Boaz Pilon

Beste GSV'ers,

Ik zal het kort houden: ontmoeten, vragen en ontdekken zijn de kernwoorden van de Alphacursus. Als christenen zitten we zelf vaak met vragen over het geloof of zijn we de basis vergeten. Het kan ook zijn dat je niet weet hoe je anderen op makkelijke wijze de basis van het geloof uitlegt of het niet durft om anderen te vertellen over Jezus.
Doe daarom super makkelijk: nodig mensen uit voor Alpha of kom zelf! Om te leren, te leren vertellen of om andere mensen een kans te geven te bedenken wie Jezus is, te praten over de Bijbel, het kwaad, genezing, de kerk...

9 oktober begint de nieuwe cursus, met op 2 oktober al een info-borrel.
Kom langs of app mij voor vragen.

Dit is al gauw, daarom is er een tweede cursus die begint in februari.
Hierover zal verdere (uitgebreidere) promotie volgen.

Bedenk zelf of je er baat bij zou hebben of dat er iemand in je omgeving is. Nodig die please uit, voor de cursus nu of die van februari.

Fijne dag allemaal!

NienkeBraam

Volgens mij heb ik dit al een keer eerder gezegd, maar het is echt een aanrader om dit te doen! Ik heb dit vorig jaar gedaan met een aantal christelijk (opgevoede) studievriendinnen en het heeft op sommige momenten mij aan het denken gezet over mijn eigen (gereformeerde) opvoeding.
Als je meer wil weten mag je mij ook een appje sturen:)

Niet helemaal bij nagedacht, maar de locatie van de infoborrel van vanavond is het SKLO-pand aan de Kraneweg 33.
De borrel start om 20u.

Kan je niet, maar wil je wel? Kom gerust volgende week op de eerste avond langs. Zelfde locatie en eten wordt voor je gefixt :p

Weet je nu al dat je niet komt? denk dan na over of er iemand is die je voor de volgende cursus kan uitnodigen. Zonder jullie uitnodigingen kunnen we onze doelen niet bereiken.

beschrijving

Hallo lief lid!

Vreugde, toerusting, eten en vriendschap. Een paar woorden die samenvatten wat wij als verenigingen d.m.v. de Alpha cursus mogen brengen.

Het is prachtig om te zien dat mensen hun geloof verdiepen of er mee in aanraking komen.

Jezus zelf(!) heeft ons opgeroepen hier aan mee te werken. Als vereniging mogen/moeten wij deze Alpha dus ook helpen dragen.

Iedereen kan op zeker 1 manier zichzelf of ons helpen:

  1. Wil jij leren hoe je anderen over het geloof/evangelie vertelt? Kom zelf langs op de borrel
  2. Wil jij zelf meer leren over hoe het christelijke geloof in elkaar zit? Kom zelf langs op de borrel.
  3. Nodig anderen uit voor de borrel die mogelijk onder nrs. 1 of 2 vallen
  4. Help mee als gespreksleider
  5. Bid voor het team en de deelnemers

Vragen? App me gerust

Ha GSV!

Vanavond is hiervan dus de infoborrel, dus bent u geïnteresseerd of heeft u vragen? Kom dan vooral langs om informatie in te winnen en vragen te stellen!

Groetjes namens het Alpha-team!

Hoi,

Vandaag begint onze eerste cursusavond.
Sowieso ben je meer dan welkom om aan te sluiten.

Heel belangrijk: willen jullie mee bidden? Door twijfelaars kan de groep ineens vrij klein worden en dat zou heel jammer zijn. Ook hopen we dat er nog veel nieuwe mensen verschijnen.

Dank