W

lieve webcie,

kunnen er niet wat beperking aan t formaat van geposte foto's en andere pics gesteld worden?? veel te vaak dat k van links naar rechts en weer terug in mn browser moet scrollen. die resize werkt maar heel matig namelijk.

Dat is toch alleen in nieuwsberichten (voor de frontpage)? Of bedoel je ook in alle andere posts?

Er kan natuurlijk een 'check' komen op maximale grootte. Is idd wel een idee, want een size als de alpha poster die er laatst was is niet alleen lelijk, maar laadt voor modemmers (maar misschien moet je daar tegenwoordig geen rekening meer mee houden) erg traag.

ja, webcie
die resize mod werkt bij mij namelijk helemaal nooit, welke browser ik ook probeer...

Bij mij wel. Wat voor beeldscherm heb je? 80 inch? Logisch dat een resize niet nodig is :P.

Shalom, dit was per ongeluk Roberto op het account van KJ...

Bij mij werkt de resize ook perfect. en ik heb gewoon iexplorer 6..

Ik heb ook IE 6, maar resizen gaat wisselend. Vaak bij het oningelogd benaderen van gsvnet wordt nieuws geresized. Wanneer ik dan inlog en de pagina dus ook opnieuw geladen moet worden, krijg ik ineens weer huge plaatjes.

pauljonathanpaulusI schreef: Ik heb ook IE 6, maar resizen gaat wisselend. Vaak bij het oningelogd benaderen van gsvnet wordt nieuws geresized. Wanneer ik dan inlog en de pagina dus ook opnieuw geladen moet worden, krijg ik ineens weer huge plaatjes.

Dat ken ik.

L1Rn4urAyA7aTEe

Bij 'ons' is het beleid dat plaatjes max. 500x500 pixels mogen zijn om de forumlayout niet te verknallen. Maar 'wij' hebben ook react als forumsoftware en geen phbb. ik heb op dit forum nog nooit problemen gehad met het resizen en/of verknalde layout (niet dat ik me dat als storend herinner in ieder geval).

Ik gebruik Mozilla Firefox op een Linuxcomputer. Ik weet wel dat je het resizen bij verschillende browsers onder 'preferences' kunt aan/uitzetten.

Bij Mozilla Firefox onder het menu Edit -> Preferences -> Advanced -> Browsing -> 'resize large images to fit in the browser window' aanvinken. Ik neem aan dat dit ook zo geldt voor de windows-versie van Firefox. Wellicht zit er ook zo'n optie in MS IE?

/edit: bij het inloggen, heb ik met een resolutie van 1280*1024, geen problemen...

Ingûh schreef: 'resize large images to fit in the browser window'

Dit topic gaat over een mod van het forum. Jij hebt het over grote platen die je gewoon als jpeg in je scherm opent.
Op deze manier:

Deze optie in Firefox heeft er dus niks mee te maken.

Ingûh schreef: /edit: bij het inloggen, heb ik met een resolutie van 1280*1024, geen problemen...

Wat klein.

L1Rn4urAyA7aTEe

euh... React is forumsoftware hoor, geen webbrowser ofzo...

omdat niet iedereen er last van heeft lijkt het me sterk dat het probleem bij een mod hier ligt, eerder aan de browser of browserinstellingen van de users.

Carloz schreef: Dat is toch alleen in nieuwsberichten (voor de frontpage)? Of bedoel je ook in alle andere posts?

alles waar mensen plaatjes bij kunnen verzinnen. posts, onderschriften, nieuwsberichten. wat je maar wilt. alle plaatjes die t forum onoverzichtelijk of de layout lelijk maken.

Ingûh schreef: Bij Mozilla Firefox onder het menu Edit -> blablabla
Ingûh schreef: euh... React is forumsoftware hoor, geen webbrowser ofzo...

Je hebt toch over de resize-optie van Firefox.

Ingûh schreef: omdat niet iedereen er last van heeft lijkt het me sterk dat het probleem bij een mod hier ligt, eerder aan de browser of browserinstellingen van de users.

Ik heb er ook af en toe last van. Zowel in IE als Firefox. Dus aan de browser ligt het niet. Bovendien verhelpt een F5je het meestal, wat duidt op een kinkje aan de kant van de server.

Het ligt inderdaad aan de mod. Ik heb em al een hele tijd geleden geinstalleerd en meteen vanaf het begin was dit probleem er al. Op diverse fora over phpBB wordt dit probleem gemeld, maar een oplossing is er niet voor zover ik weet

L1Rn4urAyA7aTEe

Er werd bij 'ons' ook over geklaagd toen we nog andere forumsoftware hadden, en bij ons lag het toen aan users die allerlei resize-opties niet aan hadden staan, dus vandaar dat ik die suggestie deed.

Verder hebben we toen dus als 'regel' gesteld dat plaatjes in posts niet breder dan 500 pixels mochten zijn, omdat bredere plaatjes de forumlayout verknalden. Maar nogmaals, wij gebruiken dus react (zeg maar de software die op GoT ook gebruikt wordt) en geen phpbb.

Weet niet of meer mensen er last van hebben, maar door de banner van Stieneke (waarvoor overigens complimenten) passen de topics waar zij in gepost heeft niet meer in mijn scherm en moet ik steeds heen en weer scrollen. Weet niet of het mogelijk is 'em ietsje smaller te maken?

Bovendien wordt het ding door de verklein-mod lelijk toegetakeld. Als je hem 'officiëel' verkleind wordt het plaatje een stuk mooier.

Op een fiets gelijk deze:

P.s. Ik heb nergens last van.

Het nadeel van jouw banner is dat hij bij PCextreme gehost is. En ja het ligt alweer (vrijwel) plat. Misschien moet de GSV-site daar toch maar niet heen...

edit; de storing lijkt nu korter te zijn dan ik normaal begin te vinden.
Jean schreef: Bovendien wordt het ding door de verklein-mod lelijk toegetakeld. Als je hem 'officiëel' verkleind wordt het plaatje een stuk mooier. Op een fiets gelijk deze: P.s. Ik heb nergens last van.

Ik heb verder niks met de site van Stieneke te maken hoor, maar ik zal zorgen dat de kleinere versie van de banner/header als signature verschijnt. Overigens is een fatsoenlijke monitor ook een oplossing.

Jean: Bieneke?

vet schreef: Jean: Bieneke?

Ja, dat leek me wel een keertje lachen.

Zo beter?

Vet.