je zelf de verbanden een beetje moest vinden. Hopelijk geeft het verslag in SIC nog meer inzichten.
Niettemin een leuk globaal verhaal en een aardige spreker.

Hmmm, toch leuk dat je mn verslag in een paar regeltjes samenvat... :S. Ik heb wel even na moeten denken over de rode lijn in het verhaal. Hij maakte erg veel uitstapjes die ik zelf niet 1,2,3 kon plaatsen, I must say. Bijvoorbeeld over de relatie tussen seksualiteit, de psyche en religie. En vooral ook waarom dat belangrijk is voor de kunst. Of is Jung ook kunst? Lijkt me niet.

Literatuur wel (Sartre, Nietszche)