Koning David

Doe mij een plezier en stem op Joan Derk als grootste Overijsselaar

http://www.overijsselsgrootste.nl/

Klaas Schilder!

Wat een kul-topic... Maar goed, ik adviseer Clara Feyoena van Raesfelt-van Sytzama.

Koning David

Van der Capellen wist met zijn theatraal tegendraadse optreden de kloof tussen burger en politiek te overbruggen en betoonde zich op deze manier een waar volksvertegenwoordiger.
Hoewel Thorbecke sympathie had voor de jacobijnen was hij niet voor democratische verkiezingen maar voor het censuskiesrecht.

Lees bijvoorbeeld:

http://www.geheugenvannederland.nl/tent ... toon2.html
Koos L schreef: Wat een kul-topic... Maar goed, ik adviseer Clara Feyoena van Raesfelt-van Sytzama.

Die heeft tenminste nog in Winsum gewoond. Verder heeft ze de gouwe ouwe Wij knielen voor uw zetel neer in elkaar geknutseld.

vet schreef: [..] Die heeft tenminste nog in Winsum gewoond. Verder heeft ze de gouwe ouwe Wij knielen voor uw zetel neer in elkaar geknutseld.

en een mooi bejaardentehuis achtergelaten...

Waarom krijg ik onderstaand bericht als ik naar de site ga?

Die website die Klei noemde schreef: Geachte bezoeker U bent nog iets te vroeg. De verkiezingen starten op 31 maart vanaf 17:00 uur. Dan kunt u via deze website uw stem uitbrengen.

Die Joan Derk is toch vooral bekend door zijn grootste fan in alle eeuwen, Vriend Klei. Het is tijd voor een nieuwe beroemde Overijsselaar. Ik heb eens even een beetje gesnuffeld op de site, en het valt me op hoe willekeurig zo'n verkiezing is. Blijkbaar moet je gewoon in een deel van je werkzame leven in Overijssel gewoond hebben om een Overijsselaar te zijn.

Een wetenschapper als grootste Overijsselaar verdient mijn voorkeur. Ik ga voor , een arts en wetenschapper die actief was in het verzet tijdens de oorlog en aan wie ontiegelijk veel nierpatienten dank verschuldigd zijn. Ik vind zo'n verkiezing onzin, maar om een wetenschapper een kans te geven boven Edwin Evers ga ik toch maar stemmen.

Wacht eens even. Ik herinner me plotseling dat de wereldberoemde Thomas à Kempis ook een Overijsselaar is. Nog een argument tegen zo'n idiote verkiezing is dat je toch onmogelijk mensen goed kunt vergelijken op hun 'grootheid'.

in de krant stond gister Herman Finkers...
maar ja... die is cabretier... :?: :roll:

Vriend Niels

Waarom staat Henk Timmer er niet bij?

Wie is Henk Timmer?

Kolff is trouwens in de jaren '60 ook begonnen met onderzoek naar een kunstmatig hart en betekent tot op de dag van vandaag heel veel voor de ontwikkeling van allerlei kunstmatige organen. Hij woont en werkt in de VS, waar hij een zo grote faam heeft dat hij wordt beschouwd als één van de 100 belangrijkste personen van de 20e eeuw.

Koning David
Luuk schreef: Die Joan Derk is toch vooral bekend door zijn grootste fan in alle eeuwen, Vriend Klei. Het is tijd voor een nieuwe beroemde Overijsselaar. Ik heb eens even een beetje gesnuffeld op de site, en het valt me op hoe willekeurig zo'n verkiezing is. Blijkbaar moet je gewoon in een deel van je werkzame leven in Overijssel gewoond hebben om een Overijsselaar te zijn.
Je vergeet Pim Fortuyn.
Luuk schreef: Wie is Henk Timmer? ... Hij woont en werkt in de VS, waar hij een zo grote faam heeft dat hij wordt beschouwd als één van de 100 belangrijkste personen van de 20e eeuw.

dat zegt de nuchtere overijsselaars zeker weer niets :roll:

Het is een voetballer. Ga je schamen! Wat moet een voetballer op zo'n lijst? Er zijn zoveel sporten. Ik vind dat voetbal veel te hoog gewaardeerd wordt ten opzichte van andere sporten. Bah!

Vriend Klei, ik betwijfel serieus of wijlen 'prof.' dr. W.S.P. Fortuyn ooit zo ijverig voor Joan Derk gepleit heeft als jij.

Wolter Huisman. Deze jachtbouwer uit Vollenhove overleed kerstavond 2004, een korte tijd nadat hij zijn grootste jacht ooit kon overdragen aan Jim Clark (oprichter van o.a. Netscape). De 'Athena' is met 90 meter lang het grootste privézeiljacht ter wereld, en is gebouwd in -jawel- Vollenhove.

Ik heb Bert Zuurman gestemd..

Luuk schreef: Vriend Klei, ik betwijfel serieus of wijlen 'prof.' dr. W.S.P. Fortuyn ooit zo ijverig voor Joan Derk gepleit heeft als jij.

Hij heeft notabene een boek dezelfde titel gegeven als een pamflet van Joan Derk baron van de Capellen tot den Pol. Dat heb ik Klei nog niet zien doen. :wink:

Koning David

Nog niet nee. :mrgreen:

Heb getwijfeld tussen Bep Bakhuys, Herman Finkers en Thomas á Kempis. De laatste is het geworden.

Geert Groote is (in het kader van Thomas a Kempis) ook een goeie