Kiffen

Wederom een pittige case. Kwam er laatst achter dat ineens al mijn bestanden van mijn stick verdwenen zijn. Echter, de capaciteit van het dingetje is voor een deel wel benut zie ik in de taartdiagram. Waarom en hoezo.

  • Misschien zijn de bestanden die erop staan verborgen. Rechtermuisknop doen en dan kijken of 'verborgen bestanden' is aangevinkt
  • Hoeveel % van het taartdiagram staat op benut? Als dat een aanzienlijk deel is dan moeten er nog bestanden op te vinden zijn.
UndahCovah schreef: - Misschien zijn de bestanden die erop staan verborgen. Rechtermuisknop doen en dan kijken of 'verborgen bestanden' is aangevinkt - Hoeveel % van het taartdiagram staat op benut? Als dat een aanzienlijk deel is dan moeten er nog bestanden op te vinden zijn.

Bij het openen en dan rechtermuisknop komt er geen mogelijkheid om iets aan te vinken dat lijkt op verborgen bestanden (alleen beeld pictogrammen schikken, vernieuwen nieuw en eigenschappen. Driewart van de capaciteit is bezet.

Herbsgarden

Verborgen bestanden maak je zichtbaar door in Deze Computer naar Extra > Mapopties > Weergave te gaan. Daar kun je onderaan de lijst aanvinken of je verborgen bestanden wilt weergeven.
Er bestaan ook wel programma's om je data terug te krijgen, bijvoorbeeld .

Op de fotozaak waar ik werk komen ook geregeld mensen met dit probleem, omdat ze hun kaart op de computer ipv op hun camera hebben geformateerd. Meestal kunnen we die foto's dan nog wel terugkrijgen, dus er is nog hoop.

...zeg je dan ook altijd: gelukkig hebben we de foto's nog? He maar helemaal te wauw deze tip, thnx!