Knapzak

naast het kopen en ter plekke nuttigen van Oliebollen, appelflappen en/of andere deegspecialiteiten, kunt u ook onder het genot van een glaasje Glühwein op SooS uw steentje bijdragen voor Azie.

.

En wat zijn de concrete plannen? Ik heb een amper te beargumenteren onderbuikgevoel dat Pact zichzelf wil laten zien - for some reason... (Waarom wordt er bijvoorbeeld een website vermeld, maar verder niet hoe ze precies geld willen verdienen en besteden?)

Sjonge Koos... Wat een vertrouwen...

Overigens is er ook Gluhwein en is de bar geopend. Verder wordt de bodem prijs van een bol waarschijnlijk 0,25 eurocent.

Carloz schreef: Sjonge Koos... Wat een vertrouwen...

Ja dat kan inderdaad beter. Maar het voelt alsof er een reden moet zijn om de soos open te gooien... 8) (An sich prima natuurlijk!)

Wat is de beoogde opbrengst? Winst per oliebol van een paar cent?

Ik vraag me trouwens wel af wie er dan al op soos is. Maar als ik in de buurt ben, kom ik me wel even volvreten...

Soos, toch een beetje de aprescietaria...

Koos L schreef: En wat zijn de concrete plannen? Ik heb een amper te beargumenteren onderbuikgevoel dat Pact zichzelf wil laten zien - for some reason... (Waarom wordt er bijvoorbeeld een website vermeld, maar verder niet hoe ze precies geld willen verdienen en besteden?)

Bedankt voor het vertrouwen.
Misschien geniet dit iniatief een nadere toelichting.
Wij als Pact bakken al jaren op ouderejaarsdag oliebollen, dit doen wij voornamelijk om onderling wat te socializen en gewoon een prettige dag te hebben.
Dit jaar ontsproot aan ons op een impulsieve manier het idee om het wat breder te trekken om zodoende wat geld binnen te halen voor een goed doel.
De verwachtingen zijn minimaal omdat het een impulsieve actie betreft.
We hopen gewoon zoveel mogelijk geld op te brengen.
De vermelding van de website is vanwege het aanwezig zijn van een de poster zoals deze ook hier op de site staat.
Verder staan daar email adressen zodat men eventuele bestellingen kan plaatsen.
Mocht je twijfelen aan onze oprechtheid dan vind ik het jammer voor je, misschien moet je je onderbuik maar vullen met oliebollen.
Voor nu alvast goede dagen gewenst.

J.C. van Mulligen

goed initiatief...
hebben jullie ook een bezorgservice naar Vinkhuizen?

Lofdichter schreef: [..] Misschien geniet dit iniatief een nadere toelichting. Wij als Pact bakken al jaren op ouderejaarsdag oliebollen, dit doen wij voornamelijk om onderling wat te socializen en gewoon een prettige dag te hebben. Dit jaar ontsproot aan ons op een impulsieve manier het idee om het wat breder te trekken om zodoende wat geld binnen te halen voor een goed doel. De verwachtingen zijn minimaal omdat het een impulsieve actie betreft. We hopen gewoon zoveel mogelijk geld op te brengen. De vermelding van de website is vanwege het aanwezig zijn van een de poster zoals deze ook hier op de site staat. Verder staan daar email adressen zodat men eventuele bestellingen kan plaatsen. Mocht je twijfelen aan onze oprechtheid dan vind ik het jammer voor je, misschien moet je je onderbuik maar vullen met oliebollen.

Bedankt Jan. Ik moet gewoon niet zo zeiken natuurlijk, die onderbuik ook... (Maar die poster stond eerst nog niet online op jullie site, vandaar.) Succes!

(Ik wil graag een stuk of 10 appelflappen deze kant op, is dat mogelijk?)

Alles is mogelijk zolang je maar op komt halen. Zoals eerder gezegd, lekker gluhweintje tikken en een flapje of bolletje verorberen. Lijkt me reden genoeg om even lang te wippen.

Arjan schreef: Lijkt me reden genoeg om even lang te wippen.

mwoah. ik hou het wel bij een oliebolletje of twee...

Op zich goeie actie. Las net wel dat de samenwerkende hulporganisaties dit soort initiatieven niet echt toejuichen

harstikke jaloers uiteraard op het bedrag wat hier binnengehaald gaat worden

Ik neem aan dat het hier om de hulpacties an sich gaat, niet om de fondsenwerving dus. Hoe meer initiatieven, hoe meer geld mogen we verwachten. Dus volgens mij zijn ze juist wel blij met het oliebolleninitiatief.

thijsmat schreef: goed initiatief... hebben jullie ook een bezorgservice naar Vinkhuizen?

heej lamme bejaarde, je komt gewoon maar naar die soos toe!

Zoals echte GSV-ers betaamd hebben jullie het massaal af laten weten op een door ATV-ers georganiseerde actie. Ik zou zeggen hulde en een bedankje van de mensen uit Azië. Overigens die ene GSV-er die wel heeft gekocht, ware hulde. Koos nog bedankt voor je opbouwende kritiek en meedenken.

Arjan schreef: Ik zou zeggen hulde en een bedankje van de mensen uit Azië.

Deze opmerking vind ik bijzonder kwalijk. Alsof dit de enige manier is om hulp te bieden. Ik snap je frustratie, maar hiermee ga je naar mijn idee over de schreef.
Je gebruikt die mensen nu om uitdrukking te geven aan je eigen teleurstelling, en probeert GSV'ers daarmee een schuldgevoel te geven omdat ze niet specifiek meegeewerkt hebben aan jullie actie.
Dat lijkt me toch echt een verkeerde insteek.

En oh ja, Koos is volgens mij al teruggekomen op zijn eerdere opmerking.

Ik ben het met je eens, Jean. Bovendien hadden de jongens van Pact mogen verwachten dat zij niet het meest voor de hand liggende kanaal zijn waardoor GSV'ers hun geldstromen willen laten vloeien, helemaal in het licht van de opmerkingen van Lofdichter, alias J. C. van Mulligen:

Lofdichter schreef: Wij als Pact bakken al jaren op ouderejaarsdag oliebollen, dit doen wij voornamelijk om onderling wat te socializen en gewoon een prettige dag te hebben. [...] De verwachtingen zijn minimaal omdat het een impulsieve actie betreft.

Ik ben blij dat pact wel sloten met geld heeft opgehaald bij atvers die zoals het hen betaamd massaal oliebollen op soos hebben gekocht en hun medemens daarmee geholpen hebben...Hulde!

Kan iedereen stoppen met zijn gelijk halen over de ruggen van anderen? Dank u.

Overigens, Gelukkig nieuwjaar! En om even op het onderwerp terug te komen, hoe waren de oliebollen?

Het was geenzins de bedoeling om mijn frustraties, mocht ik die hebben, te botvieren over de ruggen van anderen.
Verder waren de oliebollen volgens mij wel lekker, ietwat aan de vette kant.
We hebben een mooie dag gehad en een bedrag van € 250 binnengehaald.