C.A.

Hoi allemaal,

Deze maandag (31 januari) is er in de Columnakerk een gemeentevergadering van Groningen-West. Het zal dan gaan over een belangrijke stap voor de toekomst van de gemeente, namelijk het mogelijke samengaan met Groningen-Noord. Zelf zit ik namens Groningen-West in de Kerngroep Samenwerking Noord-West, en ik hoop dat er ook een groep GSV-ers zal zijn! Veel studenten hebben niet door hoe belangrijk ze (kunnen) zijn voor de gemeente, terwijl meer dan de helft van Groningen-West student is. Iedereen in de gemeente wil dolgraag dat studenten meedoen binnen de kerk! Een goede stap naar betrokkenheid is het bijwonen van deze belangrijke vergadering, die begint om 20.00. Er is koffie vanaf 19.30. Ook zal de begroting voor 2011 worden gepresenteerd.

Hopelijk tot ziens op deze vergadering!

C.A. schreef: Veel studenten hebben niet door hoe belangrijk ze (kunnen) zijn voor de gemeente, terwijl meer dan de helft van Groningen-West student is.

Dat lijkt me een beetje overdreven. Ik ben er bij!

Overdreven? De cijfers liegen niet Harm!

Overigens wil ik vooral de jongere GSV-ers aanspreken, mensen van jouw leeftijd zijn haast verplicht te komen. ;-)

Tot vanavond!

Ik las in het kerkblad van Groningen-Noord dat samengaan geen vraag meer is, maar meer de precieze invulling en tijdspad ervan. Zijn ze daarmee te voorbarig geweest?
Heeft de GSV eigenlijk al een beetje contact met de nieuwe dominee van Groningen-Noord? Vooral met het oog op toekomstig samengaan misschien geen gek idee. Chris, weet jij of de gemeentes en wijkindelingen dan wel gescheiden blijven met eigen ds. of wordt alles dan gemixt?

AssessorJoost
erika schreef: Heeft de GSV eigenlijk al een beetje contact met de nieuwe dominee van Groningen-Noord?

Op deze vraag kan ik wel gedeeltelijk antwoord geven. Ds. Luth is tot nu toe nog niet aanwezig geweest bij een domineesoverleg (driejaarlijks overleg tussen Senaat, bestuur van ATV en dominees van Groningen) maar de volgende keren zal dit als het goed is wel het geval zijn.

erika schreef: Ik las in het kerkblad van Groningen-Noord dat samengaan geen vraag meer is, maar meer de precieze invulling en tijdspad ervan. Zijn ze daarmee te voorbarig geweest? Heeft de GSV eigenlijk al een beetje contact met de nieuwe dominee van Groningen-Noord? Vooral met het oog op toekomstig samengaan misschien geen gek idee. Chris, weet jij of de gemeentes en wijkindelingen dan wel gescheiden blijven met eigen ds. of wordt alles dan gemixt?

Het kerkblad van Groningen-Noord is zeker niet te voorbarig geweest. Op de gemeentevergadering van vanavond stond geen stemming op het programma. Het was een avond die de kerkenraad heeft belegd om de stand van zaken rond het proces van samengaan toe te lichten. Beide kerkenraden hebben reeds op 15 november 2010 unaniem besloten dat het einddoel is: een samenvoeging van Groningen-West en Groningen-Noord.

Hoe de wijkindelingen wat betreft het pastoraal werk van de drie dominees (Luth en de Niet van Noord, Basoski van West) er uiteindelijk uit komen te zien wordt op dit moment door de Kerngroep Samenwerking Noord-West onderzocht. Belangrijk om te vermelden is dat het pastoraal werk het uitgangspunt vormt in dit te verrichten werk, dit moet minstens op hetzelfde niveau blijven als nu het geval is. Verder speelt hier mee dat ds. de Niet in de zomer van 2012 met emeritaat zal gaan, en nog niet bekend is of er een vacature gevuld moet worden of dat men doorgaat met enkel ds. Luth en ds. Basoski.