Henrique

lieve webcie,

hoe kan ik uitvinden of mijn laptop al draadloos internet ondersteunt (wifi ofzo hoorde ik??) of dat ik nog zo'n kaart daarvoor moet kopen?

met mijn beperkte verstand van computers ed, lijkt het me toch handig om het eerst eens te proberen. (of zeg ik nu iets heel doms?)

Wat ben je toch een dropje Henkie.

Draadloos internet is bij de meeste laptops nog niet ingebouwd. Daarvoor heb je een PCMCIA kaartje nodig, en die moet in een gelijknamig slotje.

Dat idee.

Via USB kan ook, maar volgens mij is dat wat zwakker.

ahaa ok dat wordt al wat duidelijker :D

Ondanks de wijze adviezen van huisgenoot toch nog een topic openen op het forum :?

Op mijn compaq-laptopje uit 2004 zat al standaard draadloos internet! Gewoon ff uitproberen inderdaad, op zernike gaan lopen, daar heb je sowieso draadloos internet.

Via configuratiescherm naar netwerkverbindingen gaan.
Als er daar een draadloze verbinding tussen staat dan weet je 't ook

Het werkt toch echt niet. Ze kan alleen zelf een draadloos internet instellen maar dat is niet de bedoeling.

Infamous angel

Is het al opgelost?

Anders zou ik zeggen, kijk eens bij je Hardware-configuratie. In XP kan je die vinden bij Control Panel > System > dan tabblad Hardware > en dan Device Manager (Apparatenbeheer). Dan moet je onder netwerkadapters iets zien staan over draadloos.

Ik heb de engelse versie. In het NL weet ik het zo snel niet allemaal.