Senaat

De Heer zelf gaat voor je uit, hij zal je bijstaan en geen moment van je zijde wijken. Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen.
– Deuteronomium 31:8

ON THE ROAD – PASSION WEEK 2019

Which way are you following?

Vraag jij je wel eens af waarom je hier bent, wat het doel van het leven eigenlijk is? Of welke weg je in het leven moet gaan? Misschien voor je studie dat je twijfelde wat je in de toekomst wilde doen, maar misschien ook groter: wie wil ik zijn voor mijn medemensen en waar kan ik daar een voorbeeld in vinden? Waar gaat de weg van het leven heen? Met wie ga ik deze weg? Voor vragen zoals deze, en alle andere vragen rondom het christendom, God en de Bijbel wordt er in maart 2019 een week georganiseerd, namelijk de Passion Week 2019. Het thema van deze week is On the road. Tijdens deze week worden er verschillende lunch talks gehouden (inclusief gratis lunch!) en ’s avonds zullen er verschillende sprekers en debatten zijn. De hele week zal vol zitten met interessante activiteiten en lezingen, en er zal de mogelijkheid zijn om al je vragen rondom het christelijk geloof te stellen. Tijdens deze week zal er worden geprobeerd zo goed mogelijk antwoord te geven op de kernvragen rond het christelijk geloof, en is er natuurlijk ook de mogelijkheid in gesprek te gaan met enthousiaste Passion Week-medewerkers en anderen over persoonlijke vraagstukken. Wij hopen door een Geestgevulde en prikkelende week, die voor iedereen open staat te bereiken dat niet-christenen van Jezus horen. Na de Passion week is er de mogelijkheid voor follow-up. Wil je meer weten over het christelijke geloof, dan kan dat o.a. door een vervolg in Alpha cursus of praten met christenen.
Van 18 tot en met 21 maart staan de deuren op verschillende plekken (waaronder het Zernike en in het centrum rond de universiteit (wordt nog bekendgemaakt)) wagenwijd open om jou te verwelkomen. Houd de website en facebookpagina van de Passion Week 2019 in de gaten voor de plaatsen en tijden van de verschillende activiteiten. Hier is ook te zien waar en wanneer verschillende sprekers zullen spreken, en waarover ze zullen spreken.
Als Passion Team zijn wij hard bezig om deze week zo goed mogelijk te laten verlopen, maar hoeveel tijd we er ook in stoppen en hoeveel moeite we ook doen, uiteindelijk kunnen we het niet alleen. Daarom vragen wij aan jullie allemaal om ook voor de Passion Week te bidden. Gebed is het sterkste middel dat we hebben om te kunnen bereiken wat God door ons heen wil doen. Dankzij jullie gebeden voor de Passion Week staan we sterk!
Behalve gebed kunnen jullie op nog meer manieren helpen. Er zijn veel mensen nodig voor verschillende taken, zoals het helpen met op- en afbouwen van apparatuur en zalen, flyeren, koffie schenken, lunch klaarmaken, mensen verwelkomen en nog veel meer. Wil jij helpen om deze Passion Week compleet te maken en medestudenten in contact te brengen met het christelijke geloof, of vind je het gewoon leuk om koffie te schenken en te helpen met het op- / afbouwen? Jouw inzet is van harte welkom en heel erg nodig om verder te komen. Aanmelden kan via dit formulier (https://goo.gl/forms/BvujGIe9zkEHtdhF3) of via het e-mailadres: passionteamgroningen@gmail.com. Ook voor vragen of opmerkingen kun je naar dit mailadres mailen.
Het organiseren van de Passion Week kost veel geld, en daarom zijn we afhankelijk van giften. Wij zouden een financiële bijdrage daarom enorm waarderen, zodat wij dit geld kunnen gebruiken om er een zo onvergetelijk mogelijke en gave Passion Week van te kunnen maken. Dit kan op rekeningnummer: NL85INGB0009096702 t.n.v. O.C.S.G. Een bijdrage op wat voor manier dan ook, of het nou praktisch of financieel is, wordt enorm gewaardeerd. En het belangrijkste natuurlijk, gebed. Daar komen we het verste mee!

Liefs, het Passion Team 2019

Gerry Dijkstra,
Willem de Kok,
Nicolai Thomasius,
Ernest Nzabaho Rugero,
Adaugo Uche,
Maaike van der Cingel,
Martin Westerbroek

Which way are you following?
Vraag jij je wel eens af waarom je hier bent, wat het doel van het leven eigenlijk is? Of welke weg je in het leven moet gaan? Misschien voor je studie dat je twijfelde wat je in de toekomst wilde doen, maar misschien ook groter: wie wil ik zijn voor mijn medemensen en waar kan ik daar een voorbeeld in vinden? Waar gaat de weg van het leven heen? Met wie ga ik deze weg?

komt bekend voor...

Grietje_Eva

Echt goed thema inderdaad

De poster die het Passion Team afgelopen HV presenteerde:
Passion Week 2019

Grietje_Eva

Ze zijn bijna net zo goed in posters maken als de bezwicie O:)

Michelle Bloem

Het passionteam is nog altijd op zoek naar vrijwilligers die in de week van 17 - 21 maart willen helpen. Hiervoor hoef je niet meteen te kunnen evangeliseren (hoewel #evangeliserekunjeleren), maar ook hulp bij het koffieschenken, lunch klaar maken of gewoon aanwezigheid worden zeer gewaardeerd. Opgeven kan met behulp van deze link: https://goo.gl/forms/BvujGIe9zkEHtdhF3

Namens het Passionteam heel erg bedankt!