Berdine

<a href="http://picasaweb.google.nl/bjvaneerden/PosterOpenSoos/photo#5183871374492512674"&gt;&lt;img src="http://lh6.google.nl/bjvaneerden/R_DPjL3xMaI/AAAAAAAAAl0/md9ke0LxRiI/s800/opensoos32%5B1%5D.jpg" /></a>

Geinteresseerd in de GSV?
Aanstaande donderdag is er Open Soos aan de Hereweg! Een uitstekende manier om eens van dichtbij te ervaren hoe het is bij een studentenvereniging. De avond begint met een popconcert met diverse optredens van GSV'ers, dit is in Huis de Beurs (aan de Vismarkt). Daarna is er op soos een lezing door de Rector Magnificus van de RuG. En wat je voor rest kunt verwachten? Veel gezelligheid, een drankje en ongetwijfeld een goed gesprek...

Wil je meer weten? Stuur dan een mailtje naar prescie@gmail.com of bel met 06-16672629. Ook kunnen er slaapplaatsen geregeld worden!

Tot aanstaande donderdag!
De PRescie

Jehes!

Komt Frenkiefrenk potentials afschrikken?

annemarieke

Mooie poster! :D

Iedereen zijn mooiste kleertjes aan, het lekkerste geurtje op en de meest stralende glimlach om potentials binnen te halen!

N.B. Steendam

Mooie poster, leuk program. Maar blijf niet te lang plakken, want er moet ook nog naar Berlijn gelift worden! Oei, wat gebeuren er veel leuke dingen op de GSV:D

Als iedereen nu even minstens 1 potentieeltje meeneemt, knallen we er gewoon eventjes een jaarverbandje van een mannetje of 50 uit, waarbij de vrouwen dan nog niet mee zijn geteld natuurlijk...

Is er ook een swingfeest? Is de spuitbus gevuld? Is de watertoevoer in orde? Ik vermoed dat het mooi gaat worden.

Er is geen echt swingfeestje geregeld omdat er al zoveel andere activiteiten zijn. We moeten de volgende open soos ook weer met iets origineels komen natuurlijk. Maar als jij een dansje wil doen dan moet je dat lekker doen!

Géééén swingfeest?

Berdine schreef: Er is geen echt swingfeestje geregeld

i love you

Rare jongens, die GSV'ers.

Berdine schreef: Er is geen echt swingfeestje geregeld omdat er al zoveel andere activiteiten zijn.

Lieve amica van Eerden,
wat maak je de GSV nou. Een open soos zonder een swingfeest is als het GSV-archief zonder Ursa. M.i. vinden veel potentials het een intense verlichting om na alle pittige wervings-gesprekken in de voorzaal, de stress te laten wegvloeien met sensuele heupdansjes en wat dies meer zij.
Gelukkig lees ik in al mijn verbijstering: 'er is geen ECHT swingfeestje geregeld'. Ik hoop dat er dan een groots officieus swingfeest 'ontstaat'. Ik hoorde dat amice van Heuveln en consorten graag willen draaien, dus dat komt wel goed.

Berdine schreef: We moeten de volgende open soos ook weer met iets origineels komen natuurlijk.

GSV is toch helemaal niet origineel. De potentials verwachten dat ook helemaal niet. Die willen gewoon weten waar ze aan toe zijn. Duidelijkheid en structuur is voor scholieren erg belangrijk. Gewoon een swingfeest, zoals het hoort.

Berdine schreef: Maar als jij een dansje wil doen dan moet je dat lekker doen!

Als er een open soos wordt georganiseerd zoals vier jaar geleden, waarbij de potentials tot extase kwamen met de limbodans, zal ik zeker een dansje doen.

JWJ schreef: Een open soos zonder een swingfeest is als het GSV-archief zonder Ursa.

Leuk, ongenuanceerd zinnen uitkiezen en daar commentaar opleveren, ik doe ook even mee. Hans, je vergelijking gaat natuurlijk niet op. Er is namelijk geen enkel verband tussen open soos/swingfeest en GSV-archief en Ursa. Dat zou hetzelfde zijn als ik als argument zou geven dat er geen swingfeest komt omdat een open soos zonder swingfeestje hetzelfde is als GSV zonder leden. Zo'n argument slaat nergens op.

JWJ schreef: M.i. vinden veel potentials het een intense verlichting om na alle pittige wervings-gesprekken in de voorzaal, de stress te laten wegvloeien met sensuele heupdansjes en wat dies meer zij..

