Charlotte

Hallo lieve mensen!!

Dit is Bennelong, een van de schattige caviaatjes die zes weken geleden bij m'n ouders thuis is geboren. Ik zou hem het liefste houden, want hij is heel erg leuk, maar het is helaas een mannetje, dus dat kan jammer genoeg niet. Als je nog meer vrouwtjes hebt breken de mannetjes altijd uit om hun instincten te volgen, en om diezelfde reden gaan ze altijd vechten met de andere mannetjes.. (mánnen.. ugh! =P)
Heb je dus een broertje die graag een hond wil, maar niet mag van je ouders, of zoek je nog een leuk cadeautje voor Sinterklaas voor je zusje, laat dat dan even horen. Of als je hem gewoon zelf op je kamer wilt natuurlijk. Hij eet dan sowieso al je groente-afval op. Soort automatische stofzuiger, wat wil je nog meer.

xoxo Charlotte

aaaah wat schattig

Mocht je hem niet kwijt kunnen, cavia aan het spit schijnt erg lekker te zijn.

Senaat, wanneer is de volgende FUIFavond?

Als ie niet Bennelong heette, wou ik 'm wel hebben.

Van mij mag je 'em hernoemen. Bennelong is trouwens een heldennaam hoor, voor een of andere aboriginal die moest vertalen tussen zijn stam en die klojo's uit Engeland Down Under.

Sowieso overnemen als je de ruimte hebt. Een cavia is natuurlijk niet zo leuk als een konijn, maar het typisch zuid-Amerikaanse karakter van dit bijzondere knaagdier zal zeker een toevoeging zijn aan je huishouden!

Kapitein Luv
Ben schreef: Mocht je hem niet kwijt kunnen, cavia aan het spit schijnt erg lekker te zijn.

Hieronder het recept weet alleen de tijden niet maar dat moet je maar uitproberen.

slacht de cavias, reken bij kleintjes op een per persoon, stroom het vel af en neem de ingewanden eruit. bewaar de lever, doe de rest van de ingewanden weg, de darmen zijn te dun om worst mee te maken.
Snij de cavia aan stukken en kruid deze met chili, oregano en wat cacao. Braad de stukken aan tot bruin. voeg water toe en laat de beestjes er in stoven. Breng de smoor op smaak met wat zout, knoflook en chili. stoof het vlees tot het gaar is. bind de saus af met de gepureerde lever, en monteer af met wat bittere chocolade.
Serveren met Bonen en tortillias
Heerlijk en authentiek mexicaans

Zonde. Net de muizenvallen weer bij m'n ouders gedropt.

Ahh, helemaal niemand die voor die schattige koppie smelt? Niemand met een kennis die heeel graag zo'n snoetje wil hebben??

Ik vind het een heel leuk beertje, maar het lijkt mij niet zo handig op mijn kamer.
Zet hem anders ook op marktplaats :) Maar dan alleen op laten halen natuurlijk...

Waarom maken die beesten vogelgeluiden...

Paula Lunenborg
Charlotte schreef: Waarom maken die beesten vogelgeluiden...

Dat is juist het enige leuke aan het hele beestje.

Doen mijn cavia's anders nooit. Ze maken gewoon... caviageluiden.

Paula Lunenborg
Charlotte schreef: Doen mijn cavia's anders nooit. Ze maken gewoon... caviageluiden.

haha ja eigenlijk bedoelde ik dat ook.

Kan die ook zwemmen?

M'n zusje heeft ooit haar hamster leren zwemmen. Of meer een poging tot gedaan. Vond ie namelijk niet heel leuk.

Heeftie het overleefd? En Klaartje, hoezo dat?

Sanzo Panza

Als ik nu eens beide hamsters krijg, krijg jij een bonte corsage. Deal?

klaartje schreef: Kan die ook zwemmen?