Hannah

Ha, daar was ik weer met mn topic bij gebrek aan voldoende computerkennis...

In deze aflevering ben ik op zoek naar een goede printer. Ik denk dat ik ongeveer 2 pakken printerpapier per jaar gebruik en ik ben dus op zoek naar een printer waarvoor dat uitkan.

Ik hoef alleen zwart-wit te printen en ik wil het liefst niet elke maand nieuwe (dure) cardridges moeten halen. Ik heb nog niet echt een prijsklasse bepaald omdat ik niet echt weet waar ik aan moet denken.

Heeft iemand tips of gebruikerservaringen?

Hmm...een klein laserprintertje is dan een optie denk ik. Is een investering, en de cartridge is ook vrij duur. Maar uit 1 cartridge haald je 1500-2000 printjes volgens mij...

Vraag maar in Niek St. die heeft een leesurprintur.

inkjetinkt koop je voor een rotprijs bij zo'n refillshop. Dat is helemaal niet zo duur meer.

ik heb zelf goede ervaring met mijn hp laserjet 1080 kost ongeveer €75 euro en print snel en goed, cartriges zijn wel redelijk duur, maar daar kun je dan ook veel meer printjes uithalen dan de gemiddelde inktjet. verder heb ik slechte ervaring met het hervullen van een inktjet ding. hij ging de hele tijd lekken en verder kon je er dan ook niet zo veel printjes uit halen. maar goed dat zijn mijn ervaringen. zie maar wat je er mee doet

N.B. Steendam

Regel een Makro-pasje, stond laatst een mooie laserprinter voor 60E exclusief.

Ook heb ik een ouderwetse staan (zonder usb), gratis af te halen voor elke gsv'er. 3 jaar geleden werkte hij nog, sindsdien niet meer gebruikt.

Macropasjes lenen gaat niet meer, je moet je tegenwoordig identificeren.

Ik heb een Hp Photosmart 2575 all in one, uitstekend apparaat, afgekeken van Zwier, is omgerekend per zwart wit print de goedkoopste inktjetprinter. Het ding kost om en nabij de €100.

Maar goedkoper is een Brother HL 2035 series. Aanschaf vanaf 65 euro via internet ( http://www.kieskeurig.nl/laser_printer/ ... en/235226/ ) en circa 80 euro bij de mediamarkt.

Met de meegeleverde toner kun je ongeveer 1750 pagina's printen. Dat is voorlopig dus ruim voldoende voor het aantal dat jij print. Daarna koop je bij www.sneltoner.nl voor 32,50 een nieuwe toner waar je zo'n 3000-4000 pagina's mee kunt afdrukken. (32,50/3500 = 0,9 ct per pagina)

Retegoedkoop dus allemaal. Bovendien heeft de Brother HL 2035 een papierlade waardoor er geen stof op je papier komt als je de printer niet gebruikt. Inktjetprinters gaan vaak al na 1 of 2 jaar kapot doordat dit stof bij het printer wordt meengenomen in de printer waardoor de printkoppen kapot gaan. Resultaat: kapotte printer en opnieuw een printer kopen.

Laserprinters zijn daarnaast vaak al goedkoper in aanschaf dan inktjetprinters, nieuwe toner is goedkoper dan een nieuwe carttridge, je printer blijft langer heel en hij print bovendien 18 pagina's per minuut veel sneller dus ook nog!

Als je nu niet overtuigd ben dan weet ik het ook niet meer. Overigens kan jurjen mijn positieve verhalen bevestigen.

Je kan geen kleurtjes doen he. Een laser bestaat namelijk maar uit 1 golflengte.

Voor die enkele kleurenpagina die je af en toe uitprint is een inktjetprinter gewoon heel duur. Gelukkig heeft Groningen tientallen copyshops.

Herbsgarden

Goed verhaal Henk-Jan! Aandelen in Brother gekocht?

Om de commercie snel aan een contractje met Brother te helpen wil ik het enthousiaste verhaal van Henk-Jan wel bevestigen. Mijn Brother-laser printer bevalt erg goed en doet het al zo'n drie pakken papier met 1 toner.
Kleuren printen doet ie niet, maar dat is meestal ook helemaal niet belangrijk.

Super bedankt! Echt precies het verhaal waar ik op hoopte. Ik ga aan de slag!

Trouwens, op die site die je noemde, staat wel een prijs van 64,20, maar de leverprijs is 82 nogwat. Dat is als je em via 4allclients bestelt toch?

Hoe werkt zoiets eigenlijk? Als je via bankoverschrijven kiest, moet je dan eerst het geld overmaken voordat ze em leveren? Of kan je achteraf betalen?

Zag later dat er inderdaad nog bezorgkosten overheenkomen dus wat dat betreft kun je misschien beter gewoon even langs de mediamarkt of de saturn fietsen. Op vergelijk.nl staat ook aangegeven wat de prijs is inclusief verzendkosten en die is bij http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje het laagst.

Betalen kan op verschillende manieren. Je kunt vooraf betalen via internetbankieren. Als je dat wilt kies je voor de optie IDeal en dan wordt een pagina geladen waarin je kan inloggen op je internetbankierenwebsite. Je kan ook kiezen voor betaling onder rembours maar meestal wordt het daar nog weer een euro of 7,5 duurder van. Over het algemeen werkt betaling via IDeal prima, ik maak er altijd gebruik van en heb er nog nooit een probleem mee gehad. Je betaalt en krijg een bevestigingsmailtje gestuurd, en wacht gewoon tot de postbode je printer komt brengen.

@ Herbsgarden; Mijn aandelen Brother heb ik inmiddels verkocht, voor je het weet zijn ze niks meer waard, net als je inktjetprinter.

Als je op afleverprijs klikt zie je de prijzen gesorteerd op prijzen inclusief verzendkosten, dat kan je weer een paar euro schelen. Wat je ook kan doen is hem ophalen bij Norrod (steentilstraat), dan ben je net zo veel geld kwijt: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=30879. Wordt'ie alleen niet bezorgd...

Zie net dat er nog een goedkopere deal is te halen voor eenzelfde printer van een type eerder http://www.kieskeurig.nl/laser_printer/ ... en/139338/

@ Rolf: Je kunt het aantal pagina's dat je kunt afdrukken op een tonerkit nog verder verhogen door de bespaarstand aan te zetten. Dit doe je bij de geavanceerde printerinstellingen in het menu afdrukken.