Fleurke

Hela,

wie weet welke computerinstellingen ik moet aanpassen om het beeld van mijn pc op tv te krijgen? Ik heb een S-VHS videoverbinding kabel...

Ik gebruik deze website http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_ati.php
Alleen bij de stap "ga naar weergaves of displays" gaat het mis. Die knop heb ik niet..

Ik kan alleen kiezen uit Kleurbeheer, Catalyst TM control center (met zo'n rood ATI dingetje), Algemeen, Adapter, Beeldscherm en Problemen oplossen.

Volgens mij moet ik dingen voor m'n videokaart updaten of installeren ofzo?

Iemand een idee?

Waar het mis gaat t.o.v. je handleiding weet ik niet, maar op mijn pc werkt het een stuk simpeler (ook ATI kaart, oldschool beeldbuistv). S video kabel tussen de apparaten, rechtermuisknop op je bureaublad:

XP: eigenschappen - instellingen - bureaublad uitbreiden (soms paar keer herhalen, xp was bij niet altijd consequent)
Win7: schermresolutie - detecteren - bureaublad uitbreiden.

Bij een hippe tv (met hd-achtige resoluties) kan bureaublad dupliceren ook handig zijn, maar op mijn 640*480 beeldbuis is dat niet per se overzichtelijk.

Overigens is het nooit dom om de meest recente drivers voor je videokaart te hebben, die kun je vinden.

Fleurke schreef: Iemand een idee?

Stumper

Dat probeerde ik idd ook Arend.
Als ik op het 2e beeldscherm klik bij instellingen. En dan aanvink: "Het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" gebeurd er niets... Dan wordt het scherm van m'n pc ff zwart en dan vervolgens zie je dat dat vakje niet meer is aangevinkt...

Op welk kanaal moet je t.v. eigenlijk staan of maakt dat niet uit?

videokanaal lijkt me. (av of 0)

Volgens mij moet je in jouw geval in het Ati Catalyst Control Center zijn.

Met driverversie 10.9 staat het bij "Desktops & Displays"

Ik gok dat Uitbreiden naar deze monitor niet gaat werken op je tv. Doorgaans heeft een computermonitor een veel hogere resolutie dan een televisie (tenzij het een HD-tv betreft), waardoor waarschijnlijk de TV er uitklapt. Probeer de TV eens als kloon in te stellen?

Dankje MSG

Zie onderstaande link

http://www.gsvnet.nl/gsvdocs/565.bmp

als ik nu op het 2e beeldscherm klik en dan op okey wordt het zwerm weer ff zwart maar gaat dan gewoon weer terug naar de oude stand (dus op beeldscherm 1)

Heb het ook al geprobeerd met een lagere resolutie van de desktop area...

En wat bedoel je met probeer je TV eens als kloon in te stellen en hoe doe ik dat?

Berend, staat er ergens ook iets over de keuze tussen NTSC en PAL bij de instellingen voor je beeld naar de TV? Voor de meeste Europese TV's moet je beeldsignaal op PAL staan ingesteld, maar de Amerikaanse standaardinstelling is NTSC, die misschien bij jouw laptop ook default is.

En @HedGe: Leuke bijdrage!

Bij mij doet tie het gewoon hoor Fleurke!

MsG schreef: Ik gok dat Uitbreiden naar deze monitor niet gaat werken op je tv. Doorgaans heeft een computermonitor een veel hogere resolutie dan een televisie (tenzij het een HD-tv betreft), waardoor waarschijnlijk de TV er uitklapt. Probeer de TV eens als kloon in te stellen?

Eigenlijk klopt hier precies niets van. Bij klonen, oftewel dupliceren, zal de uitvoer-resolutie voor beide monitoren gelijk moeten zijn. Dit betekent dat je laptop op 800600 of zelfs 640480 moet gaan draaien (tenzij je een hd-tv hebt). Bij bureaublad uitbreiden stelt hij zelf vast wat de max resolutie van het tweede scherm is, zie ook de screenshot (Win7, maar hetzelfde principe):

Verder is XP wat halstarrig af en toe, en was het bij mij nodig om soms een paar keer het beeldscherm in te schakelen. Zie je wel een tweede beeldscherm staan naast je hoofdscherm, alleen dan lichter/anders gekleurd? Schuif dat beeldscherm eens een beetje naar boven of beneden, dan vraagt ie als het goed is of hij dat beeldscherm moet inschakelen. Dit moet soms een paar keer voordat windows dit ook daadwerkelijk doet.

Na veel prutsen lukt het me om beeld van m'n p.c. op de t.v. te krijgen.. Maar dan heb ik een zwart p.c. scherm.
Eigenlijk wil ik graag beeld op t.v. en p.c. maar op deze manier kan ik ook prima filmpjes kijken...

Bedankt voor het meedenken iig!

Jo

Woon je toevallig in Vinkhuizen?

Toeval bestaat niet.

Ruth 2:
3 Ze ging dus naar het land om aren te lezen, achter de maaiers aan. Het toeval wilde dat de akker waar ze kwam van Boaz was, het familielid van Elimelech.

+1