Gerard

Vooral voor als je niks te doen hebt, en je benieuwd bent welke geloofsrichting de NCRV bij jou vindt passen.

De NCRV heeft een (vrij flauwe) test on-line gezet voor mensen die willen weten welke religie past bij hun levenswijze. Door 21 multiple-choicevragen te beantwoorden berekent de 'reli-wijzer' welke geloofsstroming bij jouw past. De website is een onderdeel van het nieuwe televisiemagazine Spiritus. In dat programma, dat vanaf maandag is te zien, staan religie, levensbeschouwing en spiritualiteit in het dagelijks leven centraal.

Bij mij kwam het Jodendom op nummer 1 gevolgd door de Islam en het Boeddhisme.

L1Rn4urAyA7aTEe

Heb ik dat koran-dispuut toch vor niks geleid. Ik schijn namelijk islamitisch te zijn... :shock:

Katholicisme komt op de tweede plek (is dat een aparte religieuze stroming dan? Altijd gedacht dat die lui christen waren)

En het good-old Jodendom is toch nog verrassend derde geworden.

... Heb ik me destijds toch nog in de verkeerde kerk laten dopen en moet ik in het vervolg toch koeien aanrijden ipv schapen :wink:

Hé Wow! Ik mag protestant blijven! :lol:
Verder schijn ik nog wat met boedisme en islam te hebben.

Ook al was het af en toe kiezen tussen 5 onjuiste antwworden.

Boedhisme. katholicisme, jodendom...

Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n soort test: op grond van een aantal beweringen of multiple choice vragen een indicatie krijgen van wat iemand gelooft. Maar deze test is erg flauw. Wel interessant dat zulke testen wel bestaan.

LTW schreef: Hé Wow! Ik mag protestant blijven! :lol: Verder schijn ik nog wat met boedisme en islam te hebben. Ook al was het af en toe kiezen tussen 5 onjuiste antwworden.

idem hiero. protestantist to the bone :wink:

L1Rn4urAyA7aTEe

Mag ik de goede antwoorden weten dan?

Hmmm, geen geiten doodrijden ofzo.... :wink:

Vraag stellen is ook briljant. Dan gaat er zeker niemand meer geloven :shock:

Als je uit deze antwoorden moet kiezen zou je direct atheist worden.....

Ik had altijd al gedacht dat de vrijgemaakt kant mij niet helemaal ligt, en hier is het bewijs.
Zondag zie je mij niet meer in de kerk, maar ik te vinden bij de mensen van de Islam. :shock:

hmm, ik moet jood worden. Moet je dan ook bedanken voor de GSV?

weenyman schreef: Ik had altijd al gedacht dat de vrijgemaakt kant mij niet helemaal ligt, en hier is het bewijs. Zondag zie je mij niet meer in de kerk, maar ik te vinden bij de mensen van de Islam. :shock:

In de moskee noem je dat! En bovendien mag je dan morgen al :lol:

Koning David

Katholicisme, humanisme en protestantisme. Soms een beetje vaag spiritueel, soms down to eath en soms traditioneel. Klopt wel aardig. De test heeft soms antwoorden waarvan ik er geen wil kiezen.

Wat moet je hier nou mee?

Kun je ongeremd genieten van aardse zaken zoals bezit, macht en seks?
Ja, je leeft je leven alsof het je allerlaatste uur is.

Nee, het leven is lijden. 

Valt er iets te genieten dan? 

Ja, in de hemel is geen bier en daarom drinken we het hier. 

Ja, behalve tijdens de Vastendagen.  

Zijn er meer mensen, die ineens de sterke behoefte voelen om op bedevaart naar Mekka te gaan? :?

Nr_6 schreef: Zijn er meer mensen, die ineens de sterke behoefte voelen om op bedevaart naar Mekka te gaan? :?

Ik wel... :?

Ik denk dat het tijd is voor een oproep tot bekering! :D

zo invullen dat je atheïst bent, komt er nog protestantisme uit. Vandaar dat slechte imago.

Amahahaaahahaaa,... Ik ga mee met de bedevaart! ;) Sjonge jonge ik wist niet dat ik van de Islam was ;)

Jodendom en Protestantisme zijn daarna de stromingen met raakvlakken.

Kan iemand me ook ff simpel duidelijk maken in welke richting Mekka ligt? Dan weet ik in welke richting ik moet knielen.

Verder heb ik wat met het katholicisme en het humanisme. Erg boeiend dat nu te weten.

voor alle aanstaande islamieten, nu op NED1 een docu over Mohammed. :D

Toch nog gewoon protestants, met daarna het katholicisme en de islam, dus die bedevaart zit er voorlopig ff niet in.