Thereza

Hoi GSV,

Een vrouw bij mij in de kerk is op zoek naar iemand bij wie twee Amerikaanse studenten een nachtje kunnen logeren van 7 op 8 januari. Ze mailde mij het onderstaande:

Ik zoek logies voor twee Amerikaanse studenten van ergens rond de twintig, die studeren aan het Calvin College in Grand Rapids in Amerika.
Zij doen de studie geografie en brengen hier met veertien andere studenten drie weken door in Nederland. Ze gaan op excursie naar bijvoorbeeld de Deltawerken in Zeeland, de Afsluitdijk, de polders in Flevoland, oude steden zoals Amsterdam en Delft. Maar ze gaan ook naar Groningen om een rondrit langs de terpen te krijgen.
Op zaterdag 7 januari komen ze in Groningen en ze gaan zondag 8 januari rond 13.00 uur weer weg. Ik zoek nog een gastheer/vrouw voor twee jongens: Andrew Blunt en Nathaniel Sculley.
Het zou leuk zijn als ze 's middags iets van het centrum van Groningen zien, 's avonds misschien even uitgaan of thuis spelletjes doen of zoiets. Ze kunnen zondagmorgen mee naar de kerk [Tehuisgemeente] en daar koffie drinken, en hun begeleider Henk Aaij, van oorsprong een Nederlander, komt daar ook. Na de lunch gaan ze zondag dan om 13.00 uur weer weg. Ze worden zaterdag bij hun gastgezin afgeleverd en zondag weer opgehaald.
Maar een eigen invulling van het weekend door het gastgezin, of een invulling van die dagdelen in overleg met de studenten is natuurlijk ook prima!
En eventueel kunnen ze zondag na de kerkdienst met ons mee naar huis, waar ze dan opgehaald kunnen worden, als dat beter uitkomt.

Iemand van jullie die een matrasje vrij heeft dat weekend? Je kunt de mevrouw in kwestie, Willemien Wierenga, mailen op wcdwier@gmail.com of bellen op 050-3136380.