Aukelien van Abbema

Beste GSVG-ers,

Dit bericht is voor iedereen die zichzelf beschouwt als een ‘christelijke jongere’. Voor mijn afstudeeronderzoek klinische psychologie aan de Universiteit van Amsterdam heb ik uw medewerking nodig. Het betreft een onderzoek naar de seksuele moraal, opvattingen over seks en seksueel gedrag van christelijke jongeren. Om deze in kaart te brengen heb ik een vragenlijst opgesteld. Het invullen van deze vragenlijst zal ongeveer twintig minuten in beslag nemen. Uiteraard zullen de gegevens geheel anoniem verwerkt worden.

Door mij te mailen kunt u zich beschikbaar stellen voor deelname. Het enige dat ik van u nodig heb is uw mailadres, dus een lege mail is voldoende. U ontvangt dan van mij een persoonlijke link naar een bepaalde site, waarop u de vragenlijst kunt invullen. Deze persoonlijke link koppelt uw antwoorden los van uw gegevens, zodat die anoniem blijven. Uw reply met emailadres wordt verder nergens bewaard en uw emailadres wordt voor geen enkel ander doel gebruikt.

Uw medewerking wordt uiteraard enorm gewaardeerd en is bovendien erg belangrijk. Er is nog niet eerder dergelijk onderzoek gedaan op dit gebied en onder deze specifieke doelgroep, terwijl het hier wel om belangrijke informatie gaat voor hulpverleners en voor de wetenschap. Om een zo duidelijk mogelijk beeld te kunnen scheppen zijn de gegevens van veel mensen nodig. Vandaar dat deze email naar alle christelijke studentenverenigingen in den lande is gegaan.

Voor meer informatie kunt u altijd mailen. Alvast bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Aukelien van Abbema.

waar moeten we heen mailen dan?

op deze manier wordt je respons niet zo heel hoog!! zet er ff een e-mailadres bij

Aukelien van Abbema

Scherp, dankjewel. Mijn emailadres is:

Aukelien.vanAbbema@student.uva.nl

Graag ontopic reageren a.u.b.

p.s. de onzinnige posts zijn verwijderd.

Hoe heb je jouw doelgroep gedefinieerd?
Voor mij vooral belangrijk: waar houdt jouw definitie van jongere op?

Aukelien van Abbema

Hallo Gerben en meelezers,

Mijn doelgroep christelijke jongeren is als volgt gedefinieerd. Jong is in principe iedereen die studeert en zich ergens tussen de 18 en 29 bevindt. De gemiddelde leeftijd van mijn onderzoeksgroep is op het moment 22. Dat is prima, want mijn vergelijkingsmateriaal is een groep niet-christelijke studenten, tussen de 18 en de 25. Ik heb het liefst dus een zo vergelijkbaar mogelijke groep.

Christelijk is in mijn onderzoek niet heel gedefinieerd. Ik vertrouw er op dat mensen die zich aanmelden zichzelf beschouwen als christen, ik ga dat verder niet checken. Het enige dat ik vraag in die richting is van welk kerkgenootschap je lid bent. De uitnodiging om mee te doen is zoals gezegd gegaan naar alle gereformeerde en christelijke studentenverenigingen in het land. Tot nu toe is het grootste deel van mijn respondenten gereformeerd (vrijgemaakt).

Ik hoop op een zo representatief mogelijke onderzoeksgroep, daarom heb ik veel respondenten nodig. Hoe groter de groep, hoe beter ik uiteindelijk in staat zal zijn een eerlijk beeld te schetsen van hoe christelijke jongeren denken en handelen rond seksualiteit. Ik hoop dat ik zo eea duidelijk heb kunnen maken, groet

Aukelien.

Wanneer verwacht je de resultaten van je onderzoek te publiceren en (hoe) laat je ons daarvan meegenieten?

Aukelien van Abbema

Al met al hoop ik in oktober het onderzoeksverslag klaar te hebben. Als je meedoet met de vragenlijst en er een exemplaar van wilt kun je dat aangeven door mij te mailen, dan bewaar ik je mailadres.