Hier zou je wel eens een klein punt(tje) kunnen maken. Maar daarom kan er de volgende keer nog wel een swingfeestje zijn. Dát is zeker niet uitgesloten. Deze keer alleen even niet.

JWJ schreef: Als er een open soos wordt georganiseerd zoals vier jaar geleden, waarbij de potentials tot extase kwamen met de limbodans, zal ik zeker een dansje doen.

Goed idee, die limbodans! Mooi zo, dan reken ik erop dat dit programma-onderdeel donderdag voor jouw rekening komt.

Ambtenaar schreef:
Berdine schreef: Er is geen echt swingfeestje geregeld

i love you

Sterker nog, er is helemaal geen swingfeest geregeld 8)

Willen jullie mij er buiten laten? Ik lever toch geen goede vergelijking, aangezien ik me 99% van de tijd buiten het Archief bevind.

JWJ schreef: Een open soos zonder een swingfeest is als het GSV-archief zonder Ursa.
Berdine schreef: Leuk, ongenuanceerd zinnen uitkiezen en daar commentaar opleveren, ik doe ook even mee. Hans, je vergelijking gaat natuurlijk niet op. Er is namelijk geen enkel verband tussen open soos/swingfeest en GSV-archief en Ursa. Dat zou hetzelfde zijn als ik als argument zou geven dat er geen swingfeest komt omdat een open soos zonder swingfeestje hetzelfde is als GSV zonder leden. Zo'n argument slaat nergens op.

Hallo amica van Eerden,
Fijn dat je reageert. Ik zie dat je aangeeft dat mijn argument nergens op slaat en je wil dat illustreren aan de hand van een door jou gekozen drogreden (wat ik baseer op het feit dat jij het hebt over 'dat zou hetzelfde zijn als ik als argument zou geven dat.....').

Echter, het punt wat ik maakte en waar jij over viel (casus Ursa) is helemaal geen argument. Het was een illustratie, een vergelijking (zoals je dat in de eerste zin van jouw reactie netjes weergeeft)
Ik wil deze illustratie wel even verhelderen, maar nogmaals, het is geen argument, dus ook geen drogreden.

De relatie tussen Ursa en het GSV-archief kun je zien als een onlosmakelijke verbondenheid. Ursa is de ziel van het archief, maar tegelijkertijd is het archief de geesteskracht van Ursa. Het is een beetje als de Drieëenheid, maar dan anders.
Het verband tussen Ursa (als hoofd van het archief) het Archief (de vervolmaking van Ursa) en de GSV ligt in het punt dat het innig verstrengeld is met elkaar. Deze illustratie gaf ik om aan te geven dat open soos en swingfeest ook zo innig met elkaar verweven zijn.

Maar andere illustraties zijn zeer zeker mogelijk. Zoals jouw voorbeeld (Een open soos zonder swingfeest is hetzelfde als de GSV zonder leden) prima in mijn relaas kon worden gebruikt. Echter, het belang van Archivaris Ursa is met deze vergelijking ondergesneeuwd. Daarom koos ik voor de door mij gegeven vergelijking. Maar in theorie, Berdine, zou jouw voorbeeld ook prima passen.

Berdine schreef:
JWJ schreef: Als er een open soos wordt georganiseerd zoals vier jaar geleden, waarbij de potentials tot extase kwamen met de limbodans, zal ik zeker een dansje doen.
Goed idee, die limbodans! Mooi zo, dan reken ik erop dat dit programma-onderdeel donderdag voor jouw rekening komt.

Ik zie hier een delegerende CC'er spreken :wink: .
Maar het gaat er hier dus om dat alvorens ik een dansje ga doen, er een limbodans wordt georganiseerd.

Met amicale groet,

JWJ

Jaja, en jij moest studeren.... Denk niet dat het op deze manier gaat lukken met je tentamen van morgen. Desalniettemin toch succes ermee.

Een ieder af te raden: 2 liter Jus d'orange op een soosavond. 'k heb geen oog dicht gedaan... Zitten er dan echt zoveel vitamientjes in?

Overigens een prima avond. In het geheel niet onaardig...

kwart voor acht weggaan van soos. T moet niet gekker worden.

Herbsgarden

Hypothetisch leuke soos! Ik heb het swingfeestje trouwens geen seconde gemist.

Ik vond het ook een hypothetisch leuke soos! Ook de rockavond was hypothetisch mooi, het was goed zo.