Ton

In dit stukje wat ik tegenkwam wordt nogal het een en ander beweerd.
Het rood gedrukte woord 'serieus' linkte naar deze site.

Topic schijnt echter niet (meer) te bestaan.

Ik dacht dat jullie dit wel wilden weten.

Grote Groeten Ton
(mede-groninger, bij sommigen van jullie wel bekend)

Bedankt, we wisten het al.

ok,

Tis wel matig, helaas.
Staat er al meer over ergens op het forum toevallig?

he ton

Topic schijnt echter niet (meer) te bestaan

dit is om te voorkomen dat een verkeerd beeld wordt geschetst van zowel de 'gristenen' waar nogal beledigend en generaliserend over gesproken wordt, als van de vereniging opzich.
tja, wat er op het forum gezegd werd werd nogal verdraaid weergegeven. bovendien volledig uit het verband gerukt.
dat is op zich ook wel enigzins te merken bij het lezen van de reactie's op het krantenbericht

ha huub,

Dat snap ik ook wel.
Maar jullie hebben een bericht verwijdert waarnaar gelinkt wordt door een site met meer dan 30.000 bezoekers per dag.

Misschien is het dan goed om het bericht niet te verwijderen/verplaatsen maar te sluiten met een reactie van de GSV.
Zo maak je ze het misschien wel makkelijk om door gaan.

Hoe dan ook, ik heb geen idee hoe ze hierbij gekomen zijn en ook niet aan de naam van Van Abbema, het kan niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk.

@ GSV, Succes ermee!

He Ton

ff een reactie van een van de verplaatsers. Het topic is intern gegooid en kan dus niet door de buitenwereld gelezen worden. Dit is onder andere gedaan om de GSV'ers lekker te laten discusiëren over het onderwerp zonder scheef aangekeken te worden.

Het idee van een reactie van GSV-kant vind ik wel wat... wie wet komt deze er snel ;)

Wie ben jij trouwens, Ton? (zomaar een vraagje tussendoor; k ben altijd een beetje nieuwsgierig naar wie hier op bezoek is...).

Als het gaat om Van Abbema, waarover gesproken wordt:
zij heeft over dit onderwerp een onderzoek gedaan (ze is van de GSVA (amsterdam dus), en heeft o.a. via deze site, mensen geworven voor het onderzoek. .

Ben jij dan miss. van de VGST? Ik zag dat daar ook veel foto's van geplaatst waren; en allemaal van een vrij kinderachtig niveau.

Misschien is een goede reactie, wel een van de kant van de Prescie; namelijk een open soos. Wat mij betreft komt iedereen een keer langs... Mogen ze eens kijken hoe het gaat op de Hereweg...

Ik ben oud-greijdanus leerling, en studeer Economie in Grun.
Wat me erg goed bevalt moet ik zeggen :D
Goed leven als student hier hoor.

Hoe dan ook, ik ken Huub (en meer GSV'ers van de middelbare school).
Ik heb me hier geregistreerd toen ik nog niet wist of ik lid wilde worden of niet.
Uiteindelijk géén lid geworden, van geen enkele vereniging, behalve studievereniging.

En wat betreft de open soos, daar ben ik al 2 keer geweest, ook de afgelopen keer, een paar weken terug.

Succes ermee :)

Wat een hoop topics over dit gebeuren zeg. Check je even een avondje het forum niet, krijg je dit.

Het lijkt mij dat men zich niet zoveel van die mannekes bij GeenStijl moet aantrekken. Puberende jongetjes die nota bene hun best hebben gedaan om een zak chips naar zich vernoemd te krijgen lijken me de moeite van het discussiëren niet waard.

Jean schreef: Wat een hoop topics over dit gebeuren zeg. Check je even een avondje het forum niet, krijg je dit. Het lijkt mij dat men zich niet zoveel van die mannekes bij GeenStijl moet aantrekken. Puberende jongetjes die nota bene hun best hebben gedaan om een zak chips naar zich vernoemd te krijgen lijken me de moeite van het discussiëren niet waard.

Guttegut wat een overdreven reactie zeg. Een pracht-actie, met die zak chips.
Waarom zo negatief? Is dat omdat hier de draak wordt gestoken met de seksuele moraal van de gereformeerde student? Iets te lange teentjes misschien?
Ik kan me de reaxie van GeenStijl goed voorstellen, en denk net als die lui dat dit onderzoek niet serieus te nemen valt. Van Abbema misbruikt de wetenschap (zo te zien) en ze mag zich nu doctoranda noemen???

