Volgens mij is het probleem van ST juist dat niemand het kan uitleggen. Wat ze doen is allerlei apparaten, concepten, soorten energie en andere onzin bedenken, en in die virtuele wereld met andere spelregels is het mogelijk om sneller te reizen dan het licht.

Nu durf ik niet te beweren dat het in onze echte wereld nooit mogelijk zal zijn om sneller dan het licht te reizen (je weet nooit wat voor natuurkunde uitgevonden zal worden die nog veel fundamenteler is dan de relativiteitstheorie en de quantumfysica), maar in ST wordt gewoon gezegd dat het kan met de ultrahoogenergetische-blablabla-warpspeed-kletskletsklets-weetikveelwat-generator. Bij het poneren van deze toffe must-have apparaten wordt erg weinig tijd verspild aan het uitleggen van de werking ervan, en dat is maar goed ook.

Je moet het maar zien als Lord of the Rings: natuurlijk bestaan er geen Ents en Hobbits en onzichtbaarmakende ring en zo, maar dat geeft niet. Je definiƫert gewoon een wereld waarin het allemaal kan.

Ik heb trouwens al 4 jaar geen ST gekeken, en de tijd dat ik het wel keek bedroeg slechts 2 maanden, dus schiet me er niet om neer als ik de details van Star Trek niet goed voor ogen heb. Misschien moet Albert het maar uitleggen.

L1Rn4urAyA7aTEe

Wel ontopic blijven: ST heeft niks met SW te maken.

Ik ben af en toe en hopeloze nerd, maar toch charmeert SW me veel meer dan ST.

De eerste serie ST is wel ontzettend cool trouwens...

Ik ga maar eens slapen, ik slaapwandel de halve dag al...

mensen die er waren: bedankt
mensen die er niet waren: jullie hebben iets gemist

wij alleen maar slaap :lol: