JP.

Gemeente,

Binnenkort wil ik een keertje in een zonnig weekend afreizen naar Lauwersoog, om daar de boot te pakken richting Schiermonnikoog. Daar wil ik vervolgens een fiets gaan huren, en een beetje het eiland rondrijden om wat foto's te maken en wellicht wat met de plaatselijke bevolking te praten.
Nu zou dit ook tijdens een regiokamp kunnen plaatsvinden, maar dat is zonde van de tijd. Daarom ga ik er een apart weekend voor uittrekken. Althans, een vrijdagmiddag en eventueel de daarop volgende zaterdag.

In eerste instantie was ik van plan om gewoon een keer op de bus te stappen, maar toen bedacht ik dat er misschien nog wel meer mensen zijn die dit wel leuk zouden vinden. Daarom meld ik het hier even. Ik ga het weerbericht in de gaten houden, en als het een beetje lekker wordt dan pak ik mijn knapzak en fototoestel in, en trek erop uit. En dan zie ik wel wat ik ga doen en hoe lang ik blijf.

Dus als er mensen zijn die het leuk vinden om een dagje (en eventueel een nachtje) op Schier te verblijven, dan moeten die maar even een seintje geven. Ook als je geen camera hebt (welke je misschien zou kunnen lenen) maar gewoon een beetje over het eiland wilt cruisen.

Lijkt me ook wel geinig... Wat fietsen, wat integreren met locals... Prima :roll:

Rond wanneer had je in gedachten?

Tja, ik zit eigenlijk te wachten tot de zomer begint. :roll: Maar bij gebrek aan beter wacht ik gewoon tot het op een vrijdag mooi weer is. Dan check ik even of het een beetje zo blijft, en vervolgens ga ik wat spulletjes bij elkaar zoeken.
Dat kan dus ook pas over een week of wat zijn. Ik heb namelijk geen zin om in de regen rond te fietsen of allemaal foto's met bewolkte lucht te maken.
Kortom; geen idee.

om een extra dimensie aan je tripje toe te voegen: 't schijnt dat je ook vrij simpel in Borkum terecht komt, ben er nog nooit geweest en op Schier ken ik inmiddels elke straattegel wel :wink:

verder lijkt het me een goed plan om een keer te gaan doen, overigens vind ik dat het ook prima bij ander weer kan, zolang het maar niet typisch nederlands grijs is...

Ok, Menno gaat in de regen naar Borkum. Liefhebbers kunnen zich bij hem melden. :wink:

voor een keertje naar Borkum moet je even kijken op www.15euro.nl voor studenten is de bus van groningen naar de boot gratis. je betaalt dan de overtocht. op de site staat meer informatie. je zou ook kunnen overnachten. maar JP, leuk ideetje hoor! ik hoop voor je dat het snel mooi weer wordt! halverwege deze week zou het weer weer (:)) iets opknappen.