Het ging mij meer om de reacties op dat forum die verder weinig tot niets met het onderzoek meer te maken hadden, en meer gericht waren op het de grond in boren van individuen.

L1Rn4urAyA7aTEe
Fleur schreef: [..] Guttegut wat een overdreven reactie zeg. Een pracht-actie, met die zak chips. Waarom zo negatief? Is dat omdat hier de draak wordt gestoken met de seksuele moraal van de gereformeerde student? Iets te lange teentjes misschien? Ik kan me de reaxie van GeenStijl goed voorstellen, en denk net als die lui dat dit onderzoek niet serieus te nemen valt. Van Abbema misbruikt de wetenschap (zo te zien) en ze mag zich nu doctoranda noemen???

Was het serieus een afstudeeronderzoek dan?? De methodologie rammelt aan alle kanten. Ik dacht dat het een uit de hand gelopen grap was....

Net als die lui van Geenstijl geloof ik er niks van dat driekwart van de christelijke studenten nog maagd is. Ik denk eerder dat er zwaar sociaal wenselijk geantwoord is, of dat de antwoorden uit een niet-representatieve (random) steekproef komen.

Net als die lui van Geenstijl geloof ik er niks van dat driekwart van de christelijke studenten nog maagd is

En waar baseer jij je op, op dat jij een andere wenselijk antwoord wenst?

Het onderzoek van van Abbema mag dan wel rammelen, de enquetes die zij heeft ontvangen en heeft verwerkt geeft de conclusie dat 75% nog wél maagd is.

Vanuit daar gezien is het natuurlijk lastig een bredere conclusie naar Christelijke studenten in zijn algemeenheid te brengen maar de 300 ofzo enquetes (toch een redelijke steekproef van VGS-studenten dacht ik) geeft iig dat cijfer van 75%. Niet meer niet minder. Dat mensen die anoniem enquetes inleveren eerder geneigd zijn maagd te zijn of juist niet, voor beide is geen 'wetenschappelijk' bewijs = puur suggestief.

Nu wordt het dus wel wat lastig dat de boel intern staat, want die hele discussie is daar ook al gevoerd...

Kun je wel onderzoeken of er verschillen zijn tussen leden en oud-leden :D.

L1Rn4urAyA7aTEe
Pieter schreef:
Net als die lui van Geenstijl geloof ik er niks van dat driekwart van de christelijke studenten nog maagd is

En waar baseer jij je op, op dat jij een andere wenselijk antwoord wenst?

Het onderzoek van van Abbema mag dan wel rammelen, de enquetes die zij heeft ontvangen en heeft verwerkt geeft de conclusie dat 75% nog wél maagd is.

Vanuit daar gezien is het natuurlijk lastig een bredere conclusie naar Christelijke studenten in zijn algemeenheid te brengen maar de 300 ofzo enquetes (toch een redelijke steekproef van VGS-studenten dacht ik) geeft iig dat cijfer van 75%. Niet meer niet minder. Dat mensen die anoniem enquetes inleveren eerder geneigd zijn maagd te zijn of juist niet, voor beide is geen 'wetenschappelijk' bewijs = puur suggestief.

In andere wetenschappelijke publicaties worden veel lagere getallen genoemd. Generaliseren naar de populatie kan helemaal niet omdat deelname aan de enquête vrijwillig had en je zo gebiaste gegevens hebt. Het is inderdaad een steekproef, maar het is geen random steekproef. Daarom mag geen conclusies trekken over de populatie.

Om deze resultaten als representatief voor alle christelijke studenten te zien, lijkt me inderdaad niet te verantwoorden, voor de VGS'en zou 75 % mij niks verbazen. Gereformeerde studenten hebben toch echt een strengere moraal meegekregen.

Een ander punt is misschien de omschrijving van wat sex is. Ik heb de vragen uit dit onderzoek niet gezien, maar het lijkt me dat definitie nogal veel uitmaakt. De stelling dat een christen geen sex voor het huwelijk mag hebben, kan alleen gehandhaafd worden als sex heel eng opgevat wordt.