Bastiaan

Ja hoor, mijn zoveelste fiets heeft het weer begeven.
Verlichting gaf het al eerder op, maar ik kon er nog steeds op fietsen.
Spatbord gaf het op, maar kon er nog steeds op fietsen.
Buitenbanden gaven het op, maar kon er nog steeds op fietsen.
Het stuur brak half doormidden, maar ook met een half stuur (geloof me) kun je nog steeds fietsen.
Vanochtend alleen had ie er genoeg van: losse spatbord vliegt naar voren, blokkeert mijn wiel en ik maak een salto door de lucht om vervolgens met mijn knuistjes, beentjes en borst het asfalt een goede boenbeurt te geven. Fiets total los, mensen geschokt en ik verdrietig.

Dus... Heeft iemand nog een nog een goed fietstje staan of weet iemand nog een goed adresje (mijn oude adresje in Oosterpoort is opgeheven en Fiets050 lag eruit) waar ik z.s.m. een fietsje kan scoren voor een zacht prijsje? Ik hoor t graag.

Zelfde vraag, een stel tyfuskoters hier uit de buurt hebben euthanasie gepleegd op mijn al langzaam wegkwijnende barrel. Ik zoek een leuke fiets dus of een superrelaxt zaakje, sowieso max 100 euro-units, maar 50 is natuurlijk iets waar we blij van worden.

www.marktplaats.nl

Verder heeft de fietsenzaak bij de ACLO af en toe een goede 2e hands staan

Moet je mijn moeder even bellen, die regelt voor 40 euro fietsen die nog in topstaat zijn.

Ik heb laatst een goede fietsenmaker ontdekt, vlakbij Westerhaven, volgens mij zit hij aan de Westerbinnensingel, maar het kan ook de Stedemennerstraat zijn. Het is in ieder geval een rechter zijstraat van de Astraat na de brug (snap je het nog?). Hij verkoopt ook fietsen, geen idee in welke prijsklasse, maar volgens mij wel goedkoop. De reperaties zijn er in ieder geval een stuk betaalbaarder dan de oplichtster aan het Zuiderdiep en hij heeft ook niet de neiging om ongevraagd je hele fiets te verbouwen. Je moet wel even goed zoeken, want hij zit in een nogal onopvallend pand. Succes!

Ik heb er ondertussen ook al meer fietsen dan verenigingsjaren opzitten. Milieudienst is ideaal. Verkopen elke eerste vrijdag van de maand (komende vrijdag dus) een zoot fietsen voor een euro of 25. geen licht, geen slot, maar verder vaak prima fietsen. Een nadeel, je moet er vroeg bij zijn. (8:30)