Carloz

Mensen,
ik kreeg hier de volgende mail voor, en dacht dat plaats ik hier ook even, omdat ik het grote waanzin / geldverslinding vind wat er gebeurt in de EU. Het geauwehoer dat om en om in straatsburg en brussel vergaderd wordt. Teken dus allen even deze site, kost je als je snel typt, ongeveer 0,4 minuten...

mail die ik ontving schreef: Hallo Eens per maand verhuist het voltallige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen van Brussel naar Straatsburg. De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. Maar 99% van de rekening van dit verhuiscircus - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro moet worden betaald door de andere aangesloten landen. Een aantal leden van het Europarlement van verschillende partijen en uit verschillende landen hebben nu een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een einde te maken. Zij hebben één miljoen handtekeningen nodig om dit onderwerp op de agenda van de Europese Commissie te kunnen zetten. Op dit moment zijn er al bijna 300.000 handtekeningen binnen, maar dit moeten er dus één miljoen worden. surf naar www.oneseat.eu zet uw handtekening, zodat we met zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling!! Bedankt

Succes!

Allemaal al getekend?

jij?

Haha ik sowieso. Nooit begrepen dat ze dat niet gelijk gedaan hadden.

Als je er al niet in slaagt om met zoiets makkelijks zoveel geld te besparen, geeft me dat weinig hoop voor de rest. Pure prestige dit, lijkt mij. Vandaar dat ik het goed zou vinden als ze nu es een knoop door zouden hakken.

Welke stad maakt me nog niet eens zozeer uit, wat mij betreft gooien ze met een dobbelsteen, dat 1 2 of 3 voor Brussel is, en 4, 5, 6 voor straatsburg...

Ik heb zojuist een 2 gegooid.

Maar ligt het werkelijk zo ongenuanceerd of zijn er wel degelijk voordelen bij een bliksemverhuizing naar Straatsburg?

euh Frankrijk wordt tevreden gehouden??....

Vriend Niels
Arnold schreef: Maar ligt het werkelijk zo ongenuanceerd of zijn er wel degelijk voordelen bij een bliksemverhuizing naar Straatsburg?

Wanneer deze bliksemverhuizing niet meer doorgaat zal Straatsburg min of meer failliet gaan, dus dat is het voordeel voor Frankrijk en in het bijzonder dus de stad Straatsburg. Het levert gewoon enorm veel geld op. Een oplossing zou dus zijn als een ander groot orgaan of instelling van de EU gevestigd wordt in Straatsburg, of misschien moeten ze Straatsburg maar 'afkopen'.

Straatsburg heeft wel de Raad van Europa, de Europese Ombudsman en diverse andere instellingen.

wanneer het straatsburg/frankrijk meer oplevert dan 200 miljoen per jaar, hebben die bliksemverhuizingen mijn zegen

en uiteraard mag frankrijk dan een ietsiepietsie meer gaan bijdragen aan de eu zodat die 99% wat meer richting een representatief percentage gaat

200 miljoen? waar wordt dat in vredesnaam aan uitgegeven? mocht je 365 keer per jaar moeten verhuizen kost dat dus ruim 500000 per dag. Gekkenwerk.

Stel je voor: Er zijn 732 afgevaardigden. Die hebben allemaal een stuk of wat medewerkers, daarnaast moeten er ook nog een hele batterij ambtenaren mee om nog maar niet te spreken van alle verhuisdozen vol met papieren, documenten, en alle reiskosten van al die mensen die ook door de EU betaald worden... Inderdaad, kunnen ze niet wat beters doen met die tijd en dat geld?

Koning David

Ik ben geen euroscepticus (omdat ik dat associeer met bekrompen nationalisme) maar ik vind ook dat dit veel te duur is. Ik weet wel hoe dat geld beter besteed kan worden.

Koning David schreef: Ik ben geen euroscepticus (omdat ik dat associeer met bekrompen nationalisme)

Jaja Klei, zelf denken!