Ik heb geen zin om zo'n lang verhaal te maken als RC, maar bovenstaande opmerking van Ton vind ik natuurlijk ook klinkklare onzin.
Competitieverloedering heet dat.
Ik ga lekker op Alex stemmen.

RC schreef:
Ton schreef: Alle oud-Greijdanus mensen 'moeten' ff op hem stemmen. En alle niet oud-Greijdanus ook, dus kom je van Guido de Bres, Gomarius of GSR, steun je zusterschool en stem op Wijma.

Hier wordt opgeroepen tot een tenhemelschrijend staaltje van competitievervalsing.

nou en...
Ik ken de beste man niet. Ik ken zijn soep niet (maar ik geloof niet dat het veel soeps is). Ik ken de Greijdanus niet. Kortom: ik heb hier werkelijk niets mee te maken en begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom ik op die vent zou moeten stemmen. Wie garandeert mij dat op het Heiden College te A. niet een huismeester zit die veel betere soep kan maken? Een soep met meer ballen? Ik durf de stelling aan dat je pas zou mogen stemmen voor deze belangwekkende competitie als je de soep van alle genomineerde kandidaten hebt genoten, alsmede je op de hoogte hebt gesteld van zowel het recept als de bereidingswijze.
Trouwens, door dit soort nostalgisch geneuzel wordt het edele vak van concierge op sluipende wijze gereduceerd tot het bereiden van enig warm vocht waarin wat restjes gehakt zijn verdwaald. Volstrekt onwenselijk!
Ik belief kortom niet meer lastig te worden gevallen met dit soort tirannieke oproepen van oud-Greijdanussers. Anders bel ik de politie. En ja, de soep wordt in dit geval wel degelijk zo heet gegeten als zij wordt opgediend.

Soeptrauma?

sjitzeg, kanniekiezen.. wordt het nou de soep van wijnalda, de vaderlijke zorg van wijma of de koffie van zuur..?!! Het waren allemaal topperts..!

Argumentje: Wijma woont in Hoogkerk.
Kortom: Groningers verenig u achter de Groninger!

Goedzo, ik ga ook voor de gratis sauzijnbroodjes na mn tentamens van Wijma!!

Waarom schrijft iedereen saucijzenbroodjes nou verkeerd...? Maar ja, mijn stem heeft ie in elk geval!

MaaT schreef: Argumentje: Wijma woont in Hoogkerk. Kortom: Groningers verenig u achter de Groninger!

Op zich komen Wijnalda en Zuur ook allebei uit Groningen.
En ik ken Wijma niet, dus waarom zou ik op hem stemmen? :?
Alleen omdat hij volgens de Greijdanus-lui zulke lekkere soep maakt?
Maar dat deed Wijnalda ook. En Zuur zeker! :wink:

Bij deze plaats ik gelijk een rectificatie: tijdens het novitiaat heb ik steeds gezegd dat ik geen familie van de oude Wijma ben, maar ik heb inmiddels ontdekt dat ik toch familie ben, het is een neef van m'n opa. Verder heb ik geen idee wie die hele man is, maar omdat iedereen zegt dat 'ie zo aardig is zal ik maar op hem stemmen... :wink:

Verrek zeg, hij lijkt ook nog op m'n opa

Nou, voor Dorine's opa dan... stemmen!!

Nou vooruit dan maar..... ;)

Men. Wijma heeft zich terug getrokken.

Volgens betrouwbare ingewijden van het Greijdanus vanwege het feit dat de prijsuitreiking op een zondag plaats zou hebben...En ja dan moet je stoppen..

Best jammer, want hij stond met stip op 1.

Hmm.. deed Zuur dat vorig jaar ook niet? Jammer!!

Ik lees het nu ook... beetje jammer, je kan dan toch gewoon niet naar de prijsuitreiking gaan? maak je tenminste ook nog een statement.. ;)

Maar als de mensen die de prijs uitreiken nou echt om de winnaar geven, vind ik dat ze de prijsuitreiking dan maar moeten verplaatsen.