KarineL

Hoi allemaal! Hier even een berichtje aangaande een initiatief van Host.
Net zoals twee jaar geleden zijn we weer bezig met het opstarten van een language exchange.

Language exchange is een programma waarin wij bij host studenten aan elkaar te koppelen die elkaars taal willen leren. Dus jij leert/verbetert een vreemde taal en de ander leert jouw taal. Over het algemeen gaat het om buitenlandse studenten uit alle windstreken die graag Nederlands of Engels willen leren of verbeteren. Het gaat daarbij vooral om de basics en soms verbeteren van al gevorderden.

Wij koppelen je aan een student die de taal van jouw keuze spreekt (zolang er genoeg aanmeldingen zijn) en dan kun je samen afspreken hoe vaak en wanneer je elkaar wilt zien om talen te oefenen. Op het moment hebben we al een aantal talen in de aanbieding, waaronder: Engels, Arabic, Spaans, Amharic, Oromic (dit zijn 2 afrikaanse talen), Chinees, Mongools.

Als je geïnteresseerd bent, stuur even een mailtje naar hostifes@gmail.com met je naam, e-mailadres en als richtlijn een drietal talen die je wel zou willen leren. We zoeken nog naar mensen die andere talen spreken dan de hierboven genoemde, dus aarzel niet als het er nog niet bij staatwelke taal je wilt leren, en als je vragen hebt, vraag maar raak hier in het topic of aan mij persoonlijk! Wel handig: je blijft tot het eind van het tweede semester dit collegejaar in Groningen.

Groetjes Karine

Hoi! Vrijdagavond was ik bij HOST en hoorde dat er inmiddels al zoveel talen zijn die HOST in het Language Program aanbiedt dat ik jullie er toch nog even op wilde wijzen. Altijd al in contact willen komen met een internationale student en zijn/haar taal willen leren? Dit is je kans:) Volgens mij is de deadline deze week al dus als dit je leuk lijkt zou ik niet te lang wachten met je aanmelden. Leuk leuk!

Dit jaar organiseert HOST Groningen een Language Partner Program. Tijdens dit programma worden internationale en Nederlandse studenten aan elkaar gekoppeld die elkaars taal willen leren. De invulling varieert van af en toe samen een kopje koffie drinken tot het doornemen van studieboeken. Daarnaast is dit natuurlijk een mooie kans om in contact te komen met internationale studenten! Op dit moment biedt HOST de volgende talen aan: Engels, Arabisch, Spaans, Amhaars, Oromo, (Mandarijn) Chinees, Mongools, Kantonees, Frans, Hindi, Marathi, Italiaans, Russisch, Lets, Hongaars en Koreaans.

Je kunt je via onderstaande link aanmelden: HOST Language Exchange Program

De link naar het formulier werkt niet :o
Mag je trouwens ook een taal aangeven die er (nog) niet bij staat?

Mijn fout, excuses!

HOST Language Exchange Program

Er zijn een paar extra talen o.a. Duits

Paula Lunenborg

Heel leuk vind ik dit. Ik heb me aangemeld, spannennnd!

Stephanie, ja je mag ook een andere taal aangeven dan er al staat. De kans is alleen kleiner dat iemand zich aanmeldt die die taal in de aanbieding heeft ;-)
Rosalie, top dat je het nog even hebt aangepast! Thanks!

Er zijn nog een aantal Nederlanders nodig voor dit project. Vooral aanmelden dus!

Rosalie schreef:

Mijn fout, excuses!

HOST Language Exchange Program

Er zijn een paar extra talen o.a. Duits

Is er dan ook stiekem Zuid-Afrikaans?

Ik kan dit heel erg aanraden. Italiaans was leuk vorig jaar!