JWJ

Hey jij!!
Ja jij.
Nee... niet snel wegklikken.... das niet nodig.
Ja, je bent nu op deze site wat aan het rondkijken omdat je op een link hebt geklikt in een tekst over de maagdelijkheid van Christelijke studenten. Interessant?

Ik heb even een vraagje.
Hou je van iemand?
Heb jij dat ook, iemand bij wie je altijd terecht kan? Een vriend/vriendin, vader, moeder?
Das fijn, of niet, iemand bij wie je echt alles kwijt kan. Met wie je alles wil delen. Iemand van wie je echt houdt, met heel je hart. Das fijn he? Wat is het fijn dat als je verdriet hebt, je zo bij diegene terecht kan. Deze kan jou dan troosten en misschien wel verder helpen. Ook is het fijn als je erachter komt dat diegene ook van jou houdt. Misschien koop je wel eens een cadeautje voor voor je vriend/vriendin..gewoon, omdat je van hem/haar houdt! Je geeft hem zomaar iets. Voor niks. Alleen omdat je zielsveel van diegene houdt!

Sommige mensen hebben ook Iemand van wie ze houden. God.
God houdt van hen, maar zij houden ook van God. God geeft verschrikkelijk veel. Hij heeft zoveel mooie dingen gemaakt. Hij heeft je zomaar op deze wereld gezet! Zonder Hem was je er niet! Wel apart he. om zo te lezen. Maar het is echt zo hoor! Heel mooi. Maar het mooiste is eigenlijk dat Hij er voor ons allemaal is. Ook voor jou! Serieus hoor! Kijk en dan kun je denken van, tja wat heb ik daar aan, want ik vind t wel goed zo, ik red me best en bovendien geloof ik helemaal niet. Maar God heeft je toch op deze wereld gezet. Zomaar!

Als jij van iemand iets krijgt, dan ben je diegene dankbaar. Toch? Je krijgt bijvoorbeeld zomaar een vakantie aangeboden!. Wat doe je dan? Zeg je dan: 'o bedankt'. En je gaat lekker op vakantie zonder aan diegenes gulheid te denken? Nee, zo gaat dat niet. Je bent diegene dankbaar. Je wilt dan toch graag ook iets voor diegene doen? Iets waaruit je dankbaarheid blijkt!
God geeft de mensen alles wat ze nodig hebben. Hij beschermt ze, Hij heeft je mooie dingen gegeven in hun leven. En ze hoeven alleen Hem maar daarvoor te danken. Ja echt. Klinkt makkelijk he! Gewoon in Hem geloven!
En als je dan in God gelooft, als je van Hem houdt, dan wil je ook bepaalde dingen niet doen. Waarvan Hij heeft gezegt dat Hij het niet wil! Net zoals je vriend/vriendin wel eens zegt dat je dingen niet moet doen, want dat wil hij/zij niet hebben! Jij laat het dan wel uit je hoofd om dat toch te gaan doen. Kom op zeg..Je wilt toch graag dat jou vriend/vriendin van jou houdt? Je wilt diegene toch geen verdriet doen?
Nou, zo is het ook een beetje met God. Mensen die van Hem houden, willen Hem geen verdriet doen! Bovendien is het eigenlijk heel ondankbaar als je toch dingen doet waarvan Hij heeft gezegd dat je dat niet moet doen, want het feit alleen al dat je bestaat heb je aan Hem te danken. Dus waarom zou je Hem daar dan niet dankbaar voor zijn en dus willen doen wat Hij zegt. Hij is goed. Als jij mooie dingen meemaakt in je leven, en dat heb je vast wel eens, dan weet je dat God daarvan de oorzaak is. Maar wat ook zo mooi is, is dat als je het moeilijk hebt, dat je naar God toekan met je moeilijkheden. Als je verdrietig bent, als je je rot voelt. Dan kun je dat gewoon tegen Hem zeggen. Net zoals die vriend/vriendin die van jou houdt, zo houdt God ook van jou. En je kunt alles aan Hem kwijt. Je diepste gevoelens (die je soms niet eens tegen je vriend/vriendin vertelt) kun je gewoon aan Hem kwijt. Hij geeft troost. Probeer het maar s hoor! Ga maar als je verdrietig bent naar Hem toe. Als jij eerlijk tegen Hem bent, dan is Hij ook eerlijk tegen jou. Dan wil Hij je helpen! Toe maar!

Als je naar God toegaat in je gebed en steeds meer voor God gaat voelen dan wil je graag voor Hem leven. Je bent Hem steeds meer dankbaar voor alles wat je zomaar krijgt! Je wilt graag dingen voor Hem laten! Dat doe je uit liefde voor Hem.

Probeer vanavond maar s te bidden. Gewoon proberen. En als je een bijbel in de buurt hebt, pak m gewoon is, en probeer er s wat uit te lezen. Doe maar s!

God wil heel graag dat jij van Hem houdt!!